10 برنامه ضروری که باید روی تبلت خود داشته باشید
ابزارهایی که تبلت‌های شما را کارآمد و کاربردی‌تر می‌کنند قطعا اپلیکیشن‌ها هستند. بدون شک تبلت‌های شما با آن امکانات سخت‌افزاری حرفه‌ای که در آنها به‌کار گرفته شده بدون این اپلیکیشن‌ها کارآیی آنچنانی نخواهند داشت. متاسفانه میلیون‌ها برنامه در فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن وجود دارد که کاربران را در انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین اپ برای نصب روی دستگاه دیجیتالی‌شان با مشکل مواجه می‌کند.
اما اگر می‌خواهید اساسی‌ترین و ضروری‌ترین اپلیکیشن‌ها را روی تبلت خود نصب کنید می‌توانید از برخی پیشنهادها که این روزها سایت‌های مختلف در اختیار کاربران می‌گذارند استفاده کنید. برای مثال سایت foxnews در گزارشی ۱۰ اپلیکیشن ضروری که هر فرد باید روی تبلت خود نصب کند را به کاربران معرفی کرده است. این اپلیکیشن‌ها هم در زمینه‌های مختلف از هواشناسی و کنترل دخل و خرج گرفته تا فراهم کردن امنیت اطلاعات و... است. بنابراین می‌توانید با مطالعه این مطلب، اپ‌هایی که باید روی تبلت خود داشته باشید را پیدا کنید. این اپ‌های ضروری معرفی شده برای کاربران اندروید و ios قابل استفاده است.

تبلت خود را گم نکنید: گاهی اوقات ممکن است تبلت یا گوشی هوشمند شما بدون دلیل گم شود یا اینکه آنقدر سرتان گرم کارهایتان باشد که این دستگاه‌های دیجیتالی را در جایی، جا بگذارید. همچنین در بدترین حالت ممکن است که فردی آنها را به سرقت ببرد. اگر این شرایط را تجربه کرده‌اید و نمی‌خواهید دوباره این اتفاق‌ها برایتان تکرار شود می‌توانید از اپلیکیشن Android Device Manager (برای کاربران اندروید) و Find My iPhone (برای کاربران ios) استفاده کنید. این اپ‌های رایگان به سادگی به شما کمک می‌کنند تا مکان دستگاه دیجیتالی خود چه تبلت و چه گوشی هوشمندتان را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از راه‌ دور این دستگاه‌های دیجیتالی را قفل و اطلاعات روی آن را پاک کنید.

مدیریت پول‌ها : مدیریت دخل و خرج امر بسیار مهم و حیاتی است، اما قطعا این کار بسیار وقت‌گیر است. ممکن‌ است ساعت‌ها از وقت خود را به حساب و کتاب و نوشتن دخل و خرجتان در یک دفتر‌چه یاداشت یا کامپیوتر صرف کنید. اما راه‌های ساده‌تر که زمان کمی هم از شما طلب می‌کند وجود دارد. برای مثال اپلیکیشن Mint برای کاربران اندروید و ios همه چیز را برایتان ساده می‌کند. با این اپلیکیشن رایگان حساب‌های بانکی‌تان را به این برنامه لینک کنید تا همیشه از میزان پولی که دارید مطلع باشید. با این اپ می‌توانید یک گروه یا دسته ایجاد و در آن مشخص کنید که هر زمان چه مقداری از پول خود را برای چه مواردی هزینه کنید. براساس این موارد، mint همیشه یک گزارش از وضعیت مالی شما ارائه می‌دهد.
عکس‌های خود را ویرایش کنید: یکی از پر استفاده‌ترین بخش‌های گوشی و تبلت کاربران دوربین‌های این دستگاه‌ها است. بنابراین باید بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس را داشته باشید تا هم حرفه‌ای عکس بگیرید و هم حرفه‌ای این عکس‌ها را ویرایش کنید. برای ویرایش ساده عکس‌ها در تبلتتان، می‌توانید از برنامه Fotor که برای کاربران اندروید و ios رایگان است استفاده کنید. فیلترهای زیبا، بهینه‌سازی حاشیه و لبه‌ها و خلق کردن کلاژها از جمله ویژگی‌های این برنامه است. با کمک این اپ می‌توانید عکس‌های زیبا خلق، به راحتی آنها را ویرایش و تنها با لمس کردن یک دکمه آن را به اشتراک بگذارید.

