مصرف آب در بالادست و پایین دست زاینده‌رود آسیب‌شناسی شود
دنیای اقتصاد: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به وضعیت کنونی زاینده رود، ضروری است آسیب شناسی لازم در خصوص مصرف آب در بالادست و پایین این رودخانه انجام گیرد.

منصور شیشه فروش در دومین جلسه کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: همانگونه که در مورد آلودگی هوا اقداماتی انجام گرفت تا روزهای سالم سال افزایش یابد با همفکری بخش‌های مختلف استان و مسئولان کشوری اقداماتی در راستای سالم‌سازی محیط زیست، آب و هوا و بخش خاک نیز انجام گیرد. وی بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی زاینده رود، ضروری است آسیب شناسی لازم در خصوص مصرف آب در بالادست و پایین این رودخانه انجام گیرد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه گفت: محاسبه دقیق مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب می‌تواند به محاسبه دقیق مصرف آب رودخانه کمک کند. وی افزود: نسخه اساسی برای رهایی از بحران آب استان اصفهان در شورایعالی آب کشور تدوین شده است.

شیشه فروش گفت: با توجه به بند پنج قانون ۹ ماده‌ای در خصوص حوضه آبریز زاینده رود، صندوق تامین خسارت خشکسالی در حوضه آبریز زاینده رود تاسیس شده تا مصرف‌کنندگان بخش صنعت که در زمان خشکسالی بدون کاهش سهم خود آب دریافت می کنند، خسارت کمبود آب سایر مصرف کنندگان حوضه را پرداخت کنند.وی در ادامه گفت: این خسارات از محل افزایش قیمت آب بخش صنعت تامین می‌شود.مدیرکل مدیریت بحران استاندار اصفهان اظهار کرد: با توجه به بند ۹ قانون آب، وزارت نیرو موظف است ظرف سه ماه وضعیت و میزان حقابه‌ها، صاحبان حق اشتراک و حقابه زیست محیطی زاینده رود و تالاب گاوخونی را در قالب تخصیص آب حوضه مذکور تعیین و اعلام کند.