درخواست یک رزمنده برای صدور مجوز «های تک» تجهیزات پزشکی
*خسرو افشار مدیرعامل شرکت ایرانیان تجهیز سینا: تولیدات انحصاری اره و دریل جراحی این شرکت در کشور در صورت حمایت موجب توقف ارزبری در این بخش خواهد شد اولین و تنها تولیدکننده اره و دریل جراحی در کشور به دلیل محرومیت از پروانه فعالیت صنعتی در استان تهران با مشکلات زیادی برای ادامه فعالیت خود مواجه است. مهندس خسرو افشار مدیرعامل شرکت ایرانیان تجهیز سینا که از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی و از مدافعان حماسه ساز آزادی خرمشهر است طی سالهای اخیر با ایجاد یک واحد تولید تجهیزات پزشکی در خرمشهر به تولید و عرضه انواع اره و دریل جراحی اشتغال دارد و اما به دلیل مشکلات حاکم بر کار از جمله قطع مداوم برق ، هجوم ریزگردها و .. ناچار به تاسیس واحد دیگری همزمان با ادامه کار واحد قبلی، در استان تهران شده است.
اگرچه «ایرانیان تجهیز سینا» مدتی است که در محل استیجاری در شهرک صنعتی پرند تاسیسات خود را دایر کرده و مشغول کار است اما با توجه به اینکه مجوز فعالیت این شرکت مربوط به استان خوزستان است از بابت انجام کارهای خود با مشکل مواجه است و از مزایایی که برای شرکت های پروانه دار صنعتی در شهرکهای صنعتی برخوردارند محروم شده است.
افشار با توجه به این مشکل با ارسال نامه ای برای مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که خود یدی طولانی در این حوزه دارد خواستار مساعدت وزیر به این شرکت های تک و تسهیل روند صدور پروانه شده است.
در حالیکه افشار عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و فارغ التحصیل رشته مهندس پزشکی است مساعدت در صدور پروانه فعالیت وی در استان تهران با توجه به نزدیکی به بازارهای اصلی مصرف چندان غیر منطقی نیست و می تواند رهگشای این شرکت های تک باشد.
اگرچه صنایع پزشکی هنوز در زمره شرکت های های تک گنجانده نشده اند اما فناوری خاص تولید دریل و اره جراحی به علاوه غیر آلاینده بودن این صنعت می تواند زمینه ساز صدور پروانه برای این شرکت باشد که نیازمند بذل توجه خاص مدیران وزارتخانه به این مقوله است.
محصولات شرکت ایرانیان تجهیز سینا با همکاری ارگانهای متولی و تحت استاندارد مدیریت کیفیت تولید ۱۳۴۸۵ ISO از شرکت BRS ایالات متحده آمریکا تولید و با پروانه ساخت مستقل از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت عرضه می شود که گواهی بر کیفیت محصولات این شرکت است.
عقد قرارداد با چندین دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور، شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، شرکت اسپید شاهد و هیات امنای ارزی و ... گواهی بر توانمندی‌های این واحد است که می تواند زمینه ساز خودکفایی در این حوزه و قطع واردات نمونه های مشابه باشد.
افشار تاکید می کند هدف گذاری ایرانیان تجهیز سینا ورود به تولید سایر اقلام های تک پزشکی و توقف ارزبری در این بخش است که توجه خاص مسئولان را می طلبد.