بیش از80 سال سابقه تعاون در اقتصاد کشور
مدیرعامل خانه تعاونگران ایران گفت: با وجود داشتن 80 سال سابقه داشتن تعاونی، 35 سال قانون اساسی، 25 سال قانون تعاون،20 سال وزارت تعاون و حمایت معنوی مقام معظم رهبری اما هنوز سهم این بخش سه تا پنج درصد است.

‌علی‌حسین شهریور در حاشیه چهارمین جشنواره جایزه تعالی مدیریت تعاونی افزود: در حال حاضر 200 هزار واحد تعاونی در کشور داریم. اما با وجود این هنوز اتفاق روشنی در این بخش نیفتاده است.
وی با اشاره به این که بیش از ۱۵میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌ها و همچنین ۴۸ میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌های سهام عدالت هستند، گفت: برخی از افراد تحریم‌ها را علل عدم رشد بخش تعاون می‌دانند، اما تحریم برای همه بخش‌ها بوده است.
شهریور گفت: در جهان اعضای تعاونی‌ها سه برابر مالکیت‌های انفرادی است و این اهمیت موضوع را ثابت می‌کند.

وی با اشاره به آمار بالای حضور مردم سراسر جهان در تعاونیها گفت: در کشورهای اروپایی نیز تا 70 درصد جمعیت عضو تعاونی‌ها هستند.
وی با این پرسش که واقعا اشکال در کجاست که تعاونی‌ها در ایران رشد نمی‌کنند، بیان داشت: برخی مشکل عدم رشد مطلوب را مربوط به تعاونی‌ها و برخی مربوط به دولت می‌دانند اما من معتقدم مشکل اصلی خود اتحادیه‌های تعاونی هستند.
شهریور ادامه داد: برای توسعه بخش تعاون باید فکر و عمل تعاونگران تغییر کند. وابستگی به دولت بزرگترین مانع برای توسعه بخش تعاون است. تعاونی‌ها همه چیز را از دولت می‌خواهند از گرفتن برنامه، سند تعاون و حتی منابع مالی. تعاونی‌ها می‌خواهند که دولت هم مجری باشد، هم سیاستگذار و هم حمایت کننده در صورتی که دولت فقط باید تسهیل گر باشد لذا تعاونی‌ها باید افکار خود را تغییر دهند.