ایرنا- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی جایگاه نخست شورای فنی کشور را در اختیار دارد. محسن کوهی در جمع خبرنگاران افزود: هشت تفاهم نامه با انجمن‌های تخصصی از جمله تاسیسات برقی، فضای سبز، مشاوران و پیمانکاران منعقد شده است. وی یادآورشد: استانداری خراسان رضوی نگاه ویژه‌ای به حضور بخش‌خصوصی و واگذاری بسیاری از فعالیت‌ها از جمله خدماتی به بخش خصوصی دارد و در همین راستا این استان رتبه نخست واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی را در کشور به خود اختصاص داده است.
کوهی با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی بیش از چهار هزار پیمانکار فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۳۹۲ مشاور به صورت تخصصی در این استان مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: 120 اکیپ مهندسی از 3900 پروژه با مبلغی بالغ بر 680 میلیارد تومان در یک دوره زمانی 15 روزه بازدید و مشکلات موجود در حوزه ساخت‌وساز را به صورت ویژه بررسی می‌کنند.
کوهی با اشاره به اینکه بعد از گزارش این هیات، تذکرات لازم به پیمانکاران متخلف داده می‌شود، خاطر نشان کرد: با ارائه این گزارش پیشرفت فیزیکی تمامی پروژه‌های استان خراسان رضوی مشخص می‌شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: به صورت میانگین 120 هزار پروژه مسکن مهر این استان بیش از 83 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. وی تصریح کرد: 131 مصوبه و 818 ریزپروژه با اعتباری بالغ بر 723 میلیارد تومان که از مصوبات سفر رئیس جمهور به حساب می‌آیند بیش از 70 درصد پیشرفت دارند.
کوهی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مذکور ماهی یک‌بار توسط تیم نظارتی استانداری مورد بازدید قرار می‌گیرد. وی گفت: دهه فجر امسال یک هزار و ۸۴۸ پروژه توسط ۱۰۶ دستگاه افتتاح شد و در این میان ۵۱ پروژه به شهرداری مشهد اختصاص داشت.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: 177 پروژه در مشهد، 149 پروژه در نیشابور، 108 پروژه در تربت حیدریه در ایام دهه فجر افتتاح شده است.