فعال بازار توزیع در خدمت تولید کشور
رئیس اتحادیه صنف لوازم فلزی آشپزخانه تهران به عنوان یک فعال صنفی توزیع کننده این محصولات در بازار ایران موفق شد طی دو سال گذشته با احداث کارخانه تولیدی و توسعه گام به گام آن در این صنعت، به یک برند ممتاز در سطح کشور تبدیل شود. محمد حسن کاظمی مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی عروس تفلون و از فعالان باسابقه بازار لوازم خانگی که از بازار وارد کار تولید شده در مراسم بهره برداری از طرح توسعه کارخانه که با حضور یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد تاکید کرد: وقتی فعالان بازار و تجارت وارد حوزه تولید می شوند با نگاهی متفاوت تولید می کنند که امکان موفقیت آنها را قوت می بخشد .
شرکت عروس تفلون فعالیت اولیه خود را در سال ۱۳۷۳ در منطقه صنعتی اتحاد در شرق تهران شروع کرد و بعد از ۴ سال فعالیت در این منطقه به شهرک صنعتی پایتخت منتقل شد و با ایجاد تاسیسات تولیدی در محل کنونی کار خود را با برنامه ریزی جدید آغاز کرد.
خطوط تولید انواع ظروف تفلون به صورت نیمه خودکار و تمام اتوماتیک با فناوری روباتیک فرصتی به عروس تفلون داد تا حضور موثری در بازار داشته باشد و قادر به رقابت با برندهای خارجی در بازار شود.
به گفته کاظمی، این شرکت از مدتی قبل و با توجه به استقبال مصرف کنندگان از ظروف آشپزخانه چدنی تولیدات این محصول را در دستور کار خود قرار داد و با خرید ماشین آلات مدرن دایکاست و نصب آنها به سوی تحقق این هدف که می تواند دست تولیدکنندگان خارجی را از بازار ایران کوتاه کند حرکت کرد.
این هدف گذاری سرانجام در خردادماه امسال محقق شد و طرح توسعه کارخانه عروس تفلون با حضور رئیس سازمان صنعت، معدت و تجارت استان تهران رسما به بهره برداری رسید.
کاظمی که از سال ۴۸ در کار واردات ادوات آشپزخانه بود و در واقع از بخش بازرگانی و بازار و کار واردات و توزیع پا به عرصه تولید گذاشته توانسته است به راحتی بازار این محصولات را در دست گیرد . تولید و عرضه ظروف چدنی شرکت عروس تفلون می تواند برای عرضه به بازارهای صادراتی هم برنامه ریزی شود.
از نگاه این فعال صنفی شناخته شده بازار، محصولات غیر چدنی شرکت عروس تفلون قبلا به کشورهای عراق، لیبی، لبنان و ارمنستان هم صادر شده است که امیدواریم با عرضه محصولات چدنی جدید این بازارها را در آینده توسعه دهیم.
براساس اظهارات کاظمی ، این شرکت با تامین تمامی امکاناتی که برای تولید نسل جدید ظروف آشپزخانه لازم است از جمله کوره های برقی تشعشعی، ماشین آلات دایکاست، پرس های قوی و ماشین های تراش خودکار سعی کرده محصولاتی مطابق با ذائقه بازار تولید کند.
تاسیسات تولیدی شرکت درشهرک صنعتی پایتخت در زمینی به مساحت 300 متر مربع در 2 سوله 2 طبقه قرار گرفته که قرار است تولید در آن به روزی 1000 قطعه بالغ شود که هنوز این برنامه محقق نشده است.
کاظمی با تاکید بر اینکه محصولات عروس تفلون معمولا ماهها جلوتر پیش فروش می شود تاکید دارد معضل بزرگ این شرکت عقب بودن از سفارشات است وگرنه تولید تا هر سطحی بالا برود برایش مشتری وجود دارد.
این شرکت با تولید و عرضه محصولاتی باکیفیت، ابعاد و اندازه های مختلف سعی کرده بازار را در اختیار گیرد که تا حدود زیادی هم در این زمینه موفق بوده است.
کاظمی با تاکید براینکه طرح توسعه شرکت مشتمل بر احداث ساختمانی ۳ طبقه طی ۵ ماه ۲ میلیارد تومان هزینه روی دست شرکت گذاشته است ، یکی از دلایل ناکامی برخی صاحبان سرمایه در بخش صنعت را ناآشنایی با بازار می داند.
یکی از گلایه های کاظمی مشکل تراشیهای گاه و بیگاه محیط زیست است . او با یادآوری اینکه در چین در خانه ها هم به تولید ظروف تفلون مشغولند یا حتی در اطراف تاسیسات تولیدی شرکت خیلی ها به ریخته گری اشتغال دارند اما از ایرادگیری های محیط زیست در امان هستند، خواستار توقف این روند است که به نظر او به تولید لطمه می زند.
یکی از اهداف آتی عروس تفلون تلفیق ۲ مجموعه ریخته گری و دایکاست با واحد ماشین کاری است که اکنون با زمینی ۴۰۰ متری از هم جدا شده اند. در این قالب با خرید این زمین و الحاق آن به دو واحد منفک، مجموعه ای یکپارچه ایجاد خواهد شد که روند کار را هم تسهیل می کند.
مهندس صادقی و هیات همراه در این دیدار با عملکرد عروس تفلون آشنا شدند و برای حل مطالبات این واحد دستورات لازم صادر شد.