شهردار منطقه چهار مشهد از اجرای طرح محله ما- محله زندگی از ابتدای شهریور ماه سال جاری در این منطقه خبر داد. سید کمال الدین شاهچراغی ضمن اعلام این خبر گفت: در طرح محله ما- محله زندگی برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و بازدیدهای متنوع فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است که از اوایل شهریور ماه تا اواسط آبان ماه اجرا خواهد شد. شاهچراغی در خصوص همایش های این طرح تصریح کرد: همایش های تربیت فرزند، مدیریت کنترل خشم و پیامدهای طلاق، همایش ترویج الگوی تغذیه سالم همراه با برگزاری جشنواره غذا، همایش آگاهی نسبت به پیشگیری از بیماری ها با موضوع دیابت همراه با برپایی ایستگاه سلامت از جمله برنامه هایی است که در این طرح اجرا می شود.
وی ادامه داد: در راستای طرح محله ما- محله زندگی نمایشگاه های پیامدهای طلاق، رفتارهای ترافیکی پرخطر با محتوای پوستر و عکس و نمایشگاه کارآفرینی با حضور هنرمندان محله برپا خواهد شد.شهردار منطقه چهار در پایان برگزاری بازدیدهای اجتماعی را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد و افزود: از کانون اصلاح و تربیت، مرکز نگهداری معلولین ذهنی بی سرپرست، شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع)، مرکز نگهداری سالمندان و مرکز بازپروری بازدید به عمل خواهد آمد.


شهردار منطقه دو مشهد:
متکدیان، بستر ارتکاب جرم و جنایت
شهردار منطقه دو مشهد از جمع آوری 281 نفر متکدی در چهار ماهه نخست سال جاری از سطح منطقه دو خبر داد. ‎
محمدرضا قلندر با اعلام این خبر گفت: با توجه به زائر پذیر بودن مشهد، جمع آوری متکدیان در سطح شهر ضروری است و لازم است اقدامات لازم در این حوزه صورت پذیرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه حضور متکدیان در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را نازیبا و مخدوش می سازد بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می کند، گفت: تکدی گری یک معضل اجتماعی است و اکثر موارد سودجویی و عواملی غیر از فقر منجر به این اقدام می گردد و امروزه به پدیده ای نامطلوب در حوزه شهری تبدیل شده است.
قلندر افزود: در همین راستا واحد سد معبر منطقه با گشت زنی های منظم از ابتدای سال تاکنون ۲۸۱ متکدی شامل ۲۲۱ مرد ، ۵۹ زن و یک کودک را جمع آوری کرده است.
وی به جمع آوری 1500 دست فروش از سطح منطقه در چهار ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: دستفروشی سد معبر است و بر حسب قانون «تعدی و تجاوز به حقوق عمومی» محسوب می شود و باعث اختلال در بازار اشتغال نیز می گردد.
شهردار منطقه دو مشهد با بیان اینکه جمع آوری متکدیان و دستفروشان به منظور کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی و پاکسازی محیط شهری از سوی شهرداری صورت می گیرد، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد دست فروشی و سد معبر می توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ به اطلاع مسوولان شهرداری رسانده تا پیگیری های لازم در این مورد انجام شود.


توسط شهرداری منطقه هشت صورت پذیرفت
تعویض جداول فرسوده سطح معابر
شهردار منطقه هشت مشهد از بهسازی و ساماندهی وضعیت جداول و جوی های سطح منطقه هشت خبرداد.
جواد اصغری با اعلام این خبر گفت: اجرای این طرح با هدف ترمیم و ساماندهی وضعیت جداول فرسوده سطح منطقه و در راستای بهبود وضعیت جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب و با همت اداره فنی و عمران شهرداری منطقه هشت صورت می‌پذیرد.وی اظهارکرد: ساماندهی و رفع نواقص جداول و جوی‌ها در سطح معابر از اقدامات خدماتی شهرداری به شهروندان و ساکنان مناطق مختلف شهری است که با هدف ساماندهی وضعیت آبهای سطحی و جمع آوری فاضلاب اجرا می گردد.
وی در ادامه افزود: با عنایت به لزوم ساماندهی معابر و با آگاهی از ضرورت و موقعیت مکانی منطقه هشت در هسته مرکزی شهر و حجم بالای عبور و مرور و همچنین ساماندهی و رفع نقص در وضعیت جمع آوری آب های سطحی و زیباسازی مناظر شهری در منطقه، عملیات شناسایی نواقص جداول فرسوده در سطح منطقه توسط کارشناسان اداره فنی و عمران صورت پذیرفته است و با برنامه ریزی در بازه زمانی مشخص عملیات تعویض و ترمیم انجام می‌گیرد.


استمرار خدمت رسانی به محدوده های
کم برخوردار حاشیه شهر
شهردار منطقه سه، با اشاره به خدمت رسانی به مردم در مناطق کم‌برخوردار و در خصوص برنامه های اجرایی منطقه تحت مدیریت اش گفت: بازسازی و تعمیر پایه های روشنایی، محوطه سازی شهرداری و آسفالت خیابان های اطراف، نظافت روزانه شهر و جمع آوری زباله به صورت شبانه روزی خصوصاً در محدوده هایی که به دلیل بافت فرسوده وفشرده خدمت رسانی با مشکلات عدیده روبروست و راه اندازی سالن ها و زمین های ورزشی و همچنین تعیین تکلیف اراضی و زمین های مالکین از برنامه های شهرداری منطقه سه در سال جاری است.
علی یوسف زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: با هدف ایجاد آسایش و بهبود عبور و مرور و تردد وسایل نقلیه و بهسازی معابر منطقه سه و افزایش رضایتمندی شهروندان، در دو ماهه اخیر حوزه عمران شهری مبادرت به بهسازی و لکه گیری آسفالت معابر سطح منطقه نموده است.
وی ادامه داد: در اجرای این پروژه در دو ماهه اخیر سال جاری بیش از ۱۶۴۶۸ متر مربع از معابر سطح محلات بهمن و خواجه ربیع، طبرسی، رسالت،گاز و فاطمیه لکه گیری و ترمیم شده است.وی حجم اعتبارات درنظر گرفته شده برای عملیات خاکبرداری،لکه گیری و روکش آسفالت معابر سطح منطقه را بالغ بر ۴۱۸میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با اعتبارصرف شده برای آسفالت این معابر و با توجه به اولویت بندی نیازهای محلات بخش عمده ای از معابر فاقد آسفالت و یا دارای آسفالت معیوب بازسازی شد.