محمود نورانیان

pic1

مدیر کارخانه شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی (CNG) آسیاناما
با توجه به بررسی‌های بازار OEM و AM با واحد بازرگانی، مالی و بر اساس بودجه سال مالی و در نظرگیری توان وظرفیت تولید خطوط مخازن از ورق و لوله به صورت سالانه، تولید مخازن با لیتراژ‌های مختلف اقدام می‌گردد. پروسه تولید مخازن CNG و مخازن تحت فشار نیز به همراه برنامه تعمیر و نگهداری (PM , EM , AM) و برنامه ماهیانه و هفتگی و روند تولید واقعی، کنترل و انحرافات لازم بر اساس MRP مشتریان و بازار پایش گردیده و اقدامات اصلاحی لازمه صورت می‌پذیرد.تولید انواع محصول مخازنCNG (۳۵، ۵۲، ۵۷، ۶۰، ۶۲، ۷۵، ۱۱۳ لیتری) برای خودروسازان و بازار، مخازن تحت فشار( مخازن صنعتی)، اخد تائیدیه‌های مربوط به بازرسین ذی‌صلاح و اداره استاندارد به منظور خروج از حالت تک محصولی و نظارت بر پروسه بومی‌سازی مواد اولیه ( ورق، مواد فسفاته) از موارد کنترلی و نظارت واحد مدیریت کارخانه می‌باشد.استقرار و اخذ استاندارد‌های مدیریت کنترل کیفیت ISO۱۶۹۴۹:۲۰۰۹ , ISO۹۰۰۱:۲۰۰۸ از شرکت‌های CB و اخذ GRADE مورد الزام خودروسازان و همچنین استقرار سیستم‌های تعالی سازمانی از دیگر برنامه‌های اجراشده این واحد مستقر در کارخانه می‌باشد. نظارت و کنترل امور محوله واحد‌های تولید، برنامه ریزی و کنترل موجودی و انبار، دفتر فنی (تعمیرات و تگهداری)، واحد کیفیت، مهندسی و پژوهش و توسعه، IT به صورت مستقیم و واحد بازرگانی داخلی و اداری به صورت غیر مستقیم (مامور در کارخانه) نیز از وظایف مدیریت کارخانه می‌باشد. ریاست کمیته‌های تخصصی و تیم‌های فنی و پروژه‌های در حال اجرا هم در حیطه وظایف این مدیریت می‌باشد. «به امید دستیابی به سهم عمده بازار مخازن CNG و مخازن تحت فشار شرکت آسیاناما در سال ۱۳۹۴ بر اساس ماموریت سازمانی».

سید مجتبی نائینیان

pic۲

رییس واحد مهندسی پژوهش و توسعه شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی (CNG) آسیاناما
واحد مهندسی پژوهش و توسعه شرکت آسیاناما از مهندسین مجرب مکانیک، صنایع و برق تشکیل شده و فعالیت‌هایی در سه حوزه زیر را بر عهده دارد: ۱. مهندسی محصول (طراحی مخازن تحت فشار و تحلیل تنش مجاز به همراه دریافت تائیدیه‌های طراحی (Design Approval) برای محصولات جدید از شرکت TUV Nord آلمان ) ۲. مهندسی توسعه (اجرای پروژه‌هایی در راستای اضافه نمودن قابلیت به خط تولید و بالا بردن راندمان کاری، هدایت کمیته‌های بومی‌سازی مواد اولیه مخازن CNG و سایر تجهیزات خط تولید، راهبری کمیته تحقق محصول و خدمات مهندسی) ۳. مهندسی پروسه (زمان‌سنجی‌های مهندسی و ظرفیت سنجی واقعی و مطالعه گلوگاه‌های موجود و ارائه پیشنهاداتی جهت رفع این گلوگاه‌ها). در آخر می‌توان واحد مهندسی پژوهش و توسعه کارخانه آسیاناما را به عنوان یک واحد پویا معرفی نمود که نتایج حائز اهمیتی در راستای پیشرفت شرکت و اضافه نمودن قابلیت‌هایی به خط آسیاناما در کارنامه خود را دارد. از این نتایج می‌توان به مواردی چون طراحی و ساخت ایستگاه تمام اتوماتیک و منحصر به فرد تست شیر مخزن اشاره نمود که بعد‌ها شرکت ساپکو از آن به عنوان کارهای تحقیقاتی‌اش استفاده نموده است. طراحی و ساخت دو دستگاه اتوماتیک و دستی سنگ زنی داخل مخزن که گلوگاه ایجاد شده در خط تولید را برطرف نموده و دارای نرخ تولید بالاتری نسبت به دستگاه مشابه کره‌ای خود دارد، طراحی و ساخت جرثقیل‌های موضعی جهت بالا بردن راندمان تولید، اصلاح ابزار پرمصرف خط تولید و کاهش قیمت تمام شده مخزن، بومی‌سازی ورق به عنوان مواد اولیه مخازن CNG و طراحی منحصر به فرد مخازن CNG از ورق با احتساب حداقل وزن ممکن که در مقایسه با سایر رقبا در همان لیتراژ مشابه ۱۵درصد سبکتر می‌باشد نیز از دیگر پروژه‌های شرکت است.

