تلفات صنعت‌ برق را به  زیر 10 درصد می‌رسانیم
قصد داریم ظرف یک‌سال تلفات صنعت برق کشور را به زیر 10درصد برسانیم که این امر ابتکار و خلاقیت مهندسین حوزه برق را می‌طلبد. همه باید دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم منابع ملی هدر رود؛ چرا که این منابع به نسل آینده تعلق دارد و ما موظف به پاسخگویی هدر رفت منابع هستیم. همایون حائری مدیر عامل شرکت توانیر، خبر از طرح جهادی مهندسی در کاهش تلفات برق در کشور و رساندن آن به زیر 10 درصد داد. وی با بیان اینکه سعی داریم در یکسال آینده تلفات صنعت برق را به زیر 10 درصد کاهش بدهیم، افزود: این حرکت در صورت وقوع تاثیر چشمگیری در هزینه‌ها و رفع مشکلات صنعت برق خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت توانیر بر ضرورت پیگیری و بررسی موضوع دستکاری کنتورها توسط شرکت توزیع برق سراسر کشور تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید کنترل کنتور نویس‌ها بیشتر شود و شرکت‌های توزیع برق با رسیدگی به مشکلات این افراد در بالا رفتن کنترل آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.
حائری یادآور شد: قصد داریم ظرف یکسال تلفات صنعت برق کشور را به زیر 10 درصد برسانیم که این امر ابتکار و خلاقیت مهندسین حوزه برق را می‌طلبد.
وی بیان این که طرح جهادی - مهندسی کاهش تلفات شبکه برق با دستور وزیر نیرو و تفویض حکم به مدیرعامل توانیر برای پیگیری جدی این موضوع آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تلفات بخش برق تا شش سال پیش ۲۳ درصد بوده و هم‌اکنون این رقم بین ۱۵ تا ۱۶ درصد است و با انجام این کار بزرگ جهادی، تلفات برق به زیر ۱۰ درصد می‌رسد.
حائری ادامه داد: کاهش تلفات برق را می‌خواهیم با یک بسیج عمومی و حرکت جهادی مهندسی آغاز کنیم و تفاوت این موضوع با دیگر تئوری‌ها این است که در آن پول اولویت اول نیست و قرار است با استفاده از ظرفیت تمام پتانسیل‌های مهندسی و اقتصادی، حرکتی در راستای کاهش تلفات انجام دهیم.
وی با شاره به اینکه باید شبکه فشار ضعیف به طور کلی حذف شود، تصریح کرد: حتی یک متر نباید به شبکه فشار ضعیف اضافه شود و با حذف شبکه فشار ضعیف استفاده از برق غیر مجاز از بین می رود و تا نخواهیم نسبت به جمع آوری این شبکه اقدام کنیم، کاهش تلفات همواره وجود خواهد داشت.