ایرنا - رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در طول یک سال اخیر 500 درخواست خارجی جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری در این استان داشتیم که نتیجه بهبود عملکرد دولت در عرصه روابط بین‌الملل و افزایش اعتماد به سرمایه گذاری در ایران است. سیدعلی شهابی افزود: شمار درخواست‌های ثبت و راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری خارجی در این استان طی یک سال اخیر برابر با تعداد درخواست‌های 10 سال گذشته است.
وی گفت: این میزان درخواست برابر با تعداد درخواست‌های ۱۰سال گذشته در خراسان رضوی است.رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: حوزه فعالیتی این شرکت‌ها بیشتر در بخش‌های تولیدی، صنعت و معدن و گردشگری است.وی بدون ذکر نام کشورهای متقاضی ثبت شرکت سرمایه گذاری گفت: تاکنون ۱۲۸ طرح سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی به ثبت رسیده که ۵۷۰ میلیون دلار سرمایه مصوب آن‌ها بوده است.
شهابی افزود: در مجموع 600 میلیون دلار سرمایه خارجی پوششی و غیرپوششی وارد استان خراسان رضوی شده است.وی بدون اشاره به شمار طرح‌های سرمایه گذاری هر کشور خارجی گفت: کشورهای افغانستان، پاکستان و کویت از نظر تعداد طرح‌های سرمایه گذاری شده در خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را دارند. رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران خارجی در این استان در عرصه صنعت و گردشگری انجام می‌شود.