دنیای اقتصاد: وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به اصفهان، وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو را یکی از بهترین وسایلی که می تواند از محیط زیست حفاظت کند، وی گفت: من به عنوان مسئول وزارت خارجه جمهوری اسلامی به شما قول می دهم در حوزه هایی که این وزارتخانه می تواند در خدمت اصفهان باشد به طور حتم دریغ نخواهم کرد.

محمدجواد ظریف در آیین کلنگ زنی خط دو مترو اصفهان، در ابتدای سخنرانی خود از زحمات مجموعه مدیریت استان، شهردار کنونی و سابق اصفهان و مدیریت شهری برای این پروژه سپاسگزاری کرد و اظهار داشت: من مدت ها در تهران این امکان را داشتم که از مترو استفاده کنم. مترو به واقع بهترین، امن ترین، سازگارترین و سریع ترین وسیله برای سفر است.

وی افزود: ما امروز فقط با مشکل آلودگی هوا در شهرها مواجه نیستیم بلکه با معضل نابود کردن منابع محدود و امکانات زیست محیطی در جهان روبرو هستیم که می تواند دنیا را با یک بحران زیستی در آینده مواجه سازد.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه این کره خاکی را نباید با عدم رعایت نکات و ضرورت های توسعه پایدار از نسل های آینده بگیریم، تاکید کرد: محیط زیست به واقع یک نگرانی اساسی در بحران بشری است و اگر از همه فرصت ها برای بهینه کردن روش های مصرف استفاده نکنیم به طور قطع آیندگان به نیکی از ما یاد نخواهند کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو یکی از بهترین وسایلی است که می تواند از محیط زیست حفاظت کند، تاکید کرد: دولت قطعا در حد توان و اختیاراتش در خدمت شهرها و استان ها خواهد بود و این پروژه بزرگ ملی را دنبال خواهد کرد.
ظریف تصریح کرد: من به عنوان مسئول وزارت خارجه جمهوری اسلامی به شما قول می دهم در حوزه هایی که این وزارتخانه می تواند در خدمت اصفهان باشد به طور حتم دریغ نخواهم کرد.
وی گفت: امروز به برکت استقامت مردم یک مانع بزرگ از جلوی راه کشور برداشته شده و ما باید با عزمی راسخ، همدلی و همزبانی در مسیر ایجاد شده گام برداریم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما توانستیم از سدهایی که هیچ کس تصور عبور از آنها را نمی کرد بگذریم و راه را با سربلندی پشت سر گذاشتیم.
وی بیان داشت: امروز زمان آن است که قطار سازندگی و توسعه پایدار در ایران به راه بیفتد.