مواظب این بُرد ملی باشیم
امیر شهلا حجت الاسلام صدیقی(امام جمعه موقت تهران): قدر نعمت را ندانستیم، کشور دست غربگرایان افتاد. آیت‌ا... مصباح یزدی: کمی از اسلام و کمی از فرهنگ آمریکایی می‌گیرند و می‌گویند اعتدال می‌کنیم.
آیت‌ا... علم الهدی: لعنت بر فتنه٨٨ که باعث شد وزیر متعهد ما که روزگار جوانی به نظام خدمت می‌کرد، در سنین پیری و در حالی‌که پایش لب گور است، بگوید می‌خواهم فیلترشکن فیس‌بوک شوم.
روح‌ا... حسینیان (نماینده جبهه پایداری): فیلم مراسم جشن همسر رئیس جمهور را منتشر می‌کنم تا سن رقصندگان مشخص شود.
قاضی‌زاده هاشمی (نماینده جبهه پایداری): مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از علمداران فتنه است.
شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر منافق توسط گروهی١٥نفره در بدو ورود معاون اقلیت‌های رییس جمهور به شهر شیراز.
توزیع مستند من روحانی هستم در تیراژ گسترده.
1- هنوز عمر دولت روحانی از مرز یک سال نگذشته است که توپخانه مخالفان فعال شده است. دولت یازدهم در شرایط سیاسی و اقتصادی وخیمی روی کار آمد. گسترش دامنه تحریم‌های ظالمانه غرب و مشکلات مدیریتی که بساطش به دست دولت دهم در کشور گسترانیده شده، شرایط خاصی را به جامعه تحمیل کرده بود. تورم افسارگسیخته و پیامدهای اجتماعی ناشی از آن نگران‌کننده بود و باید در کوتاه‌ترین زمان، برایش چاره‌جویی می‌شد. در چنین هنگامه‌ای حسن روحانی با اقبال عمومی، در همان مرحله نخست برگزیده شد تا کشور را برای یک دوره چهارساله مدیریت کند.
۲- اگرچه حسن روحانی در این ۸ ماه کوشیده فضای نشاط و امید مردم را همچنان پایدار نگه دارد و هرچند تا این لحظه، در حد لازم به اعداد و ارقام مربوط به بدهی‌های دولتی، کسری بودجه، تورم، رشدمنفی اقتصاد و... پرداخته است، اما برکسی پوشیده نیست که کشور برای عبور از این شرایط بغرنج، به عزمی ملی و خواستی همگانی نیاز دارد.
3- آمارها اما حکایت از روزهای سخت پیش رو دارد. به‌طور مثال در سال١٣٩٣، تنها ٢٣درصد بودجه عمرانی استان خراسان رضوی تخصیص داده شده است. با این حال، حجم کلنگ‌هایی که در 4 سفر استانی رئیس جمهور قبل در خراسان رضوی به زمین خورد، به اندازه‌ای است که اگر در سال‌های آینده، ١٠٠درصد بودجه عمرانی استان محقق شود و در طول این مدت، هیچ پروژه دیگری نیز تعریف نشود و تورم سنواتی هم صفر درنظر گرفته شود، ١٦سال و 6 ماه زمان لازم است تا این پروژه‌ها به اتمام برسد. مشت البته نمونه خروار است و اوضاع دیگر استان‌ها، اگر بدتر از خراسان رضوی نباشد، بهتر نیست. درواقع دولت دهم سرمایه‌های 4 دولت بعد از خود را پیش‌خور کرده است، یعنی علاوه بر هزینه‌کرد بیش از ٧٥٠میلیارد دلار عواید حاصل از فروش نفت در این 8 سال، برای ١٦سال و 6 ماه بعد از خود نیز، با جیب خالی و بدون مطالعه کارشناسی پروژه تعریف کرده است.
۴- حال دولت یازدهم با حجم انبوهی از پروژه‌هایی مواجه است که معلوم نیست در زمان بهره‌برداری اصلا توجیه اقتصادی دارند یا ندارند. دکتر روحانی در این ۸ ماه، همه تلاش خود را کرده تا از کنار این آمار و ارقام وحشت‌زا بگذرد و بدون آنکه درگیر حاشیه شود، در متن مشکلات موجود، به اصلاح امور و خروج از این بحران فراگیر بپردازد. هرچند گروهی از مخالفانِ نامنصف در تلاشند تا دستاوردهای این زمان اندک را خُرد و ناچیز نشان دهند، اما توفیقات دولت روحانی هم در صحنه توقف فشار فزاینده تحریم و آشتی از موضع عزت با دنیای خارج و هم در حوزه مهار تورم و آرام کردن شیب نمودار معضلات اقتصادی کشور، کارنامه‌ای نیست که قابل گذشت و چشم‌پوشی باشد.
5- دولتی که اقتصاد را با تورمی ٤٦درصدی تحویل گرفت، بی‌آنکه بخواهد وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را در بوق و کرنا کند، در 7 ماهه اول، تورم را 10 واحد درصد کاهش داد و به کمتراز ٣5درصد رساند و برای سال١٣٩٣ نیز کاستن 10 واحد درصد دیگر و غلبه بر رکود تورمی بازار را هدف‌گذاری کرده است.
۶- با این حساب گویا جریان رقیب که می‌داند توفیق دولت تدبیر و امید در عرصه اقتصاد و سیاست، به خانه نشینی آنها در ۸ سال آینده منجر خواهدشد، بی‌التفات به منافع ملی در تدارک کلکسیونی از حاشیه‌های رنگ‌وارنگ، برای سرگرم کردن ارکان دولت، با حاشیه‌های غیرضروری است. آنها از هم اکنون مدعی شده‌اند این دولت اولین دولت پس از انقلاب است که عمرش به یک دوره ۴ساله محدود است و در سال١٣٩٦، دوباره انتقال قدرت در کشور رخ خواهد داد.
7- موجی که با انتخاب دکتر روحانی در سراسر کشور برخاست، دوباره سرمایه اعتماد و امید را به سطح جامعه بازگرداند. خیال باطلی است اگر گمان شود شکست دولت یازدهم در تحقق وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی، به نام یک جریان سیاسی در کشور نوشته خواهد شد. موفقیت روحانی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها و شکستن اجماع جهانی علیه ایران، بازگردانیدن دوباره سرمایه اعتماد مردم، ایجاد دوباره شفافیت در عرصه اقتصاد، قطع شریان‌های ویژه‌خوار و کوتاه کردن دست‌اندازی‌های 3 هزار، 9 هزار و 12 هزار میلیاردی به بیت‌المال، یک بُرد ملی است. آنها که می‌کوشند دولت روحانی را از ریل‌گذاری دقیق و کارشناسی خارج کنند و هر روز بحران خودساخته‌ای عَلَم می‌کنند، به این موضوع بی‌توجه‌اند که دوران بر سر شاخ نشستن و بُن بُریدن گذشته است. امروز تنها راه عبور از گردنه‌های سخت و صعب، انسجام، اتحاد، وفاق و همدلی است.