کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین سرمایه‌گذاری
دنیای اقتصاد- رضا خواجه نائینی، مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی در کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین سرمایه گذاری اظهار کرد: در حال حاضر 600 میلیون دلار سرمایه جذب شده خارجی در استان وجود دارد. وی ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به عنوان مسئول جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان باید متناسب با بهبود وضعیت اقتصادی کشور و رفع تحریم‌های ظالمانه، رویکرد جدیدی برای توسعه فعالیت‌های این بخش پیاده‌سازی کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی رضوی، خواجه‌نائینی اضافه کرد: در سال جاری تعداد مراجعه‌کنندگان برای ثبت شرکت در استان بسیار افزیش‌یافته است.
بررسی روش‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، فاینانس، چگونگی برقراری ارتباطات مفید و کاربردی با مرکز به منظور توسعه فعالیت‌های شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی و همچنین مشاوره‌های رایگان، از جمله موضوعاتی بود که خواجه‌نائینی در این کارگاه به بررسی آن پرداخت. احمد دانش، نماینده تام‌الاختیار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی، سخنران دیگر این کارگاه، برای تبیین بیشتر موضوع ، اقدامات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در حوزه اولویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین زمینه‌های همکاری تعریف شده با 25 رایزن بازرگانی مستقر در کشورهای هدف را معرفی کرد. علاوه بر این، مدیران عامل شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی رضوی نیز نظرات و سوالات خود را در زمینه قوانین سرمایه‌گذاری و چگونگی مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی مطرح کردند.