آماده همکاری در زمینه دانش مرتبط با آب هستیم
دنیای اقتصاد: در دیدار هنک کامپ با دکتر رسول زرگرپور دو طرف خواستار تعمیق مناسبات و گسترش ارتباطات بویژه در زمینه های گردشگری، مدیریت منابع و مصارف آب،‌کشاورزی و محیط زیست شدند.
دکتر رسول زرگرپور در دیدار "هنک کامپ" وزیر اقتصاد کشور هلند با بیان ظرفیت ها و پتانسیل های استان اصفهان، گفت:‌ اصفهان در بخش های صنعت، کشاورزی، علمی و دانشگاهی وگردشگری در جایگاه اول و یا دوم در کشور قرار گرفته است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است و ۷ دانشگاه اصفهان در رنکینگ بین المللی قرارگرفته اند، افزود: در ۱۵۰ واحد دانشگاهی این استان ۳۳۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند که بیشتر دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند.

زرگرپور اصفهان را شهر جهانی صنایع دستی خواند و گفت: ‌اصفهان از ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف برخوردار است و دو ماه قبل این شهر به عنوان دومین شهر صنایع دستی دنیا برگزیده است.
رسول زرگرپور با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ورود گردشگران خارجی به اصفهان سه برابر شده است، اظهارداشت: استقبال کشورهای خارجی در سرمایه گذاری در بخش گردشگری زیاد است که هم می تواند بازار خوبی برای سرمایه گذاران ایجادکند و هم نیاز گردشگران را بر طرف نماید.
مدیر ارشد استان با بیان اینکه ۱۲۹ طرح با حدود ۱۵ میلیارد یورواعتبار برای سرمایه گذاری خارجی در اصفهان آماده شده است، افزود‌: اصفهان از شرایط خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و طی۶ ماه گذشته بیش از ۴۶ هیأت اقتصادی برای ارزیابی و شناخت شرایط این استان به اصفهان سفر کرده اند.

استاندار اصفهان اعلام آمادگی نمود که در قالب تفاهمات و قراردادهای دو کشور، اصفهان و یکی از استان های کشور هلند بتوانند مبادلات اقتصادی و فرهنگی برقرار نمایند. وی با اشاره به اینکه در دوهفته ی قبل با یکی از استان های اتریش قرارداد همکاری امضا شد، افزود: طی دو ماه آینده نیز با استاندار سن پترزبورگ روسیه قرارداد همکاری به امضا خواهد رسید.
زرگرپور از سرمایه گذاران هلندی دعوت کرد که از اصفهان بازدید کنند و اگر تمایل داشتند در طرح های تدوین شده سرمایه گذاری نماید. وی با بیان اینکه هلند تجربیات خوبی در محیط زیست و مقوله ی آب دارد، افزود: اصفهان در زمینه های محیط زیست و آب نیاز به مساعدت و همکاری دارد و کارشناسان این کشور می توانند در این زمینه با اصفهان همکاری داشته باشند.
رسول زرگرپور افزود: اصفهان آماده ی حضور تورلیدرهای هلندی برای بازدید از اصفهان و افزایش تبادلات گردشگری است.وی در ادامه برای برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در استان های هلند اعلام آمادگی کرد و افزود: این امر می تواند در شناخت دو ملت موثر باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شرایط بین المللی بسیار مناسبی برای ارتقای روابط ایران با دیگر کشورها وجود دارد، افزود: دولت دکتر روحانی علاقه مند به برقراری ارتباط با دیگر کشورها است و باید از این شرایط طلایی حداکثر استفاده را داشته باشد. وزیر اقتصاد هلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به اصفهان، نصف جهان و شهر تاریخ و فرهنگ و هنر گفت: معتقدم که اگر به اصفهان سفر نکنم هماننداین است که ایران را ندیده ام و اگر از این شهر زیبا بازدید کنم یعنی نصف جهان را دیده ام.

هنک کامپ افزود: اصفهان نه تنها برای گردشگران کشور هلند بلکه برای گردشگران کل جهان مهم است و به همین دلیل ترجیح دادم که در ابتدای ورود به ایران از شهر فرهنگ و هنر این کشور بازدید نمایم. وی با بیان اینکه افتخار می کنم که با این استان همکاری داشته باشم، اظهارداشت: کشور ‌ایران و بویژه استان اصفهان پتانسیل های زیادی دارد و کشورها علاقه مند هستند که با این کشور همکاری و تعامل داشته باشد.

وزیر اقتصاد هلند گفت: از پیشنهادات استاندار اصفهان استقبال می کنیم و آماده ی گسترش همکاری ها بویژه در زمینه های و انتقال تکنولوژی های زیست محیطی و دانش مرتبط با مقوله ی آب هستیم. کامپ با بیان اینکه مردم هلند به هنرمندان علاقه مند هستند، گفت: از برگزاری هفته های فرهنگی استقبال خواهیم کرد و هنرمندان می توانند هنرخود را در کشور هلند به نمایش بگذارند.
وزیر اقتصاد هلند با بیان اینکه توریست های جهان مشتاق سفر به اصفهان هستند، گفت: اعزام تورلیدرها می تواند به این امر کمک کند و کشور هلند نیز می تواند تجارب خوبی را در زمینه ی گردشگری در اختیار اصفهان قرار دهد.