بازهم مرگ یک ورزشکار، این بار بانوی خراسانی
روزنامه آفتاب یزد در گزارشی درباره فوت بانوی ورزشکار خراسانی، نوشت: تا چند سال پیش ورزشکار بودن و دستی بر آتش داشتن در حوزه ورزش مساوی بود با عمر نوح و بدنی سالم که توپ تکانش نمی‌دهد و اکثر ورزشکاران در نهایت به علت کهولت سن، جان به جان آفرین تسلیم می‌کردند. مدتی گذشت و درست مثل بسیاری از مسائلی که به ناگاه ۱۸۰ درجه تغییر یافتند و تمام بدیهیات ذهنی‌مان را با تردید روبه‌رو ساختند از جمله مرگ زودهنگام جوانان ورزشکاری که در کمال ناباوری ثابت می‌کنند این روزها دیگر ورزشکار بودن و نبودن در بروز بیماری‌های قلبی و مغزی و... توفیقی ندارد و اتفاقا این اواخر وقوع پی‌درپی مرگ سه جوان ورزشکار به دلایل مشکلات جسمی، شوک عجیبی را به جامعه ورزشی کشور وارد کرده است. اتفاق تلخ دیگر در ورد درگذشت بانوی دوومیدانی‌کار خراسانی در اثر مرگ مغزی، بازی سه‌باره فوت نابه‌هنگام ورزشکاران جوان و صاحب‌نام کشورمان را تکمیل می‌کند.

بامداد دوشنبه گذشته وقتی ریحانه در خانه مادرش به یک باره دچار سرگیجه شد. تلاش خانواده برای اینکه وی را آرام کنند بی‌نتیجه بود و ریحانه از سردرد روی پایش هم نمی‌توانست بایستد. تماس خانواده با اورژانس هم فایده‌ای نداشت و آن‌ها برای سردرد خودشان را به منزل این ورزشکار نرساندند تا خانواده ریحانه به همراه یکی دیگر از بستگانشان وی را به بیمارستان فارابی منتقل کنند. بعد از بستری شدن ریحانه و عمل جراحی، این بانوی ورزشکار به کما می‌رود و درنهایت دچار مرگ مغزی می‌شود. این ورزشکار جوان که در گذشته کارت اهدای عضو خود را نیز گرفته بود، قرار است با اهدای اعضای بدن خود به چندین بیمار نیازمند، به آن‌ها زندگی دوباره ببخشد. منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق، چند علت را عامل مرگ جوانان ورزشکار برمی‌شمرد و به آفتاب یزد می‌گوید: عامل مرگ‎های ناگهانی بعضی از ورزشکاران ناشی از بیماری‌های قلبی مادرزادی است، یعنی دیواره بین بطنشان ضخیم است که بیشتر به هنگام ورزش کردن به ویژه ورزش فوتبال رخ می‌دهد. البته این اتفاق بیشتر برای ورزشکاران زیر ۳۰ سال رخ می‌دهد ولی برای ورزشکاران بالای ۳۰ سال به علت هیجان زیاد و ورزش شدید ممکن است سکته قلبی باشد. قارونی در پایان گفت: ورزشکاران نباید بیش از توانشان ورزش کنند چرا که ورزش بیش از حد باعث سکته می‌شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد:
آزادسازی معابر مسدودشده مسیر خط 2متروی مشهد تا پایان سال جاری
روزنامه جمهوری اسلامی در خبری، نوشت: کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با حضور در مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ و پاسخگویی مستقیم به شهروندان اظهار کرد: مزاحمت‌های ایجاد شده در ایستگاه‌های حدفاصل راه‌آهن تا انتهای بلوار طبرسی در خط ۲ قطارشهری تا پایان سال مرتفع و مسیر عبور و مرور شهروندان ترمیم می‌شود. شهروندان طی تماس‌هایی که داشتند خواستار افزایش تخصیص اعتبارات اختصاصی از سوی شهرداری مشهد به قطارشهری بودند تا هرچه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد. وی تصریح کرد: تقاطع‌های پردردسری که برای شهروندان مزاحمت‌هایی ایجاد کرده بودند و عمدتا در فاز شمالی خط ۲ قطارشهری قرار دارند تا پایان سال پوشانده و آسفالت می‌شود ضمن اینکه فعالیت‌های عمرانی سه ایستگاه سعدی، تقی‌آباد و الندشت به عنوان آخرین ایستگاه‌های قطارشهری مورد بهسازی و مرمت قرار می‌گیرند. کیامرز افزود: ایستگاه تقی‌آباد هیچ‌گونه مزاحمتی برای ترافیک شهر ندارد به این دلیل که فعالیت عمرانی آن در پیاده‌راه انجام می‌شود که تا اواسط سال ۹۵ نیز به اتمام خواهد رسید. مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت:

با آسفالت‌ریزی و زیر بار ترافیکی رفتن ایستگاه‌های خط ۲ قطارشهری مشهد، تمامی فعالیت‌ها در زیر زمین و در محل تونل و ایستگاه‌ها به اجرا در خواهد آمد. وی افزود: مطابق وعده قبلی ۵ کیلومتر فاز شمالی خط ۲ قطارشهری در مهر ماه ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد تا در دسترس شهروندان مشهدی قرار گیرد. کیامرز خاطرنشان کرد: همچنین فاز توسعه خط یک قطارشهری شامل شبکه بالاسری و ریل‌ها نصب تست گرم نیز صورت گرفته است ولی به دلیل اهمیت ایمنی مسافران هنوز مورد استفاده عموم قرار نمی‌گیرد تا عیب‌یابی و ترمیم نهایی توسط مهندسان این شرکت انجام گردد. وی در ادامه گفت: از نیمه آذرماه جاری، بهره‌برداری آزمایشی فاز توسعه خط یک قطارشهری از ساعت ۶ الی ۹ صبح، ساعت پیک مسافری فرودگاه، آغاز و در ۲۲ بهمن ماه همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

اصلاح‌طلبی عین عدالت‌طلبی است
روزنامه اعتماد در خبری، نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای، نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس، مراسم عزاداری محرم را در مشهد و در دفتر آیت‌الله العظمی صانعی با سخنرانی‌ای برپایه عدالت‌طلبی و ارتباط آن با اصلاح‌طلبی گذراند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: اصلاح‌طلبی عین عدالت‌طلبی است. وی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردمی از دیدگاه اسلام گفت: علی ابن ابی طالب(ع) برای رای مردم آن‌چنان احترام و اهمیت قائل است که برای خلافت بعد از دوران سیاه اموی و عثمانی اقدام کرد و گفت: «به‌خاطر رای و خواسته مردم و اینکه خداوند از علما و آگاهان خواسته است که در مقابل ظلم ظالم و ناله مظلوم سکوت نکنند، پا به میدان گذاشتم». در بیان دموکراسی و لزوم حضور و مشارکت مردم آیا از این سند، بالاتر و از این کلمات، زیباتر وجود دارد؟ خامنه‌ای ادامه داد: درعین حال عده‌ای بی‌انصاف در خارج و عده‌ای در داخل به‌صراحت گفته‌اند که اسلام با دموکراسی جمع نمی‌شود. باید تاسف خورد، مخصوصا برای آن عده‌ای که در داخل این سخن را می‌گویند. طبیعی است دلیل آن‌ها این است که می‌خواهند زیر بار الزامات حضور مردم نروند. آن‌هایی که عادت کرده‌اند به اقتدار، یکه‌تازی، تنها خوردن، تنها رفتن و تنها تصمیم گرفتن، طبیعتا از حضور مردم خرسند نیستند.