«بویرصنعتی»؛ موفق در تولید و صادرات انواع مقطع شمش فولادی

مدیرعامل گروه صنایع بین‌المللی باقری به تشریح یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود پرداخت. آقای مهندس باقری گفت:‌ شرکت تولیدی صنعتی بویر صنعت (مجتمع فولاد بویر احمد) در راستای فعالیت خود در صنایع مادر (فولاد) در سال ۱۳۸۲ توسط ریاست محترم وقت مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم وقت صنعت معدن و تجارت آقای دکتر جهانگیری (معاون اول) کلنگ‌زنی شد که توانست با عنایت خدای متعال در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری برسد و تاکنون بصورت مستمر در حال فعالیت بوده و در زمینه تولید انواع مقطع شمش فولادی به فعالیت پرداخته است.

وی افزود: این شرکت با توجه به نیاز روز افزون جامعه و روند رو به رشد صنعت در کشور به موازات فعالیت بخش دولتی در زمینه صنعت فولاد شروع به فعالیت کرده است. همچنین این مجموعه نظر به اینکه استان کهکیلویه و بویراحمد یکی از محروم ترین استان های کشور است، عزم دو چندانی را در راستای رفع محرومیت از این منطقه و حل مشکل به کارگیری در این خطه ایجاد کرده که با استعانت از خداوند متعال تا کنون توانسته ایم گام موثری در این زمینه برداریم. باقری اظهار داشت:‌میزان سرمایه اولیه جهت احداث و راه‌اندازی این مجتمع به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است. همچنین مدیرعامل گروه صنایع بین‌المللی باقری ادامه داد:‌ فعالیت شرکت تولیدی صنعتی بویر صنعت (مجتمع فولاد بویر احمد) به چند بخش زیر خلاصه می‌شود:

۱. تولید انواع مقاطع شمش فولادی (بیلت).

۲. تولید انواع شمش‌های آلیاژی پرکاربرد که بازار در هدف خاص و ویژه‌ای در کشور دارد که به طور عمده از خارج وارد می‌شود.

۳ . راه‌اندازی واحد نورد و تولید انواع مقاطع میلگردی به عنوان محصول نهایی جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر محصولات

باقری تصریح کرد: این شرکت با توجه به رکود جهانی و همچنین رکود بازار داخلی در سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته است به بخش عمده‌ای از چشم‌انداز ترسیم شده برای این مجتمع دست پیدا کند. وی اظهار کرد:‌ در سال ۱۳۹۵ همانگونه که در بالا اشاره شد بیشتر توان خود را در زمینه تولید انواع مقاطع شمش‌های الیاژ و خاصی است که در این خصوص قراردادهایی نیز با مراجع معتبر علمی و پژوهشی مطرح در کشور و منطقه منعقد شده که بخشی از این فعالیت‌ها عملی شده و در حال انجام است. باقری گفت:‌ یکی از نیازهای فرا روی این صنعت لزوم حمایت ویژه وزارت صنعت به عنوان متولی اصلی صنعت در کشور است که باید با توجه به وضعیت خاص کشور و برنامه اقتصاد مقاومتی ترسیم شده برای کشور تمهیدات ویژه‌ای در جهت کمک به این صنعت با توزیع عادلانه یارانه‌های خاص و حمایت ویژه از بخش خصوصی فعال در این صنعت در نظر گرفته شود. مدیرعامل گروه صنایع بین‌المللی باقری افزود: در حال حاضر و در راستای نیاز روز افزون به مقاطع فولادی در کشور اولویت فعالیت این شرکت در زمینه تامین نیاز داخلی کشور است. کما اینکه با توجه به تولید فولادهای آلیاژی در این مجتمع برنامه جامعی جهت صادرات این نوع شمش نیز در نظر گرفته شده است.

کارنامه مدیرعامل گروه صنایع بین‌المللی باقری

کارآفرین نمونه استانی

کارآفرین نمونه کشوری

از سال ۱۳۷۱ تا سال ۱۳۹۳ موسس، مالک ۱۰۰% و مدیر عامل شرکت بویر صنعت (مجتمع فولاد بویر احمد )

از سال۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳ جزء موسسن، مالک و رییس هیات مدیره شرکت آرد آبشار گستر یاسوج (کارخانه آرد ۳۰۰ تنی باقری)

از سال ۱۳۸۵ تاکنون رییس هیات مدیره شرکت دنا پارس آسیا(مجتمع فولاد خلیج فارس)

«جزء بزرگ‌ترین فولادهای خصوصی کشور در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در شهر بوشهر»

از سال ۱۳۸۸ تاکنون رییس هیات مدیره شرکت دنا فولاد آسیا(مجتمع فولاد دنا)

«جزء واحدهای فولادی بزرگ کشور در زیمین به وسعت ۳۰۰ هکتار در شهر یاسوج»

(AAC) از سال ۱۳۹۳ تاکنون موسس، مالک و رییس هیات مدیره شرکت فولاد بتن، کارخانه تولید بتن هوادار اتوکلاو شده

از سال ۱۳۹۴ تاکنون مالک شرکت آب معدنی برف دنا، با برند تجاری «فوکا»

از سال ۱۳۹۴ تاکنون مالک مجتمع کشت و صنعت دامپروری دشت چشمه بناب واقع در استان فارس

«بزرگترین کشت و صنعت خصوصی کشور-۴۰۰۰ هکتار»

عضو انجمن فولاد کشور

عضو انجمن بتن ایران

عضو شورای شهر مرکزی مجتمع نخبگان ایران

موسس و مالک مرکز آموزش علمی و کاربردی بویر صنعت

-دارای مجوز از دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری که اکنون بحمداله بالغ بر ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های ذیل مشغول به تحصیل هستند.

«بویرصنعتی»؛ موفق در تولید و صادرات انواع مقطع شمش فولادی

«بویرصنعتی»؛ موفق در تولید و صادرات انواع مقطع شمش فولادی