نمایشگاه این روزها‏ی ما
بیست و یکمین نمایشگاه بین‏المللی الکامپ در شرایطی برگزار می‌شود که همراه است با روزهای انتظار برای بیرون رفت از رکود شدید بازار و پایان یافتن تحریم‌های ناعادلانه‌ای که بر کشور تحمیل شده است. این روزها اصحاب صنف با امیدواری اوضاع را رصد می‏کنند تا پس از سال‏ها تحمل شرایط سخت شرکت‏داری و فشارهای حاصل از آن به روزهای رونق نیم نگاهی بیندازند. در این راستا شاید حضور حداکثری شرکت‏های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه و برگزاری آن توسط سازمان نظام صنفی رایانه‏ای کشور که وظیفه خود را ساماندهی و توسعه بازار این صنف می‌داند، قابل فهم باشد.

در 20 سالی که نمایشگاه الکامپ برگزار شده است با وجود استقبال اولیه مردم می‏توان گفت درجا زده و رشد جدی را شاهد نبوده است.در این میان می‏توان صنایعی را دید که در شروع بسیار کم فروغ‏تر از الکامپ بودند ولی امروز جایگاه خوبی در تقویم نمایشگاهی دارند. این موضوع مسئولیت ما را دو چندان می‌کند که با نگاه دقیق‏تر علت درجا زدن را پیش خودمان بیابیم. به نظر می‏رسد ایده‏آل نگری ما به موضوع نمایشگاه بدون توجه به شرایط موجود کشور و اقتصاد آن، باعث شده با تصمیم‏گیری‏های مقطعی به نمایشگاهی درخور حتی در سطح ملی نرسیم. با توجه به این شرایط امسال در پی آنیم نمایشگاهی در سطح نزدیک به استاندارد را با حمایت آحاد صنف و سازمان توسعه و تجارت کشور و با شفافیت تمام برگزار کنیم و امیدوار باشیم که با تداوم برگزاری نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی رایانه‏ای کشور و واقع‏بینی بیشتر، در سال آینده نمایشگاهی موفق برگزار کنیم.

اگر بتوانیم بلافاصله بعد از نمایشگاه الکامپ، برای سال بعد برنامه‏ریزی و تدارک ببینیم و از همه مهم‏تر، تقویم نمایشگاهی را برای تمامی کشورها قابل عرضه و اجرایی کنیم، می‏توان گفت در نمایشگاه الکامپ بیست و دوم، یک نمایشگاه تمام قد بین‏المللی در اختیار داریم. نمایشگاه امسال بخش جدیدی را در کار خود قرار داده است که کسب و کارهای نوین فناورانه با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‏ای کشور بتوانند خود را در معرض قضاوت و نمایش قرار دهند و امیدواریم از این طریق در این عرصه نوآورانه، کاری برای آینده صنف کرده باشیم چرا که آینده صنف فناوری اطلاعات در کشور هستند. امیدوارم واقع‌بینی و اصلاح نقاط ضعف روند برگزاری نمایشگاه بتواند رضایت صنف و موفقیت ما را در توسعه کسب و کار نه فقط در سطح ملی که در جایگاه منطقه‏ای و بین‏الملی به طور مثبت تغییر دهد.

باقر بحری
سخنگوی کمیته اجرایی الکامپ بیست و یکم