وجود 3 هزار واحد  بزرگ تجاری فعال در «سپاد»
دنیای اقتصاد- مدیرعامل منطقه گردشگری سپاد از وجود سه هزار واحد بزرگ تجاری فعال در این منطقه خبر داد. به گزارش روابط عمومی سپاد، سیدمهدی درهمی در اولین همایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی پروژه برج بازار با بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه تجاری گردشگری سپاد بزرگترین مالک فضاهای تجاری در کشور است.
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد پروژه «برج بازار» را افق درخشانی برای مشهد دانست که منطقه تجاری گردشگری سپاد خواهد بود و افزود: این پروژه به یک بنای ویژه تبدیل خواهد شد و با مهندسی فروشی که در پیش گرفته شده به زودی شاهد رونق این پروژه در شهر خواهیم بود.
درهمی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش خدمات‌دهی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) در منطقه تجاری گردشگری سپاد اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه تجاری گردشگری سپاد با احداث شبیه‌ساز سقوط آزاد با عنوان تجاری «برج پرواز صبا» در بومی‌سازی تکنولوژی‌های روز دنیا پیشگام بوده و این پروژه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

الگوی غالب تجاری در مشهد 80 درصد خطی است
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد با اشاره به الگوی تجاری مشهد تصریح کرد: مشهد از الگوی تجاری خطی تبعیت می‌کند، اما این الگو به دلیل ایجاد ترافیک، آلودگی و سایر مشکلات، الگوی نادرستی است که باید تغییر کرده و به مجتمع‌‌های تجاری با پارکینگ‌های مناسب تبدیل شود.
درهمی با اعتقاد بر اینکه ساخت‌وسازهای عظیم در اطراف حرم مطهر رضوی به چهره عرفانی شهر آسیب می‌زند، یادآور شد: قرار گرفتن انبوه مجتمع‌های تجاری در یک منطقه تجاری و گردشگری نظیر سپاد می‌تواند این وجه عرفانی را حفظ کند.

آینده رو به رشد سپاد با تنوع مخاطبان
رئیس هیات مدیره شرکت اوان پویا نیز در این مراسم عنوان کرد: منطقه تجاری گردشگری سپاد با در اختیار داشتن انبوه مجتمع‌های تجاری یک مقصد مهم گردشگری محسوب می‌شود.
دکتر محمدرضا رفیعی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا با ایجاد پروژه برج بازار، به جاذبه‌های منطقه تجاری گردشگری سپاد به واسطه این بنای بی‌نظیر بیافزایم.
رئیس هیات مدیره شرکت اوان پویا ادامه داد: منطقه تجاری گردشگری سپاد به دلیل وجود مراکز متنوع، با آینده بسیار خوبی مواجه است، زیرا می‌تواند با تنوع مخاطبان، این منطقه را بسیار رونق بخشد.

افتتاح مجتمع «نوید» در منطقه سپاد
مجتمع بزرگ تجاری «نوید» در منطقه تجاری گردشگردی سپاد افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت نوید خراسان در مراسم افتتاحیه این مجتمع اظهار کرد: مجتمع «نوید» در سه طبقه تجاری احداث شده است که در مجموع حدود ۸۴ باب مغازه دارد.
حسینی سرچشمه خاطرنشان کرد: مساحت این مجتمع حدود سه هزار و 300 مترمربع با کاربری 360 درصد تجاری است و 20 هزار و 375 مترمربع زیربنای مجاز تجاری دارد. وی ادامه داد: این بنا در هشت سقف توسط مهندسان مشاور داخلی و متخصصان طراحی شده و طبقات این مجتمع مشتمل بر واحدهای تجاری، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه‌های بزرگ، تالارها و پارکینگ است.