زیباترین لحظه زندگی بازیگر
مصلح احمدی Mosleh.2007@yahoo.com هنرمندان می‌توانند با دغدغه کمک به همنوع، زیبایی‌هایی ارزشمندتر خلق کنند. زیبایی‌هایی که پر است از عطر خوش نوع‌دوستی. این نوع‌دوستی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاد و میلاد کی‌مرام، برنده دیپلم افتخار نقش مکمل مرد در جشنواره سی‌ودوم جایزه خود را به کودکان تحت‌حمایت محک اهدا کرد.
میلاد کی‌مرام، یکی از بازیگران خوش نقش ما اگر چه پیش از این نیز تندیس جشنواره مقاومت را که نخستین جایزه‌اش در رشته بازیگری بود، در مراسم «روزی با محک» به کودکان مبتلا به سرطان تقدیم کرد، بر این باور است که کمک کردن و احساس مسوولیت نسبت به دیگران به بوق و کرنا احتیاج ندارد؛ به همین دلیل بود که با وجود اصرار زیاد خبرنگار سرویس خیریه روزنامه «دنیای اقتصاد» وی از تعریف و تمجید زیاد خودداری کرد؛ اما ذکر یک نکته را مفید دانست که به‌نظر می‌رسد گفتن آن برای خوانندگان خالی از لطف نباشد. کی‌مرام با اشاره به نامه کودکان محک که برایش در چند خط نوشته بودند، با دلی صاف و البته سرشار از احساس مسوولیت گفت: «زمانی که نامه کودکان محک را گرفتم و خواندم آن لحظه زیباترین لحظه زندگی‌ام بود.» نامه کودکان محک به «میلاد کی‌مرام» که وی از آن به عنوان زیباترین لحظات زندگی یاد می‌کند این طور شروع می‌شود که:
«عمو میلاد سلام؛
ما امشب تو رو توی تلویزیون دیدیم که جایزه جشنواره فجر گرفتی و جایزه‌تو به ما دادی. تازه خاله‌های پرستار گفتن که همین چن روز پیش هم یه جایزه دیگه که قبلا تو یه جشنواره دیگه گرفته‌بودیو به بچه‌های محک دادی. تازه اون جایزه هه اولین جایزه شما بوده. ما اولین جایزه‌هایی که گرفتیمو خیلی دوس داریم و حتی اونو به مامانمون هم نمی‌دیم. آفرین که بلدی خوب بازی کنی و این‌همه هی جایزه می‌گیری. بازم مثل چند دفعه‌ای که اومدی و با هم عکس گرفتیم بیا پیش ما تا بهمون بگی بازیگرا چجوری می‌تونن جلوی اون‌همه دوربین و آدما بازی کنن. دوستت داریم عمو میلاد هنرمند.
از طرف (زهرا، علی، محمد باقر، نگین، سارا، پویا، سمانه)، کودکان محک.»