ریل شهرداری برای جذب سرمایه گذار
دنیای اقتصاد: آیین معارفه مهدی جمالی‌نژاد در سمت شهردار اصفهان با حضور گسترده مسئولان، اصحاب رسانه، هنرمندان و ورزشکاران اصفهان در تالار هنر اصفهان برگزار شد. آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به نبود امنیت شغلی برای رؤسا در ادارات در گذشته گفت: در دولت قبل برخی از مدیران اداره‌ها به محل کارشان می‌رفتند و می‌دیدند که از سمتشان برکنار شده‌اند و خوشبختانه این اتفاق در دولت جدید بسیار کمتر دیده می‌شود. طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مراسم معارفه با تودیع توأم است، اضافه کرد: اسلام واضح دستور داده است که از افرادی که برای جامعه زحماتی کشیده‌اند تشکر شود و کسی که روحیه تشکر کردن نداشته باشد در برابر خداوند نیز شکرگزار نخواهد بود. باید در این مراسم از سقائیان نژاد تشکر می‌شد، زیرا او فرد فرهیخته و عالمی بود که بیش از 12 سال شهردار اصفهان بود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی نباید شهردار اصفهان را برای انتصاب در معاونت‌ها و مدیریت‌های شهرداری تحت فشار قرار دهد، ادامه داد: مشورت کار خوبی است اما یک مدیر نباید دنباله روی دیگران باشد و اگر شهردار، مدیری را انتخاب می‌کند باید به انتخاب خودش باشد نه اینکه سایرین برای او مدیر انتخاب کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه شهردار جدید فردی سالم، متدین، زرنگ و کاری است، گفت: جمالی‌نژاد با پشتکار و تلاش خود توانسته به اینجا برسد و پشتوانه سیاسی نداشته است. طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: شورای شهر به خوبی در بین 45 گزینه مطرح شده، جمالی‌نژاد را انتخاب کردند و اگر خود من می‌خواستم رأی دهم به جمالی‌نژاد رأی می‌دادم. وی با تأکید بر اینکه شهردار گذشته برخی از پروژه های بزرگی را آغاز کرده است، افزود: شهردار جدید باید این پروژه‌ها را ادامه دهد و سلیقه‌ای عمل نکند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: فاز سه میدان امام علی (ع) باید به بهره‌برداری برسد زیرا پارکینگ کمر زرین یکی از مکان‌های حیاتی در آن منطقه است. طباطبایی‌نژاد ادامه داد: شهردار منتخب اهل تعامل است اما تعامل این نیست که هر فردی، هر چیزی که گفت او انجام دهد و به طور مثال رییس شورای شهر برای شهردار، شهردار منطقه را انتخاب نکند. وی با توصیه به شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: اگر شهردار منطقه‌ای مشکل دارد باید به خود شهردار اصفهان گفت و نباید شهردار یک منطقه را به چندین دستگاه ببریم و مشکلات زیادی برای او ایجاد کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: شهردار باید با اندیشمندان، افراد مختلف و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مشورت کند اما نباید دنباله روی هیچ شخص یا اشخاصی باشد، چرا که در غیر این صورت ابهت شهرداری به هم می‌خورد و لطمه آبرویی به شهردار اصفهان خواهد خورد.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از شهرداران افرادی دلسوز و مردمی هستند، گفت: زمانی که شهردار جدیدی می‌آید، نباید تمام نیروها را جابجا کند و از افرادی استفاده کند که تازه می‌خواهند از صفر شروع کنند.

میراث دار اصفهان باشیم
شهردار اصفهان گفت: ما باید میراث دار شهر باشیم نه میراث خوار آن و در راستای حفظ میراث‌هایی اصفهان از هیچ تلاشی صرف نظر نکنیم.
مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: پذیرش مسئولیت خطیر شهرداری کلان شهر اصفهان با آن ویژگی‌های برجسته و منحصر به فرد افتخاری بسیار بزرگ است. وی افزود: اصفهان شهری است که در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی دارای ویژگی‌های شاخص و ارزشمندی است و این شهر پایتخت فرهنگی جهان اسلام و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.
شهردار اصفهان ادامه داد: ایجاد شهرداری شیشه‌ای و شفاف‌سازی ضوابط و مقررات و اهتمام در جهت ایجاد محیط سالم اداری بیش از گذشته و برخورد جدی با هرگونه تخلفات احتمالی در جهت حفظ و حراست از کیان و منزلت خانواده خدوم شهرداری که تلاشگران بی‌منت و شایسته‌ای هستند، دیوار بی اعتمادی را کوتاه و کوتاه‌تر می‌سازد.
