راه‌هایی برای ارسال پیامک  و تماس‌های از دست رفته به ایمیل
حتما برای شما هم پیش آمده که گوشی خود را خانه یا مکانی دیگر جا بگذارید، اما منتظر پیامک و تماس مهمی باشید. در این شرایط قطعا نگران تماس‌ها و پیامک‌هایی خواهید بود که باید به آنها پاسخ دهید. تنها راهی که برایتان در این شرایط می‌ماند این است که منتظر بمانید تا به گوشی خود برسید و به تماس‌های خود پاسخ دهید راهی که شاید خیلی دیر باشد.
اگر در این شرایط قرار گرفته‌اید یا نمی‌خواهید در چنین شرایطی قرار بگیرید می‌توانید از برنامه‌هایی کمک بگیرید که پیامک‌ها یا تماس‌های گرفته شده با گوشی‌تان را برایتان میل می‌کنند. در ادامه چند برنامه را در این زمینه به شما معرفی خواهیم کرد که بسته به سلیقه خود می‌توانید از آنها برای دسترسی به پیامک و تماس‌های تلفنی خود از طریق ایمیل کمک بگیرید. این برنامه‌ها تنها برای کاربران سیستم عامل اندروید قابل استفاده است.

راه اول: استفاده از اپلیکیشن Missed Call & SMS to Email
این اپلیکیشن وظیفه انتقال پیامک‌ و تماس‌های از دست رفته به آدرس ایمیل کاربر را بر عهده دارد. برای استفاده از امکانات این اپ باید نیاز به گذر واژه حساب جیمیل خود ندارید.اگر درخصوص اطلاعات حساب کاربری گوگل خود زیاد وسواسی نیستید اپلکیشن Missed Call & SMS to Email را از گوگل پلی دانلود کنید. مراحل نصب اپ را دنبال و با توافقنامه که در این مرحله مشاهده می‌شود، موافقت کنید.‌پس از نصب با انتخاب آیکون اپلیکیشن آن را باز کنید. در این مرحله باید مشخص کند که ترجیح می‌دهید تنها پیامک‌ها برای وی ایمیل شود یا تماس‌های از دست رفته یا هر دو. پس از اینکه انتخاب مناسب را انجام دادید به مرحله بعد هدایت می‌شوید.تنظیماتی که باید در این مرحله مشخص شود نیاز به توضیح زیادی ندارد و واضح است، تنها کافی است آدرس ایمیلی را مشخص کنید تا اعلان‌ها به این آدرس ارسال شوند. اگر چند حساب کاربری دارید می‌توانید از آدرس ایمیلی که زیاد با آن سر و کار ندارید استفاده کنید، به این ترتیب اعلان‌ها به این ایمیل ارسال می‌شوند و راحت تر می‌توانید پیامک‌ و تماس‌های از دست رفته را از طریق ایمیل پیگیری کنید.پس از اینکه تمامی انتخاب‌های خود را انجام دادید تا با فشردن گزینه Save فرآیند ثبت اطلاعات مورد نیاز را به اتمام برسانید. اگر گزینه Save را نمیبنید به قسمت پایین صفحه بروید تا آیکون مورد نظر را انتخاب کنید.

راه دوم: اپلیکیشن Missed Call Mailer
این اپلیکیشن تنها تماس‌های از دست رفته را برای کاربر ایمیل می‌کند و تنظیمات بسیار راحت و سریعی دارد. همچنین از لحاظ کاربری و نصب نیز بسیار ساده است. اپلیکیشن Missed Call Mailer نیز مانند تمامی نرم‌افزارهای موبایل در ابتدا باید دانلود و نصب شود.پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن، با انتخاب آیکون آن نسبت به باز کردن برنامه اقدام کنید.این اپ از لحاظ طراحی حرفی برای گفتن ندارد اما در مقابل تنظیمات آن بسیار راحت است.بعد از نصب تنها کاری که باید انجام دهید وارد کردن آدرس ایمیلی است که تمایل دارید تماس‌های از دست رفته به این آدرس ایمیل شوند، پس از ثبت آدرس ایمیل، پیغامی برای تایید آدرس در حساب کاربری ظاهر می‌شود.پس از تایید ایمیل، اپلیکیشن Missed call Mailer وظیفه ارسال تماس‌های از دست رفته را به آدرس ایمیلی که مشخص‌ کرده‌اید به عهده می‌گیرد. همان‌گونه که در ابتدا گفته شد این اپلیکیشن از لحاظ سادگی در میان گزینه‌های موجود نظیر ندارد.