با خبر شدن از وضعیت آب‌وهوا :
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که همیشه در سفرند یا می‌خواهید قبل از خروج از خانه بدانید آب و هوا در چه وضعیتی خواهد بود، اپلیکیشن Weather channel دقیقا بهترین گزینه برای شما است. این اپ رایگان از بهترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی آب و هواشناسی است. شما می‌توانید دمای هوای فعلی، پیش‌بینی وضعیت هوا به صورت ساعتی، و وضعیت هوا در ده روز آینده را ببینید. همچنین می‌توانید به نقشه آن‌طور که دوست دارید دسترسی داشته باشید و از هشدار‌های آب‌وهوایی نیز استفاده کنید.
سازنده باشید: یکی از ابزارهای استاندارد برای افزایش بهره‌وری در منزل یا محل کار، برنامه‌های Microsoft office است. متاسفانه اپلیکیشن‌های این برنامه‌ به‌خوبی روی دستگاه‌های دیجیتالی کار نمی‌کند. شاید به همین دلیل هم بود که شرکت مایکروسافت بالاخره برنامه‌های Microsoft office را ویژه دستگاه‌های موبایلی و تبلتی طراحی کرد. Microsoft Office Mobile که به صورت رایگان در اختیار کاربران ویندوز، اندروید و Ios قرار گرفته به آسانی به شما کمک می‌کند اسنادتان را روی تبلت یا گوشی با لذت ویرایش کنید.

سرمایه ذخیره کنید : ممکن است شما هزینه زیادی برای خرید گجت خود پرداخت کرده باشید. پس چرا از همین گجت برای ذخیره کردن پول هایتان استفاده نکنید. اپلیکیشن RetailMeNot برای سیستم‌عامل اندروید و Ios به شما کمک می‌کند تا کدهای تبلیغاتی و کوپن‌های خرید بیش از 50 هزار مارکت درسراسرجهان (چه آنلاین، چه غیر آنلاین) را پیدا کنید. شما می‌توانید این کوپن‌ها را ذخیره یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. البته شاید این اپ چندان در ایران جوابگوی کاربران نباشد.
ذره بین‌باشید : حتی اگر شما کارآگاه هم نباشید، اما ذره‌بین یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید در اختیار داشته باشید. این موضوع را هیچ‌گاه درک نخواهید کرد، مگر اینکه قرار باشد اسناد ریز چاپ شده، دستورعمل‌های ریز کتاب‌های آشپزی، یا نوشته‌های میکروسکپی درون کامپیوتر را بخوانید. برای این شرایط و اینکه یک ذره‌بین را همیشه در اختیار داشته باشید می‌توانید از اپ magnifying glass استفاده کنید. این برنامه با طراحی شگفت‌انگیزی که دارد قابل استفاده برای کاربران اندروید وios است.

پیدا کردن Wi-Fi رایگان :
اگر در جایی هستید که امکان دسترسی تبلتتان به دیتای سیم‌کارت وجود ندارد بهترین گزینه استفاده از خدمات Wi-Fi رایگان است. هرچند این سرویس‌ آنچنان‌که باید در ایران گسترده نشده؛ اما با کمک اپلیکیشن Free Wi-Fi Finder می‌توانید به‌راحتی سرویس‌های وای فای رایگان اطرافتان را پیدا کنید. این اپ هم برای کاربران ios و اندروید به شکل رایگان در دسترس است.

همیشه با دوستان و خانواده‌تان در ارتباط باشید: شاید این اپلیکیشن را همه شما بشناسید. اما اگر می‌خواهید با دوستانتان در فیس‌بوک همیشه در ارتباط باشید، می‌توانید اپلیکیشن رسمی Facebook را برای سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و آن را روی تبلت خود نصب کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا فیدهای خبری مورد علاقه‌تان را دنبال کنید، like و comment بگذارید، پست‌های جدیدی را منتشر کنید، عکس‌ و ویدئو‌ آپلود کنید. در واقع شما می‌توانید هر آنچه را که از فیس‌بوک انتظار دارید با این اپلیکیشن انجام دهید.
وقتی برای تفریح : گوشی هوشمند یا تبلت شما فقط یک ابزار کمکی نیستند. شما به زمانی برای استراحت و تفریح هم نیاز دارید. خوشبختانه برای دستگاه‌های هوشمند به اندازه کافی برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده وجود دارد که شما می‌توانید بازی مورد علاقه‌تان را از بین آنها پیدا کنید. بازی‌هایی مانند ۲۰۴۸، KenKen، Fruit Ninja، Desert Golfing، Elevate - Brain Training و... تنها چند نمونه از برنامه‌های سرگرم‌کننده برای نصب روی تبلت هستند.