جمالی نژاد خاطر نشان کرد: ریل گذاری شهرداری برای حضور مؤثر سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد بستر مناسب برای ترغیب بخش خصوصی در احداث زیرساخت‌های شهری و تحکیم تعامل و تفاهم بیشتر فی‌مابین شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی استان از اهداف اصلی شهرداری اصفهان است. وی تصریح کرد: برقراری ارتباط شایسته با تمام اعضای محترم شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان منتخب پارلمان محلی و ایجاد فضایی گرم و صمیمی با درنظر داشتن وظایف و تکالیف قانونی طرفین، و نگاهی نو و در خور به رسانه‌های شهر به عنوان یار دوازدهم و چشم بینای شهرداری، می‌تواند تب التهابات شهری را کاهش و آتش کشمکش‌های شهری را خاموش کند.
شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت پرهیز از شعارهای دست نیافتنی به ویژه شعارهای کلیشه‌ای تصریح کرد: علاوه بر این تقلیل جدی تشریفات زاید بر نیاز و کاهش محسوس هزینه‌های غیرضروری در حوزه‌های مختلف می‌تواند مقدمات اجرای اقتصاد مقاومتی در شهر را فراهم آورد. وی افزود: ما باید میراث دار شهر باشیم نه میراث خوار و در راستای حفظ میراث‌هایی که در اصفهان وجود دارد کوشا باشیم و از هیچ تلاشی صرف نظر نکنیم.

از زحمات سقاییان نژاد تشکر می کنم
زرگرپور گفت: در اصفهان نباید الگوی شهر‌نشینی شمالی و جنوبی وجود داشته باشد و باید در همه مناطق آبادانی به وجود بیاید و در سیستم شهرداری نباید یک مورد فساد اداری گزارش شود.
رسول زرگر‌پور، اظهار کرد: نحوه کنار رفتن سقائیان‌نژاد از سمت شهردار چیزی از زحمات و تلاش‌های وی در شهر اصفهان کم نمی‌کند و از تمام تلاش‌های گذشته آقای سقائیان‌نژاد در شهر اصفهان تشکر می‌کنیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری به معنای شورای شهر و شهرداری است، تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان باید در فضای تعامل، همدلی و همکاری در راستای توسعه شهر اصفهان گام بردارد. وی با تاکید بر اینکه بروزو ظهور یک مدیریت فرمایشی در شهر چیزی جز خسارت به شهر و شهروندان به همراه ندارد، افزود: تنها میدان خدمت بی‌منت، مدیریت شهری است و باید از بروز هر خسارتی به این میدان جلوگیری شود.
زرگر‌پور با اشاره به اینکه یک ماه پیش با 60 نفر از متفکران فرانسه دیدار داشته است، گفت: در این دیدار از تاریخ و تمدن پنج هزار ساله اصفهان برای این افراد صحبت کردم و در ادامه یکی ازا ین متفکرین فرانسوی گفت که بسیاری از فرانسوی‌ها اصفهان را بیشتر از ایران می‌شناسند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت تمدن و فرهنگ اسلامی شناخته می‌شود، خاطر نشان کرد: قرار است در سال ٢٠١٧ اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام و در آینده نزدیک به عنوان شهر بین‌المللی صنایع دستی معرفی شود. وی با بیان اینکه الگوی مدیریت ایرانی، اسلامی در این شهر نمود پیدا کرده است، اظهار کرد: مردم اصفهان از اصفهان به عنوان شهر زیبای خدا یاد می‌کنند و این توصیف بسیاری از الزامات را با خود به همراه دارد.
استاندار با اشاره به اینکه شهردار اصفهان باید میدان‌دار خدمت به مردم باشد و نه میدان‌دار سیاست، گفت: شهردار اصفهان باید هماهنگ با شورای شهر باشد و انتخاب شهردار مهم‌ترین وظیفه و گردنه خطرناک شورای شهر است که شورای اصفهان به خوبی از گردنه خطرناک انتخاب شهردار عبور کرده است.
زرگر‌پور خاطرنشان کرد: امروز شورای شهر شهردار شهر را معرفی کرده است و امیدواریم شهردار اصفهان طی دو سال آتی در راستای انجام رسالت خود در شهر موفق باشد.