پیام مهم هنرمندان برای دولت
یاسین نمکچیان دبیرگروه فرهنگ و هنر هنوز زمان زیادی از روی کار آمدن دولت اعتدالگرای دکترحسن روحانی نگذشته است که به نظر می‌رسد هنرمندانی که در 8 سال گذشته گوشه نشینی را برگزیده بودند و ترجیح می‌دادند بی‌هیچ انگیزه‌ای زندگی روزمره خود را بگذرانند تغییر رویه داده‌اند.
سیگنال‌های مثبتی که از سوی رییس جمهوری و همراهانش برای چهره‌های برجسته فرهنگ و هنر فرستاده شد روزنه‌های امید را یکبار دیگر زنده کرد تا فضای فعالیت‌های فرهنگی که در سال‌های اخیر به شکل عجیبی دور مدار سرگردانی می‌چرخید رونق بگیرد. در هفته‌ای که گذشت دو اتفاق کنارهم چیده شد تا چنین تصوری در ذهن افکار عمومی شکل بگیرد.
نخست اینکه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درافتتاح موزه موسیقی صراحتا اعلام کرد امیدوار است ادامه دهنده راه خاتمی باشد و شنیدن این جمله برای اهالی فرهنگ که سال‌ها شاهد رفتارها و گفتارهای نامتعارفی بودند به شدت عجیب، اما خوشایند بود. علاوه بر آن، حضور شهرام ناظری دراین برنامه دولتی و اجرایش در کنار استاد محمد موسوی حکایت از آن داشت که بزرگان هنر دست‌های یاری خود را به سوی دولت دراز کرده اند و آماده هستند نقش مهم خود را درگفتمان جدید کشور ایفا کنند. از سویی دیگر درهمین هفته استاد محمدرضا شجریان بعد از مدت‌ها در یک برنامه رسمی یعنی بزرگداشت استاد ایرج حضور پیدا کرد و حتی برای سخنرانی پشت تریبون ایستاد. بی‌تردید هنرمندان و دولتمردان پیام‌های مهمی برای یکدیگر فرستاده‌اند. پیام‌هایی که می‌تواند تعامل خوبی به وجود بیاورد وپاییز همه سال‌های گذشته را کنار بزند