یاسین نمکچیان در سال‌های اخیر بسیاری از سینماگران و ورزشکاران و خوانندگان به حوزه‌ای که تخصص اصلی آنها نبود ورود پیدا کردند و حرف و حدیث‌ها و حاشیه‌های زیادی را به وجود آوردند.
سال‌های زیادی از روزهایی که بازیگران مشهور سینما به‌عنوان خواننده ظاهر می‌شدند و آلبوم‌هایشان را روانه بازار می‌کردند و ذوق زدگی مردم راشکل می‌دادند و رکوردهای فروش را می‌شکستند نگذشته است.حالا دیگر انتشار آلبوم‌های موسیقی بازیگران سینما و ورزشکاران تعجب کسی را برنمی‌انگیزد و مخاطبان بی اعتنا از کنار اخباری از این دست می‌گذرند. حتی آلبوم بازیگر مشهور سینما بهرام رادان هم با شکست روبه‌رو می‌شود و انتظارها را حداقل در استقبال مخاطب برآورده نمی‌کند. با این حال باز هم چهره‌های مشهورتمایل دارند در حوزه‌ای غیر از حرفه اصلی خود تجربه‌ای برجای بگذارند. تجربه ثابت کرده آثاری از این دست بیشتر تفننی بوده و حرفی برای گفتن نداشته است. کمتر پیش آمده ورزشکاری در عرصه سینما حضور موفقی داشته باشد یا بازیگر مشهوری آلبوم قابل اعتنایی را منتشر کرده باشد.
در ماه‌های گذشته بازی پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم پرسپولیس در سریال پژمان معادله‌ها را برهم زد. جمشیدی با تکیه بر استعداد ذاتی‌اش توانست بازی قابل قبولی از خود به یادگار بگذارد و هم رضایت مردم را جلب کند و هم انتظارات منتقدان را برآورده سازد. بعد از آن سیل پیشنهاد‌ها به سوی این چهره محبوب سرازیر شد و جمشیدی تجربه موفق دیگری را با حضور در نمایش «بادی که توراخشک کرد، مرا برد» به کارگردانی علی نرگس‌نژاد پشت سرگذاشت. هرچند استثناها هرگز قاعده نمی‌شوند، اما همین حضور موفق این ورزشکار بازیگر باعث شد تا یکبار دیگر بحث‌های همیشگی بر سر این موضوع که آیا ورزشکاران و هنرمندان باید در حوزه‌های دیگری هم وارد شوند مطرح شد. آنچه در پرونده این شماره مجله تدارک دیده‌ایم بحث درباره همین ورودها است. تحقیقات ما نشان داده بازیگران و ورزشکاران بیشتر در حوزه موسیقی وارد شده‌اند و خیلی‌های دیگر هم هستند که می‌خواهند وارد شوند. ورزشکاران و خوانندگان زیادی هم به پیشنهاد‌های حضور در عرصه‌های هنری پاسخ مثبت داده‌اند. این نکته البته خاص ایران نبوده است و در سایر کشورهای جهان هم سابقه داشته که چهره‌های مشهور ورزشی و فرهنگی حوزه‌ای غیر از تخصص خود را تجربه کرده باشند. این پرونده پاسخی است به سوال‌هایی که ممکن است در ذهن شما
شکل گرفته باشد.