حامی مصرف کنندگان با ماهواره سامان
در یکی از معدود موارد اعطای تندیس حمایت از حقوق مصرف کننده به شرکت های دخیل در حوزه ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) شرکت گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان به دریافت جایزه و تندیس در این بخش نایل آمد.
شرکت گروه ارتباطات ماهوار‌ه‌ای سامان یکی از هفت اپراتور ماهواره‌ای کشور است که چندی پیش در پنجمین جشنواره صادرکنندگان برتر استان تهران به پاس خدماتی که در مسیر توسعه صادرات خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) انجام داده مورد تقدیر قرار گرفت و به دریافت لوح سپاس نائل آمد.
حسین علیزاده، مدیرعامل شرکت گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان با اشاره به عملکرد این مجموعه که ایجاد بسترهای ارتباطی لازم برای فعالیت‌های روزمره شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و اجتماعی مختلف در داخل و خارج از کشور را در برمی گیرد، اهتمام جدی به تامین خواسته های مشتریان و توجه به حقوق آنان را دلیل اصلی انتخاب این شرکت به عنوان برگزیده جشنواره حمایت از حقوق مصرف کننده عنوان می کند.
خدمات‌رسانی به حوزه‌های مختلف بانکی، نفتی، تجاری- بازرگانی، صنعتی و مطالعاتی از ماموریت‌های اصلی گروه ارتباطات ماهوار‌ه‌ای سامان است که شرکت برای توسعه آن با دیگر سرویس پروایدرهای ماهواره‌ای در سایر کشورها تعامل دارد یعنی خدماتی را در داخل کشور به مشتریان سرویس پروایدرهای خارجی ارائه می‌دهد و متقابلاً خدماتی را در خارج از کشور از شرکت‌های همکار و شرکای تجاری خود دریافت می‌کند.
آنچنان که صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران می گوید جشنواره امسال برای اولین بار با هدف نهادینه کردن توجه به حقوق مصرف کننده با اعلام فراخوان برگزار شد که در مجموع ۱۱۰ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی به این فراخوان پاسخ داده و با ارسال مدارک در آن شرکت کردند.
در نهایت و با بررسی مدارک ارسال شده و انجام نظرسنجی اتفاقی از مصرف کنندگان کالا و خدمات هر بخش ۲۸ شرکت انتخاب شدند که در مراسمی از آنان تجلیل به عمل آمده و به دریافت تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده نائل آمدند.
علیزاده یادآوری کرد شرکت‌ گروه ارتباطات ماهواره­ای سامان یک شرکت پیشرو در عرصه ارتباطات ماهواره‌ای کشور است که در طول یک دهه تلاش بی‌وقفه و با بهره‌گیری از منابع انسانی متخصص، خلاق وکارآمد، بزرگترین شبکه ماهواره‌ای کشور را با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای جهانی در عرصه ارتباطات ماهواره‌ای برای ارائه سرویس‌های انتقال دیتا، صوت و تصویر از طریق ماهواره در قالب شبکه‌های بانکی، نفت و گاز، مدیریت بحران و شبکه‌های اضطراری، تحقیقاتی، آموزشی و تجاری ایجاد نموده است.
وی افزود: ارتباطات یکی از حوزه‌های غیرقابل تعطیل در هر شرایطی و یکی از شریان‌های حیاتی هر جامعه‌‌ای برای تعامل با خارج از مرزهای جغرافیایی است.
او معتقد است که تبدیل شدن ارزش‌هایی چون مشتری‌مداری و تکریم ذی‌نفعان به یک باور عمیق و عمومی در مجموعه سامان ماهواره خدماتی پایدار و قابل اطمینان را برای مشتریان خود در طول یک دهه فعالیت فراهم آورده است و علیرغم تشدید تحریم اقتصادی و شرایط تجاری بین‌المللی چند سال اخیر، سامان ماهواره همواره موفق شده است خدماتی پایدار را در سایه گسترش شبکه ارتباطی خود در داخل و خارج از کشور به مشتریان ارائه داده و همکاری‌های بی‌وقفه‌ای را با تامین‌کنندگان و مشتریان ایجاد نماید.
ایجاد شبکه‌های اختصاصی انتقال داده­ ها از طریق ماهواره در داخل و خارج از کشور، ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری ۲۴ ساعته ، خدمات طراحی، مشاوره، آموزش، نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های ماهواره‌ای زمینی، دریائی و سیار، ارایه‌ خدمات پهنای‌باند روی ماهواره و دیگر سرویس‌های ارتباطات ماهواره‌ای از جمله خدماتی است که در حال حاضر از طریق سامان ماهواره ارائه می‌شود.
با وجود تحریم‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر حضور شرکت‌های خارجی در کشور در سال‌های اخیر خدمات سامان ماهواره سال‌به‌سال رشد داشته که دلیل این امر توسعه شبکه ارتباطی شرکت در کشورهای مختلف منطقه، اروپا، آسیا و آفریقا از طریق همکاری با تله‌پورت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.
همین رویکرد موجب شده سامان ماهواره در سال‌های اخیر در بسیاری از بخش های به شرکتی پیش‌رو تبدیل شده و جوایز زیادی را در جشنواره های ملی و تخصصی بدست بیاورد.برخی از این افتخارات عبارتند از:
دریافت"تقدیرنامه اشتهار به تعالی درجه یک" از "سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی"در سه سال متوالی از ۱۳۹۰تا کنون،
کسب عنوان اپراتور برترSAP کشور برای سه سال متوالی از ۱۳۹۰تا کنون در جشنواره ملی فاوا،
برگزیده برتر دو دوره پیاپی کارگروه توسعه صادرات جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۱ تا کنون،
کسب تندیس طلایی و لوح تقدیر سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۲،
کسب افتخار حامی طلایی بنیاد کودک،
رتبه یک احراز صلاحیت"دبیرخانه شورایی عالی انفورماتیک" کشور در زمینه فعالیت "شبکه داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی".
گفتنی است شرکت گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان به عنوان اولین وتنها شرکت حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات (ICT) در نیمه دوم سال جاری هم موفق به دریافت لوح تقدیر واحد نمونه صادراتی از پنجمین جشنواره صادرکنندگان برتر استان تهران شد.