راه سوم: اپلیکیشن Relay ME, SMS via Email
این اپلیکیشن وظیفه ارسال پیامک‌ها را به آدرس ایمیل بر عهده می‌گیرد. ناگفته نماند که توسعه‌‌دهندگان این اپلیکیشن آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که پس از نصب گزینه‌ای پیش روی کاربر قرار می‌گیرد تا تماس‌های از دست رفته را نیز بتواند در صندوق ایمیل خود دریافت کند. مراحل نصب این اپلیکیشن نیز فرقی با دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی ندارد و می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. پس از طی مراحل فرآیند نصب با منویی روبه‌رو خواهید شد که از شما درخواست ذخیره کردن پست الکترونیکی‌تان را دارد. این منو با آنچه در دو اپلیکیشن پیش از این دیدیم تفاوت دارد، اما جای نگرانی نیست، چرا که به راحتی راه‌های کار با آن دستتان می‌آید. در این اپلیکیشن از کاربر درخواست می‌شود دو آدرس ایمیل جداگانه را برای دریافت پیامک‌ و تماس‌های از دست رفته وارد کند، اگر تمایل دارید می‌توانید در هر دو قسمت یک‌ آدرس ایمیل وارد کنید.در اینجا با شرایط ذکر شده از جانب توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موافقت کرده و به مرحله بعد بروید. اگر همه چیز به خوبی پیش رفته باشد باید منویی دیگر پیش روی شما باز شود. در این مرحله امکان وارد کردن آدرس ایمیل دیگری نیز وجود دارد. پس از تایپ آدرس ایمیل به منوی دیگری هدایت می‌شوید و کار تمام است. در این مرحله پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار از اپلیکیشن خارج شده و مجدد آن را باز کنید.هر سه راه و برنامه‌ای که در بالا به آن اشاره شد مزیت‌های خاص خودشان را دارند. همچنین بعضی از این روش‌ها راحت‌تر هستند و امنیت بیشتری را نیز به ارمغان می‌آورند.

راه اول: برای افرادی که درخصوص اطلاعات حساب کاربری گوگل خود حساس هستند پیشنهاد نمی‌شود، البته باید بدانید که امکان دریافت اعلان‌های پیامک و تماس‌های دریافتی در این اپلیکیشن بسیار کاربردی طراحی شده است.
راه دوم: تنها امکان دریافت تماس‌های از دست رفته را از طریق ایمیل ممکن می‌سازد و اگر این شیوه را به کار بگیرید دیگر خبری از پیامک‌های دریافتی در ایمیل شما نخواهد بود.
راه سوم: برای دریافت پیامک‌ها در آدرس ایمیل عالی و حرفه‌ای است، اما توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن تمرکز زیادی در بحث دریافت ایمیل برای تماس‌های از دست رفته انجام نداده‌اند، با تمام این موارد اپلیکیشن Relay ME از لحاظ رابط کاربری بسیار زیبا و ساده طراحی شده است. همچنین بد نیست بدانید که هر سه اپلیکیشنی که به شما معرفی شده به‌صورت رایگان از طریق سایت گوگل پلی قابل دریافت است. بدون شک راه‌های دیگری به غیر از مواردی که ذکر شد نیز وجود دارد، که می‌توانید با یک چرخ ساده در فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن آنها را پیدا کنید.