چکیده سخنرانی مارکو فریولی
با اجرایی شدن توافق جامع هسته‌ای، ساچه انتظار دارد شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی به سرعت روابط تجاری میان خود را که در زمان اعمال تحریم‌ها به شدت کاهش یافته بود، بازیابی نمایند. البته موسسه بیمه اعتباری صادراتی SACE پیش از اجرایی شدن برجام نیز به طور فعال طراحی راهکارهای فنی در خصوص دو روند جاری مهم در بازار ایران، یعنی از یک سو نیاز به بازسازی و نوسازی اکثر تاسیسات صنعتی موجود از طریق وارد کردن قطعات یدکی، قطعات و مواد مصرفی و از سوی دیگر نیاز به بازگرداندن نقدینگی و بازیابی بازار بانکی از طریق راهکارهای اعتباری کوتاه مدت را آغاز کرده است.

در همین حال، دیگر راهکارهای تامین مالی بلندمدت ازجمله تامین مالی پروژه‌ای و اعتبار ساختار یافته نیز با حمایت دولت ایران توسعه خواهد یافت تا پروژه‌های دارای اولویت تعیین شده در برنامه توسعه ملی را مدنظر قرار دهد. بخش‌های مورد توجه در این راستا، نفت و گاز، پتروشیمی، راه آهن، زیرساخت‌های بنادر و همچنین خودرو و سایر ماشین‌آلات خواهند بود.

رافائل کوردینر/ مدیر میز ایران در موسسه بیمه اعتبار صادراتی ساچه ایتالیا


pic1


وی بیش از شش سال سابقه کار در حوزه تامین مالی شرکتی دارد و از حوزه های تخصصی اش، تامین مالی پروژه و صادرات، توسعه فرآیند تامین مالی از نظر مدیریت ریسک و ساختاردهی در صنایع مختلف، مشاوره مالی و حقوقی صاحبان سهام و انجام پروژه‌های بزرگ M&A است.
کوردینر از سال 2008 به ساچه پیوست و به عنوان تحلیلگر مالی ساچه در تیم تامین مالی سازمانی این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد.
کوردینر از سال ۲۰۱۲ مسئول فعالیت‌های ساچه در جنوب آسیا شد و از فوریه ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۱۵ قائم مقام رئیس دفتر هند SACE در بمبئی بوده و توسعه تجاری ساچه را در هند، پاکستان، نپال، سریلانکا و بنگلادش دنبال کرده است. وی از فوریه ۲۰۱۵ مسئول دفتر هنگ کنگ SACE بوده و تمرکز ویژه‌ای بر کشورهای اندونزی، مغولستان و چین داشته است. او هم اکنون توسعه استراتژی SACE در آسیا را تحت نظر مدیریت ارشد توسعه جهانی این شرکت، دنبال می‌کند. کوردینر همچنین همراه با تیم راهکارهای جهانی ساچه، در تاسیس موسسه بیمه اعتباری صادراتی، به دولت گرجستان مشاوره ارائه داده و الگوی تجاری این موسسه را سازماندهی و تنظیم می‌کند.
وی هم اکنون در رم مستقر است و تحت نظارت مدیر واحد شبکه‌سازی و روابط بین الملل ساچه، گسترش فعالیت‌های ساچه در ایران را پیگیری می‌کند.


فابریس چفوی/ شریک ارشد موسسه حسابرسی BDO فرانسه


pic2


چفوی، کارشناس ارشد خدمات مالی در حوزه‌های حسابرسی (داخلی و مستقل)، حسابرسی قانونی و مشاوره خدمات حسابرسی است.
وی همچنین دارای بیش از 30 سال سابقه کار در موسسات حسابرسی مطرح دنیاست که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• شریک ارشد خدمات مالی و املاک و مستغلات در موسسه حسابرسی ارنست اند یانگ (Ernst &Young) از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹
• مدیر ارشد بخش بانکداری موسسه حسابرسی کی پی ام جی فرانسه (KPMG France) از سال 1987 تا 1993
• حسابرس داخلی واحد بازرسی عمومی در بانک سوسیته ژنرال (Société Générale) از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۲
وی از سال 2001 تا 2009 مشاور شعب پاریس بانکهای سپه و صادرات ایران و از سال 2003 تا 2007 مشاور گروه ایران خودرو بوده است.


