ایجاد اقامتگاه های ارزان قیمت از اولویت های فرهنگی و عمرانی شورای چهارم است
عضو کمیسیون فنی، عمران و طرح ریزی شهری شورای شهر مشهد، احداث اقامتگاه های ارزان قیمت را از اولویت های فرهنگی و عمرانی این شورا دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد براتعلی خاکپور، در خصوص بحث اقامتگاه های ارزان قیمت در مشهد اظهار کرد: احداث اقامتگاه های ارزان قیمت مهم ترین مسئله در حوزه خدمت رسانی به زائران است که باید در اولویت پیگیری قرار گیرد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین قشر زائران مشهد اقشار متوسط جامعه هستند،باید بهترین و ارزان قیمت ترین تسهیلات را برایشان در نظر گرفت گفت:مساله اقامتگاه ها جزء اولویت هایی است که باید از طریق بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد .وی در ادامه با بیان این مطلب که بحث حریم مشهد در وزارت کشور مطرح شده است و در حال تصمیم گیری می باشد، تصریح کرد: باید از متولیان امور شهری و مسئولان مربوطه بخواهیم تا در رسیدگی به این مسئله همت بیشتری به خرج دهند و حتی نمایندگان مردم در مجلس نیز در تسریع انجام این روند همکاری های لازم را داشته باشند.خاکپور در ادامه نبود منابع مالی را از عوامل رکود پروژه های شهری برشمرد و تصریح کرد:پروژه های بزرگ شهری مثل پروژه میدان شهدا و قطار شهری باید سریعا به اتمام برسند تا بتوان حجم عظیم ترافیک شهری را سر و سامان داد.

عملکرد مثبت معاونت اقتصادی شهرداری مشهدpic۱
محمد آصفی دیگر عضو شورای شهر مشهد هم در رابطه با فعالیت های معاونت اقتصادی شهرداری گفت: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد جوان است و هنوز تا رسیدن به قله‌های مطلوب فاصله دارد، اما در همین مدت زمان کوتاهی که از فعالیت آن می‌گذرد توانسته است در ساماندهی مشارکت‌های اقتصادی به خوبی عمل کند.آصفی یزدی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در امر سرمایه‌گذاری این است که به هر قیمتی خواستار سرمایه‌گذاری با رویکرد ۱۰۰ درصد مناقصه‌ای نباشیم، بلکه سرمایه‌گذاری با درک متقابل و در چارچوب قوانین و مقررات را دنبال کنیم. وی تاکید کرد: سیاست کلان شهرداری و شورای چهارم قطعی کردن منابع پایدار است و این منابع عمدتا در حوزه مشارکت‌های اقتصادی تعریف می‌شود، بنابراین با توجه به ظرفیت‌های مشهد باید تشکیلات اداری و کارشناسی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ارتقا پیدا کند. عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه نگاه اقتصادی تنها نباید در قالب ساخت مجتمع‌های تجاری و مسکونی باشد، گفت: در حوزه مشارکت‌های اقتصادی باید به دنبال تعاریف درست از شهر مشهد در تمام حوزه‌ها باشیم تا مشکلاتی در آینده در حوزه توسعه شهری به وجود نیاید.عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: اعتمادسازی نخستین گامی است که برای جذب سرمایه‌گذار در مشهد مقدس باید برداشته شود. آصفی یزدی تصریح کرد: باید شرایط و بستر را برای جذب سرمایه‌گذار به گونه‌ای فراهم کرد که هر دو طرف سود منطقی را کسب کنند و این امر تنها با تضمین مالی سرمایه سرمایه‌گذار محقق می‌شود. وی افزود: با تضمین مالی در واقع تمایل فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در مشهد را جلب کرده و از این طریق توسعه و اشتغالزایی برای شهر به ارمغان می‌آوریم.
محمد آصفی یزدی افزود: برای جذب سرمایه‌گذار در مشهد مقدس باید رویکردی کاملا راهبردی و مدیریتی در پیش گرفت و علاوه بر منافع اقتصادی، حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در نظر گرفت.