در کش و قوس یک مصاحبه
«برنامه زنده‌ای در آمریکا به روی آنتن می‌رود که مجری آن فردی به نام اسکایلر است که با حرارت نام خود را پس از اینکه به روی آنتن می‌رود می‌گوید و بینندگان را به دیدن برنامه‌اش دعوت می‌کند. اسکایلر فردی میان مایه است که از سیاست چیزی سر در نمی‌آورد و برنامه‌ای که او به همراه دوستش تهیه می‌کند، در زمره برنامه‌های سرگرم‌کننده (Entertainment) است که از قضا طرفداران زیادی هم دارد. روزی اما یکی از همدوره‌ای‌های تهیه‌کننده برنامه اسکایلر، ضمن انتقاد نسبت به محتوای برنامه‌های وی، آنها را یک «برنامه ساز سرگرم‌کننده» می‌خواند عنوانی که دلالت بر سطحی بودن او داشت. از اینرو آنها تصمیم می‌گیرند برای رفع این اتهام دست به یک کار بزرگ بزنند و قصد می‌کنند که با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مصاحبه کنند. اما «سیا» وقتی از برنامه آنها با خبر می‌شود و در می یابد که آنها قصد دیدار با رهبر کره شمالی را دارند آنها را تحت آموزش خود قرار می‌دهد تا «اون» را ترور کنند.»
این خلاصه‌ای از فیلم «مصاحبه» است که باعث شده تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی وارد فاز تازه تر و تندتری شود. تنش‌هایی که تقریبا از جنگ دو کره بین دو کشور برقرار بوده و هیچ گاه از شدت آن کاسته نشده است. حالا یک فیلم کمدی به تهیه کنندگی یک کمپانی آمریکایی کلید درگیری دیگری را زده است. در شرایطی که کره شمالی خواستار عدم اکران این فیلم در آمریکا و دنیا شده بود، اما کمپانی سونی پیکچرز، ضمن بی‌توجهی به درخواست کره‌ای‌ها، از اوایل ماه دسامبر در نظر داشت این فیلم را به روی پرده ببرد. با وجود این، درست ۴۸ ساعت پیش از اکران فیلم، کمپانی سونی پیکچرز مورد هک گروهی ناشناس قرار می‌گیرد و اطلاعات مهمی از این کمپانی به سرقت می‌رود. از جمله دو فیلم اکران نشده و فیلمنامه جیمزباند که در سال ۲۰۱۷ قرار است آخرین سری آن با حضور «دنیل کریگ» ساخته شود به سرقت می‌رود و هکرها به این کمپانی هشدار می‌دهند در صورت اکران فیلم «مصاحبه»، اطلاعات به سرقت رفته در اینترنت به اشتراک گذاشته خواهد شد.با وجود آن که کمپانی سونی پیکچرز، قصد عقب‌نشینی در برابر تهدیدات هکرها را داشت، باراک اوباما رئیس‌جمهوری ایالات متحده به صحنه می‌آید و از این کمپانی می‌خواهد که بی توجه به تهدیدات هکرها فیلم را به نمایش بگذارد. در نهایت نیز گزینه اکران محدود این فیلم در ۳۰۰ سینما در آمریکا و نمایش اینترنتی آن در سایت «یوتیوب» به قیمت حدودا ۶ دلار به روی میز باز‌می‌گردد و فیلم به‌طور محدود اکران می‌ شود.
کاخ سفید آمریکا نیز پس از اینکه با خبر می‌شود که این شرکت قصد دارد به این شیوه فیلم را نمایش دهد از این موضوع استقبال می‌کند و در بیانیه‌ای اعلام می‌کند: «کاخ سفید از اینکه شرکت سونی پیکچرز، «فعالانه» برای پیدا کردن این راه برای پخش فیلم کمدی «مصاحبه» تلاش کرده است، استقبال می‌کند.» اریک شولتز، معاون سخنگوی کاخ سفید، 20 دسامبر، ضمن استقبال از این تصمیم سونی پیکچرز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که هیچ کشوری نمی‌تواند مانع نمایش یک فیلم در آمریکا شود و اضافه کرد: «مردم خود باید تصمیم بگیرند که دوست دارند به تماشای فیلمی بروند یا نه.» شولتز در عین حال گفت دولت آمریکا تا وقتی که شرکت سونی تصمیم به نمایش ندادن فیلم داشت، هرگز با آنها در مورد پخش فیلم صحبتی نکرده است.
روز جمعه ۲۱ آذر در شرایطی که واشنگتن از اکران محدود فیلم استقبال کرده بود، همزمان به‌طور رسمی اعلام کرد که ایالات متحده حکومت کره شمالی را پشت حملات اینترنتی اخیر به کمپانی سونی پیکچرز و هک شدن اسناد و ایمیل‌های این شرکت می‌داند. در حالی که کره شمالی این اتهام را رد کرد و گفت پیونگ‌یانگ حاضر است در این مورد تحقیقات مشترکی با آمریکا انجام دهد، اما آمریکا بی‌اعتنا به کمیته پیشنهادی حقیقت‌یاب بر مسوول بودن پیونگ یانگ اصرار ورزید.
کره شمالی اما پس از رد درخواست این کشور از سوی آمریکا، هشدار داد که خودداری آمریکا از پذیرش چنین تحقیقات مشترکی «پیامدهای ناگواری» را برای کاخ سفید درپی خواهد داشت.
مارک استرو، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، روز شنبه، ۲۲ دسامبر گفت؛ «اگر کره شمالی می‌خواهد کمکی بکند، می‌تواند به جرم خود اعتراف کند و به سونی به خاطر ضرری که این حمله (سایبری) برجای گذاشته، غرامت بدهد.» در این شرایط اما خبرگزاری فرانسه روز ۲۱ دسامبر در گزارشی به نقل از یکی از مقام‌های رسمی کاخ سفید آمریکا، گفت آن کشور نگرانی خود در مورد حملات هکری را با پکن مطرح کرده است. چین مهم‌ترین هم‌پیمان و حامی حکومت کره شمالی به شمار می‌رود و گفته می‌شود که در ساخت تاسیسات اینترنتی کره شمالی نقش اساسی دارد. از این‌رو آمریکا از پکن خواسته است تا پیونگ یانگ را مجاب کند دست از حملات هکری بردارد. مقام رسمی ایالات متحده که نامش فاش نشده به خبرگزاری فرانسه گفته است، آمریکا از چین خواسته برای مبارزه با هکرهای کره شمالی همکاری کند.
چین هنوز به درخواست آمریکا پاسخی نداده است اما برخی می‌گویند که قطعی اینترنت 9 ساعته در کره شمالی از سوی چین صورت گرفته است و آن را برای تنبیه پیونگ یانگ اعمال کرده است.
در بحبوحه جنگ لفظی آمریکا و کره شمالی، اینترنت در این کشور به‌طور ناگهانی به مدت ۹ ساعت قطع شد و برخی می‌گویند که این قطعی هشدار پکن به پیونگ یانگ بوده است. پکن اما با تاخیر، قطعی اینترنت را در کره شمالی رد می‌کند و از اینکه عامل قطعی چه بوده است اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. برخی در این زمینه آمریکا را مسوول این قطعی معرفی می‌کنند تا خسارت اساسی به پیونگ یانگ وارد کند. با وجود این، جنگ سرد ۶۰ ساله‌ای که بین دو کشور وجود دارد هر روز گرم‌تر می‌شود و شکلی تازه از «تهدیدات عملی» به خود می‌گیرد.