فلورین امرلر/ شریک تجاری شرکت «مشاوران حقوقی امرلر»

pic۳


وی دارای دکترای حقوق از دانشگاه ماینس آلمان است و در حوزه‌های مختلف از جمله قوانین کسب و کار در خاورمیانه، شرکت‌ها و قانون تجارت، سرمایه‌گذاری مشترک بین‌المللی، ادغام و تملک (M&A)، تدارکات، تامین مالی پروژه، سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی و داوری بین‌المللی فعالیت می‌کند.
دکتر امرلر عضو هیات مشورتی اتاق صنایع و بازرگانی اعراب- آلمان، رئیس کمیته حقوقی اتاق بازرگانی صنایع و بازرگانی اعراب- آلمان، عضو سابق هیات مدیره انجمن اعراب و حقوق اسلامی، عضو هیات مدیره شورای بازرگانی اردن- آلمان، شورای بازرگانی آلمان- لبنان، انجمن خاورمیانه و خاور‌نزدیک، جامعه مدیران صادرکننده مجوز و کانون بین المللی وکلا (IBA) است.


مارکو فریولی/ مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در موسسه بیمه اعتبار صادراتی ساچه ایتالیا


pic۴


فریولی از ماه مه 2005 همزمان با افتتاح دفتر میلان، به ساچه (SACE) ایتالیا پیوسته و در این مدت مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشته است.
وی از اوت ۲۰۱۴ مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در ساچه بوده که به عنوان زیر مجموعه‌ای از بخش شبکه بین‌المللی ساچه تاسیس شده است. این بخش، مسئول امور مربوط به کلیه کشورهای خاورمیانه و محدوده شمال آفریقا و پاکستان است. فریولی همچنین از مه ۲۰۱۰ با افتتاح دفتر استانبول، چهار سال تا ژوییه ۲۰۱۴ مدیریت این دفتر را بر عهده داشته و کلیه فعالیت‌های توسعه تجاری ساچه را در این کشور و کشورهای مجاور منطقه خاور نزدیک سازماندهی کرده است.
وی به عنوان رئیس واحد خاورمیانه ساچه، هم اکنون در تلاش جهت افتتاح دفتر جدید ساچه در دبی است. این دفتر به عنوان پایگاهی برای اداره کلیه فعالیت‌های ساچه در امور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

اولریچ شولت لوزوم/ مدیر واحد تامین مالی پروژه موسسه بیمه اعتبار صادراتی یولر هرمس


pic۵


لوزوم، از مدیران ارشد PwC و مسئول واحد تامین مالی پروژه طرح ضمانت اعتباری صادراتی دولت آلمان است که شرکتهای Euler Hermes و PwC مشترکا مسئولیت آن را بر عهده دارند.
اولریچ در سال ۲۰۰۳ به شرکت بزرگ حسابرسی پرایس واتر هاوس کوپرز (PwC) پیوست و در سال‌های گذشته در حوزه تامین مالی پروژه فعالیت داشته و اکنون مسئولیت این واحد را بر عهده دارد. وی تجربه قابل توجهی در حوزه انرژی، پتروشیمی و فلزات دارد و همچنین مشاور ارشد دولت آلمان در حوزه های مربوط به بیمه اعتباری صادراتی آلمان (ECA) محسوب می‌شود.


آندریاس شویتزر/ مدیر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری ارجان‌کپیتال


pic۶


آندریاس شوایتزر یک شهروند سوئیسی و مدیرعامل شرکت «ارجان کپیتال» (Arjan Capital Ltd) است. او در زمینه‌های توسعه کسب‌وکار در بازارهای نوظهور، فاینانس و تجارت تخصص دارد. شوایتزر و شرکای شرکت ارجان، علاوه بر سرمایه‌گذاری در ایران، به اهالی اروپایی که علاقمند به ورود به بازار ایران هستند، خدمات مشاوره‌ای نیز ارائه می‌کنند.