دنیا سهرابی این بار به جای مترو سواری قرار است سوار اتوبوس‌های تندرو بشویم یا به قول معروف بی. آر. تی سواری کنیم. برای گردش امروز، می‌توانید خود را به یکی از ایستگاه‌های بی‌. آر. تی مسیر راه آهن ولیعصر برسانید و در ایستگاه میدان ولیعصر از اتوبوس پیاده شوید. برای رسیدن به اتوبوس، می‌توانید از مترو هم استفاده کنید.
برای این کار کافی است خود را به قطار خط سه برسانید و در ایستگاه چهار راه ولیعصر پیاده شوید. از چهار راه ولیعصر سوار بی. آر. تی شوید و دو ایستگاه بالاتر در میدان ولیعصر پیاده شوید و مسیر را طبق نقشه ادامه دهید. در پیاده‌روی امروز قرار است شما از زیباترین بلوار تهران عبور کرده، به یکی از پارک‌های بسیار معروف تهران سر بزنید، از دو موزه دیدن کنید و در آخر هم به یک بازارچه برای خرید کردن خواهید رفت.
این دفعه به جای توصیه چند پیشنهاد برای شما داریم:
۱. این مسیر را می‌توان بعد از تاریک شدن هوا هم دید، چون شهرداری برای تاریکی آن هم فکرهای قشنگی کرده، البته توجه به ساعت کار موزه‌ها فراموشتان نشود.
۲. اگر دوست داشته باشید می‌توانید با خودتان یک پلاستیک مخصوص زباله بردارید و زباله‌هایی را که سر راه خود می‌بینید جمع کنید.

بلوار کشاورزpic۱
سرسبزترین بلوار تهران هنگام ساخت
«بلوار الیزابت» نام داشته و یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و وقت‌گذرانی قدیم بوده است.
نهری که در وسط بلوار جریان دارد، پیش از این به نهر کرج شهرت داشته است.
دو طرف این نهر را درختان و گیاهان بسیار زیبا گرفته‌اند و در بهار و پاییز و زمستان این نهر آب هم دارد.
برای عبور از روی نهر نیز پل‌هایی در نظر گرفته شده که روی آنها را آلاچیق‌هایی پوشیده از پیچک‌ قرار دارد.
شب‌های این بلوار با چراغ‌های فانوس‌شکل آبی و قرمز رنگارنگ شده‌اند و در تقاطع‌های آن ایستگاه‌های کتاب‌فروشی و محل استراحت تدارک دیده شده است.


موزه فرشpic۲
موزه فرش با ساختمان دار قالی شکلش در ضلع شمالی پارک لاله و تقاطع خیابان کارگر با فاطمی قرار دارد. این موزه با سه هزار و چهارصد مترمربع مساحت دارای دو تالار نمایش گلیم و قالی دستباف ایرانی است. طبقه همکف آن دارای ۱۵۰ فرش برای نمایش دائمی و طبقه دوم آن نمایشگاه موردی و فصلی است. این موزه شامل با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایرانی از قرن نهم هجری تا دوره معاصر، از مراکز مهم قالی بافی ایران مانند کاشان، کرمان، اصفهان، تبریز، خراسان، کردستان و ... است. این موزه همچنین دارای کتابخانه‌ای با ۳۵۰۰ جلد کتاب است و مهم‌ترین کتاب‌ها و تحقیقات مربوط به فرش در آن نگهداری می‌شود.


گذر فرهنگ و هنرpic۳
گذر فرهنگ و هنر درواقع یک بازارچه خوداشتغالی است که در آن می‌توان از لباس تا وسایل خانه را با قیمت‌های بسیار مناسب پیدا کرد. بعد از قدم زدن در پارک و موزه هنرهای معاصر، شاید وقت این باشد که با خوردن یک کاسه آش دوغ، میرزاقاسمی داغ یا سمبوسه اصل جنوبی از خجالت خودتان دربیایید! غرفه‌های صنایع چوبی، عود و شمع و لباس‌های سنتی از دیدنی‌های این بازارچه هستند.


موزه هنرهای معاصرpic۴
موزه هنرهای معاصر در سال ۱۳۵۶ در گوشه غربی پارک لاله در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع بنا شد. این موزه در زمان تاسیس شامل مهم‌ترین و جامع‌ترین مجموعه هنر غربی در قاره آسیا بود و در حال حاضر نیز بیش از سه هزار اثر ارزشمند و یگانه از هنرمندان معاصر در گنجینه آن وجود دارد. در محوطه اطراف این مجموعه می‌توان مجسمه‌های برنزی پرویز تناولی را تماشا کرد. معماری این موزه بسیار بدیع است و هشت گالری آن با اختلاف سطح نسبت به هم بنا شده‌اند و مسیر طوری طراحی شده که برای دیدن تمام نگارخانه‌ها باید در مسیری دایره‌وار چرخید و انتهای آن به در ورودی ختم می‌شود. علاوه‌بر گالری‌ها این موزه شامل کتابخانه تخصصی هنرهای معاصر به زبان فارسی، لاتین و فرانسه ، قرائت‌خانه، رستوران، فروشگاه کتاب و آثار هنری، سینما تک، عکاسخانه و گنجینه است. قسمت نگهداری و ترمیم و مرمت آثار نیز در این موزه وجود دارد.

پارک لاله pic۵
پارک لاله یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های داخل شهر تهران است. این فضا پیش از آنکه به پارک تبدیل شود یک منطقه نظامی به نام جلالیه بوده که برای اسب‌دوانی و رژه ارتش
استفاده می‌شده است.
مساحت این پارک ۳۵ هکتار است و گونه‌های گیاهی اصلی آن چنار، اقاقیا و کاج است. این پارک را «ژوفه» طراح معروف فرانسوی با همکاری طراحان ایرانی طراحی کرد. ساخت این پارک در سال ۱۳۴۵ به اتمام رسید. از قسمت‌های مختلف این پارک می‌توان مرکز تئاتر عروسکی، کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسجد را نام برد. قسمت شرقی آن نیز باغی به سبک ژاپنی با گونه‌های گیاهی مخصوص آن ساخته شده است. در میانه پارک یک استخر بسیار زیبا قرار دارد که هر وقت به آن رسیدید، به سمت غرب حرکت کنید
تا به محل بعدی برسید.