علی اصغر فلاح


pic3

رییس واحد فنی شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی (CNG) آسیاناما
واحد فنی شرکت آسیاناما با بهره مندی از مهندسین مجرب و آموزش دیده در زمینه نگهداری و تعمیرات کلیه بخش‌های کارخانه اعم از تاسیسات برق، مکانیک و همچنین تمامی‌ تجهیزات خط تولید با مدرنترین تکنولوژی روزدنیا‍‌‍‌ که کلیه بخش‌های هرم اتوماسیون صنعتی را در بر می‌گیرد فعالیت دارد. Industrial Automation & HMI (Human Machine Interface) کلیه مشکلات موجود در زمینه‌های ذکر شده و همچنین بخش مدرنیزه اتوماسیون صنعتی نیز توسط واحد فنی مرتفع می‌گردد، همچنین در خصوص نگهداری ماشین‌آلات از نرم‌افزارهای مبتنی برنت با برنامه‌ریزی‌های مدون استفاده می‌گردد تا به‌این ترتیب مدیریت لازم بر روی ماشین‌آلات موجود حاصل گردد. از عمده فعالیت‌های مهم صورت گرفته در این واحد می‌توان به راه‌اندازی سیستم نگهداری و تعمیرات مبتنی برنت و همچنین راه اندازی و به‌روز‌رسانی کلیه ماشین‌آلات به منظور بهینه کردن کیفیت کاری و نهایتا کیفیت محصول و همچنین راه‌اندازی ماشین‌آلات دقیق فرم‌دهی و تست از قبیل NKtech Neck Spinning, Leak test, Plasma cutter for circle plate اشاره نمود.


سید مصطفی بذرگری

pic۴

مسئول واحد برنامه‌ریزی و انبارهای شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی (CNG) آسیاناما
در عصر حاضر برنامه ریزی، فعالیتی ضروری و اجتناب ناپذیر در تمام امور فردی، اجتماعی و سازمانی محسوب می‌شود، به نحوی که بدون توجه به آن هیچ فعالیتی به صورت کارآمد و موثر قابل تحقق نخواهد بود.در شرکت آسیاناما فرایند برنامه ریزی از سفارش تولید واحد فروش شروع و تا تحویل به موقع به مشتری ( OTD ) که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های لجستیکی سازمان است ادامه دارد.واحد فروش، میزان سفارش مشتریان را در رابطه با هر یک از محصولات تولیدی شرکت به واحد برنامه ریزی اعلام و واحد برنامه‌ریزی بر اساس فهرست مواد اولیه مورد نیاز ( BOM ) و نقطه سفارش، اقدام به برآورد و در نهایت سفارش مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته به واحد بازرگانی می‌نماید. واحد برنامه ریزی بر اساس سفارش تولید، زمان سنجی و ظرفیت سنجی ماشین‌آلات تولیدی و با لحاظ نمودن تعدیلاتی از قبیل موجودی انبار ، محدودیت‌های تولید و انحرافات پیشین تولید اقدام به تهیه برنامه تولید می‌نماید.به منظور کنترل و نظارت، تولیدات هر ایستگاه به صورت روزانه ثبت و در پایان هر هفته و هر ماه میزان تولید و انحرافات به صورت نمودارهای آماری به مدیریت کارخانه و مدیریت عامل گزارش می‌گردد. انبارهای آسیاناما شامل انبار محصول، انبار مواد اولیه، انبار مواد شیمیایی، انبار قطعات و ابزار و انبار ضایعات می‌باشد و از وظایف مهم انبارها تعیین نحوه انبارش، جابه‌جایی، نگهداری و در نهایت تحویل به موقع محصول نهایی به مشتری می‌باشد.

علی صادقی- مجید سلیمی


pic۵


روسای واحد تولید شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی (CNG) آسیاناما
واحد تولید شرکت آسیاناما با بهره مندی از مهندسین با تجربه ونیروهای آموزش دیده در چهار قسمت عمده، شامل 1- واحد پری فرمینگ (PRE-FORMIG): در این واحد ابتدا مواد اولیه از جنس فولاد آلیاژی 34CrMo4 وارد شرکت شده و با استفاده از به روزترین تجهیزات به صورت ورق گرده برش خورده و طی چند مرحله عملیات حرارتی و فسفاته به طریق کشش سرد(سه مرحله کشش) ورق‌های برش خورده تبدیل به کاپ شده و وارد قسمت فرمینگ می‌شوند. 2- عملیات حرارتی: در این قسمت که شامل مراحل کوره‌های آنیلینگ در قسمت پری فرمینگ و همچنین کوره اصلی(HARDENING AND TEMPERING) است ساختارکریستالی مخازن را به سختی مورد نظرطراحی می‌رساند. 3- فرمینگ: در این قسمت ناحیه‌ای پیشانی کاپ‌های ورودی به طریق فرمدهی گرم (HOT SPINNIG) بسته می‌شوند. 4- تست وآماده سازی: در این بخش مخازن تولیدی به لحاظ موارد مندرج در استاندارد (ISO11439) طی پنچ مرحله تست شده و در نهایت پس از تاییدیه واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه رنگ و بسته‌بندی می‌گردند.


