گردآوری ۵ هزار عکس  از مشهد قدیم
دنیای اقتصاد- مدیر فرهنگسرای شهر بهشت مشهدمقدس گفت: پنج هزار عکس از مشهد قدیم گردآوری شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، بهزاد چوپانکاره با اشاره به اینکه مرکز اسناد پارک موضوعی سرای مفاخر پنج هزار عکس از مشهد قدیم جمع‌آوری کرده است، اظهار کرد: این عکس‌ها از سال‌های 1285 هجری شمسی تا امروز است که تصاویری از گسترش شهر، خیابان‌ها، مشاغل، اتفاقات و رویدادهای تاریخی، پوشاک مردم مشهد را به نمایش می‌گذارد.
چوپانکاره گفت: طرح توسعه پارک موضوعی سرای مفاخر نیاز به تملک بنای جبهه غربی و جنوبی دارد که در صورت تملک در قلب پر ترافیک شهر با ساختمان‌های بی‌روحی که در آن وجود دارد فضایی مفرح، شاد و معنوی برای زائران و مجاوران طراحی کنیم. وی تصریح کرد: پارک موضوعی سرای مفاخر چهار سال است که با شاخصه‌های هویت بخشی در فضای پارکی فرهنگسرای شهر بهشت جانمایی شده است.
مدیر فرهنگسرای شهر بهشت مشهد افزود: پارک موضوعی شامل 10 بخش است که در هر بخش شهروندان با یکی از شاخصه‌های شهر مشهد آشنا می‌شوند. حدیث نامداران به معرفی 9 شخصیت فاخر شهری می‌پردازد، منظومه عشق تاریخ معاصر شهر مشهد از سال 1314 «حکومت رضاخانی و کشف حجاب» تا دفاع مقدس را بازگو می‌کند.
چوپانکاره خاطرنشان کرد: بازار قدیم مشهد یکی دیگر از بخش‌های این پارک است که به معرفی مشاغل ماندگار شهر مشهد، برکت و رزق و روزی حلال، امثال الحکم، ظرافت‌های کار در بازار، روابط بین مشتری و کاسب می‌پردازد و کوچه باغ شاهنامه نیز داستان‌های شاهنامه را به تصویر کشیده و آن‌ها را با فن نقالی برای مخاطب بیان می‌کند. وی افزود: کتاب‌های تخصصی مربوط به هویت شهر مشهد در قفسه بسته این فرهنگسرا موجود است که شامل ۳۲۶۰ جلد بوده که به دلیل قدمت تاریخی این کتاب‌ها و توقف چاپ آن‌ها، مطالعه شهروندان تنها در قفسه بسته کتابخانه فرهنگسرا امکان‌پذیر است.

ایجاد شله پزخانه و آیین شله پزی
چوپانکاره با اشاره به افزودن دو بخش خانواده رضوی و شله پز خانه به پارک موضوعی سرای مفاخرعنوان کرد: در بخش سبک زندگی رضوی به معرفی خانواده مشهدی و سبک زندگی و نگاه آن‌ها به زندگی می‌پردازیم و در
شله پز خانه به معرفی یکی از غذاهای قدیمی شهر مشهد که در رسوم مردم بخصوص در عزاداری امام حسین(ع) به عنوان غذایی نذری طبخ می‌شود در قالب فضایی حیاط مانند آیین شله پزی را به نمایش می‌گذاریم. وی گفت: تصاویر مشهد قدیم و تطبیق مشهد قدیم با امروز در فاصله زمانی 60 سال و آداب و رسوم خاص مردم مشهد در قالب تابلو‌های دیواری در بازار جنت از دیگر بخش‌های پارک موضوعی سرای مفاخر است.