رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بخش عمده ای از بیماری های سالمندی به بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها بر می گردد که قابل پیشگیری هستند.

غلامرضا اصغری با بیان اینکه سلامت یکی از نیازهای اساسی جامعه است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به این موضوع داشته و این بخش یکی از اولویت های اساسی دولت قرار گرفته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: با وجود تحریم ها و معضلاتی مانند بیکاری، رکود اقتصادی، تورم افسار گسیخته که از دهه های گذشته به این دولت به ارث رسید و هم چنین با وجود محدودیت منابع مالی، این دولت سرمایه گذاری های خوبی را در بخش سلامت انجام داده است.

اصغری تصریح کرد: بخشی از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها به این بخش اختصاص پیدا کرد، همچنین با مصوبه مجلس و اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده منابعی در بخش سلامت توسط دولت هزینه شد. وی خاطر نشان کرد: این منابع برای جبران بی توجهی هایی که در دهه گذشته اتفاق افتاده بود برای بازسازی و تجهیز بیمارستان ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز هزینه شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اصفهان استان صنعتی است، یادآور شد: صنایع خوبی مانند فولاد در اصفهان فعال هستند و قطعا بحث سلامت کارکنان این مجموعه ها به عنوان یکی از مجموعه های مولد کشور در دانشگاه و در بخش بهداشت و درمان صنعت فولاد مورد توجه است. اصغری با بیان اینکه جمعیت به سمت سالمند شدن پیش می رود، اضافه کرد: روز به روز بر تعداد بازنشستگان افزوده می شود، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان ۲۴ هزار نفر و بازنشستگان این بخش ۸ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت بازنشستگان بسیار مهم است، گفت: به هر میزان که به سلامت کارکنان توجه کنیم، با ورود این افراد به دوران سالمندی و بازنشستگی، زندگی سالمتری خواهند داشت و با بیماری های کمتری روبرو می شوند. رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری های سالمندی باید از دوران میان سالی سرمایه گذاری کنیم. بخش عمده ای از بیماری های سالمندی به بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها بر می گردد که قابل پیشگیری هستند. اصغری ادامه داد: اگر بتوانیم سبک زندگی را تغییر دهیم و تحرک فیزیکی و ورزش کارکنان را مورد توجه قرار دهیم و سعی کنیم استرس کمتری را به آنها وارد کنیم، قطعا کارمندان دوران سالمندی بهتری را تجربه می کنند و می توانیم از مرگ های زود رس پیشگیری کنیم. وی افزود: توجه به سلامت کارکنان و کاهش استرس و .... از برنامه های مورد توجه سیستم بهداشتی و درمانی کشور است زیرا عمده مرگ و میرهای کشور مربوط به این گونه بیماری ها است. رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: با شناسایی و مراقبت از افرادی که های ریسک هستند (افرادی که دارای چربی و قند بالا یا فشار خون هستند) همچنین کسانی که مستعد بیماری های قلبی و عروقی هستند، در دوران سالمندی نیاز کمتری به عمل قلب پیدا می کنند. اصغری با اشاره به بهداشت صنعت ادامه داد: در صنعت این سیستم از قبل وجود داشته و مراقبت های دوره ای خوبی در مورد بازنشستگان و کارکنان انجام می شود اما این امر در مورد کارکنان سایر بخش ها کمتر انجام می شود.

وی گفت: موضوع سلامت کارکنان بسیار مهم است و حتی از اداره کردن یک بیمارستان نیز مهم تر است. زیرا در بخش اول پیشگیری انجام می شود و پیشگیری در بحث سلامت از درمان نیز اهمیت بیشتری دارد. رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امیدواریم با ارایه خدمات کیفی سلامت افراد را به آنها برگردانیم. بیمارستان شهید مطهری دارای درجه یک عالی است و امکانات و سرویس دهی خوبی را به افراد تحت پوشش خود ارایه می دهد.