فاطمه سادات منافیان


pic6


مسئول واحد آزمایشگاه شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی (CNG) آسیاناما
آزمایشگاه شرکت آسیاناما با بهره‌مندی از مهندسین متخصص در رشته مهندسی موادمتالورژی و با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و کامل در زمینه آزمون‌های مکانیکی، متالورژیکی و عملکردی مخازن CNG مشغول به فعالیت می‌باشد. این آزمایشگاه با اخذ گواهینامه آزمایشگاه همکار اداره استاندارد قادر به انجام آزمون‌های مربوط به مخازن CNG جهت مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی خود می‌باشد. ازعمده فعالیت‌های صورت گرفته در این واحد می‌توان به انجام آزمون، ارزیابی و تحلیل نتایج آزمون مطابق با استانداردهای مربوطه، انجام طرح‌های پژوهشی به منظور بهبود کیفیت محصول تولیدی و همچنین تعیین برخی پارامترهای لازم جهت تولید مخازن CNGاشاره نمود. اخذ تاییدیه نوع محصول(Type Approval) از شرکت‌های بازرسی دارای تایید صلاحیت نظیر شرکت توف نورد، و همچنین تعیین و تایید خواص مورد نیاز جهت تولید محصول جدید نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این واحد به شمار می‌آید.


امیر روغنی

pic۷


مسئول واحد کنترل کیفیت شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی (CNG) آسیاناما
با توجه به ایجاد سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه ISO/ TS 16949:2009 ،ISO 9001:2008 و مدل ارزیابی ملی کیفیت ایران INQA در شرکت آسیاناما کلیه واحد‌های این مجموعه تولیدی موظف به حرکت در چارچوب کیفیت و بهبود مستمر می‌باشند. تمامی‌ارکان این سازمان در این جهت گام برداشته و واحد کنترل کیفیت به عنوان متولی امر کیفیت در سازمان نقش لیدر و هماهنگ کننده را در این راستا عهده دار است. در این واحد، کیفیت از کنترل مواد اولیه اصلی و فرعی و همچنین ملزومات تولیدی آغاز شده و با کنترل فرایندهای تولید و محصولات نیمه ساخته با استفاده از ابزارهای کیفیت و کنترل‌های آنلاین و همچنین در نهایت کنترل محصول نهایی و انطباق آن با استاندارد ،تضمین کننده کیفیت محصول خواهد بود.واحد کنترل کیفیت با استفاده از ابزارهای کیفی در حین فرایندها سعی در افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات و شناسایی گلوگاههای کیفی و تولیدی دارد، ارتباط با مشتریان و انتقال خواسته‌های آنها به سازمان از دیگر وظایف این واحد جهت تبدیل صدای مشتری به خواسته مشتری و لحاظ شدن آن در محصول می‌باشد.


مونا معصومی

pic۸

مسوول تضمین کیفیت
نظام کیفی شرکت آسیاناما رویکردی سیستماتیک در جست و جوی کیفیت دارد. هدف این واحد عبارت است از تطابق محصولات ،خدمات و فرآیند ها با مقتضیات استانداردهای پیش بینی شده. این مطابقت از طریق سنجش و کنترل منظم و یافتن علل خاص تغییرات و دستیابی به استاندارد سازی فرآیند حاصل می شود.در حالیکه امروزه در جهان، رقابت در کیفیت به عنوان ضرورت پذیرفته شده است، در نتیجه در فرآیند های مدیریتی آسیاناما کارهای اساسی برای رسیدن به مفهوم کیفیت صورت گرفته است. از عمده فعالیت های صورت گرفته در واحد نظام کیفی شرکت آسیاناما می توان به اخذ سیستم مدیریت کیفیت یکپارچهISO/ TS 16949:2009 ،ISO 9001:2008 و پیاده سازی مدل ارزیابی ملی کیفیت ایران INQA اشاره نمود. برگزاری اتاق فکر به منظور تولید محصولات جدید در قالب کمیته توسعه محصول و همکاری با اداره استاندارد جهت اخذ نشان استاندارد جهت محصولات جدید و اخذ GRADE مورد الزام خودروسازان نیز از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این واحد به شمار می آید. با توجه به بومی سازی ورق ،آسیاناما می تواند در راستای پیشبرد تولید ملی با مدیریت جهادی و کار انقلابی نقش بسزایی در تولید داخلی ایفا کند.

محمدجواد راشدی


pic۹


بازرگانی خارجی
شرح عملکرد واحد بازرگانی خارجی
- تامین مواد اولیه شامل لوله بدون درز و ورق جهت تولید مخازن سی ان جی و صنعتی.
- انجام ثبت سفارش، امور بانکی جهت پرداخت ارز و همچنین ترخیص کالا از گمرک.
- تامین ابزار و قطعات یدکی مورد نیاز ماشین آلات.
- انجام مکاتبات و مذاکره با شرکتهای خارجی جهت تحقیق و توسعه.