پروژه نیروگاه سبزوار وارد فاز اجرایی می‌شود
سبزوار نیوز- نماینده مردم سبزوار در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی سبزوار در جمع خبرنگاران گفت: پروژه نیروگاه 500 مگاواتی برق سبزوار در زمینی به مساحت 40 هکتار ساخته می‌شود، زیرساخت‌های لازم برای اجرای پروژه فراهم و در اختیار سرمایه‌گذار طرح بنیاد تعاون ناجا و پیمانکارشرکت مپنا قرار گرفته است.
محسنی‌ثانی افزود: متاسفانه مشکلات اعتباری دولت طی سال‌های اخیر سبب شد تا پروژه، روند اجرایی خود را به خوبی طی نکند، تاکنون رایزنی‌های زیادی برای عملیاتی شدن روند اجرای پروژه انجام شده که مشکلات اعتباری دولت سبب مسکوت ماندن پروژه شده است. این پروژه امسال مورد توجه وزارت نیرو واقع شد. با مکاتبات انجام شده از طریق مجلس و مدیریت سیاسی شهرستان با وزارت نیرو، وزیر قول تامین اعتبار این طرح را از محل اعتبارات سال ۹۳ این وزارتخانه در صندوق توسعه ملی اعتباری داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما با این وجود متاسفانه وعده وزیر نیرو در زمینه تامین اعتبارات دارای یکسری مشکلات خاص اعتباری است که پیگیر آن هستیم از طریق بانک عامل پروژه آن را برطرف سازیم.

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی وارد فاز اجرایی شد
ثانی با بیان اینکه درحال‌حاضر کار نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سبزوار وارد فاز اجرایی شده، ادامه داد: این نیروگاه در محدوده ۲۵ کیلومتری سبزوار- داورزن احداث می‌شود و برق تولید شده از این مجموعه نیاز ضروری کارخانه‌های مستقر در سطح منطقه، شهرک‌های صنعتی سبزوار، صنایع کوچک و بزرگ سطح منطقه را تامین می‌کند و در حال حاضر سوله‌هایی که قرار است در محل پروژه نصب شود در مشهد ساخته شده و قرار است به شهرستان حمل و نصب شود که بانصب آن‌ها روند اجرایی پروژه کمی سرعت می‌گیرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعلل در زمینه اجرای این پروژه پذیرفتنی نیست، ادامه داد: در صورت تعلل مسئولان ذی‌ربط و متولیان اجرای پروژه ما قطعا از مبادی قانونی برخوردهای لازم را خواهیم داشت تا این مطالبه مردم سبزوار و شهرستان‌های اطراف آن زودتر اجرایی و احداث شود.