مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به توجه دولت یازدهم به مقوله تعاون، گفت: تعاون یکی از بخش‌های اقتصادی در حوزه اشتغال، عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و رشد اقتصادی، اجتماعی کشور است.

داود یاوری مردم را یکی از مهمترین اصل‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و بر تعامل با آنها و بخش تعاون برای اجرای این سیاست‌ها تاکید کرد. وی افزود: خوشبختانه در این دوره که راهبردها و رویکردهای اجرایی دولت تدبیر وامید بیشترین همخوانی را با مشی اعتدالی بخش تعاون دارد، شرایط کشور برای توسعه این بخش بیش از همیشه مهیا گردیده و این نگاه جدید به تعاونی‌ها با تکیه به تاکیدات مقام عظمای ولایت می‌تواند ظرفیت عظیمی را برای مهار بیکاری در اختیار ما قرار دهد. وی یکی از مصداق‌های تولید داخلی را تعاونی‌ها دانست و گفت: با توجه به موارد مذکور، تشکیل تعاونی‌های توسعه عمرانی دانش بنیان مورد تاکید و حمایت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از فعالیت بیش از 2 هزار تعاونی در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این تعاونی‌ها عضو بوده و این تعداد تعاونی 30 هزار نفر اشتغالزایی داشته است. یاوری افزود: خوشبختانه امسال در جشنواره ملی تعاونگران برتر کشور دو تعاونی از استان کرمانشاه انتخاب شده‌اند و این نتیجه زحمات تعاونگران است و من از همه تعاونگرانی که دغدغه استان را دارند سپاسگزاری می‌نمایم.
وی تغییر الگوی اقتصادی را از اولویت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برشمرد و گفت: این اداره کل از هر ایده‌ای در این زمینه استقبال می‌کند و سعی ما این است که با حمایت از بخش تعاون و تعاونی‌ها، رویکرد اشتغال در استان را دنبال کنیم.