هرگز قدم به مسیر تکراری نمی‌گذارید
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد در پنج سال گذشته، مجموعه‌ای از تحولات اقتصادی و تکنولوژیک و جمعیتی سبب تغییر وضعیت موجود شده است. امروزه بیشتر ما از مشاغلی با ساعات کاری نرمال (9 صبح تا 5 بعدازظهر) اجتناب می‌کنیم تا اهدافمان را دنبال کنیم و بتوانیم کار‌های روزمره‌مان را انجام دهیم. با شتاب گرفتن این دگرگونی، به‌زودی، به عصر پشت میزنشینی به عنوان یک خاطره دور و دراز نگاه خواهیم کرد.در این مشاغل موقت (به معنی افزایش نیروی کاری که به کارآفرینی روی می‌آورند) استقلال ما در انتخاب افزایش می‌یابد. سال گذشته، نزدیک به 80 درصد کارآفرینان جدید رشد داشتند، هرچند در کاهش نرخ بیکاری موفق نبوده‌اند. خوشحالیم از اینکه این کارفرمایان از کارشان اظهار رضایت کرده‌اند. قطعا، کارآفرینان کوشا در سال 2015 و بعد از آن با رشد و شکوفایی روبه‌رو خواهند بود. در اینجا روند‌هایی که سبب انقلاب کاری مستقل شده‌اند، بیان می‌کنیم.

نسل مشاغل موقت
طبق اعلام دفتر آمار نیروی کار آمریکا، نسل جدید بزرگ‌ترین نیروی کار این کشور در سال ۲۰۱۵ هستند و تا سال ۲۰۳۰، ۷۵ درصد کل نیروی کار را تشکیل خواهند داد. چگونه این مساله بر آینده بازار کار تاثیر خواهد داشت؟این نسل درگیر تکنولوژی درباره درآمدزایی بسیار متفاوت می‌اندیشد. می‌خواهد کاری را انجام دهد که به آن علاقه دارد. توجهش بیشتر به زحمتی است که می‌کشد، تا مقدار پولی که به‌دست می‌آورد و موقعیتی که کسب می‌کند. درواقع، پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۷۹ درصد این افراد مایلند به‌طور مجزا کار کنند.با تسلط مشاغل موقت بر نیروی کار، حرکت به سمت مشاغل مستقل قطعا به‌صورت بسیار سریع پیش خواهد رفت.

SaaP خدمات به عنوان یک محصول
برای این نسل جدید (و برای بقیه ما) مستقل کار کردن هرگز آسان نبوده است.مدل نوظهور «خدمات به‌عنوان محصول» (SaaP)، ابتدا توسط فیور ارائه شد که الگوی جدیدی برای ارتباط فروشندگان مستقل با خریداران ارائه می‌دهد. نسل اول سایت‌های مستقل بر مدل سنتی جذب نیرو با مرکزیت استخدام و برون‌سپاری مبتنی بود. امروزه «تجربه تجارت الکترونیک» به افراد خلاق این قدرت را می‌دهد که مهارت‌هایشان را به‌عنوان محصول بسته‌بندی کنند و فقط با چند کلیک خدمات را خرید و فروش و از اصطکاکی که در مذاکره‌ها ایجاد می‌شود، جلوگیری کنند. مثل سایت‌های eBay و آمازون که مشتریان به راحتی در آنها جست‌وجو می‌کنند و خرید خود را انجام می‌دهند، استخدام کارشناسان مناسب برای پیش بردن کسب‌وکار شما به‌آسانی خرید اینترنتی کتاب است.

شروع آمریکا
با وجود اینکه روند احیای اقتصاد آمریکا از زمستان سال گذشته شروع شده است؛ اما این روند به‌کندی صورت می‌گیرد.نه‌تنها بیکاری به ۸/۵ درصد از ۷ درصد در یکسال گذشته کاهش یافته، بلکه در نوامبر ۲۰۱۴، رکورد ایجاد شغل شکسته شده است: برای اولین بار، اقتصاد آمریکا ۵۰ ماه رشد در حقوق را تجربه کرد. کارآفرینان یکی از عوامل کلیدی هستند و روند رشد اقتصادی کشور را تا سال ۲۰۱۵ ادامه خواهند داد. طبق دفتر آمار کار، وقتی دوران رکود بزرگ شروع شد، مشاغل کوچک ورای اکثریت مشاغل جدید شکل گرفت.جنت یلن عضو هیات‌رئیسه مجلس فدرال آمریکا در ماه مه ۲۰۱۴ گفت: «آمریکا راه درازی را ورای روزهای تاریک بحران مالی دارد. مشاغل کوچک سزاوار سهم قابل ملاحظه‌ای از اعتبار برای سرمایه‌گذاری هستند.»

رشد دستگاه‌های دیجیتال
طبق آمار سایت eMarketer، اکثریت جمعیت جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند.در جهانی که همه ما با گوشی‌هایمان به هم وصل می‌شویم، چه اتفاقی در حال وقوع است؟ من به شما خواهم گفت: محیط‌های کاری کاملا منعطف؛ به معنی اینکه شما می‌توانید یک کشتی برای سفر به دور دنیا بگیرید و به جزایر گرمسیر یا با تورهای گشت اروپا سفر کنید و همزمان کار کنید و پول زیادی به دست آورید. برای درک این موضوع، نگاه کنید به کارآفرینانی که ماجرا‌های کار-سفر خود را در سایت‌هایی مثل Gone With the Wynns می‌نویسند.اپلیکیشن‌های جدید و پیشرفته علاقه‌مندان به سفر را راهنمایی می‌کنند.آیا می‌خواهید زمانی که حمام آفتاب می‌گیرید، منوی ناهار را نگاه کنید یا قرارداد‌ها را چک کنید؟ با اپلیکیشن JotNot Pro. می‌توانید این کار را انجام دهید.آیا می‌خواهید زمانی که در جست‌وجوی خیابان‌های رم هستید، مکان‌های دیگر را نیز بیابید؟ Google Map یا HotStop را بازکنید.آیا می‌خواهید پرداخت‌های خود را فوری و اتوماتیک ازطریق تلفن هوشمند خود انجام دهید؟ با Apple Pay، شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه مثل Google Wallet و Paypal، بدون هیچ صورت حسابی و بدون نیاز به فروشندگان وراج که ماه‌ها در مورد قیمت صحبت می‌کنند، پرداخت‌های خود را انجام دهید.سفر کردن برای کار را فراموش کنید، اکنون هنگام مسافرت می‌توانید کار کنید.

رضایت از آینده دنیای کار
در افق زندگی کاری سال ۲۰۱۵ و ورای آن چه می‌بینید؟ هیچ‌گاه شرایط برای اینکه کار خودتان را داشته باشید و آن را پیشرفت دهید، از به اشتراک‌گذاری تخصص‌تان پول درآورید و هنر و مهارت‌تان را به همه جا منتقل کنید، به اندازه الان آسان نبوده است. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که علاقه، همکاری و تکنولوژی نقش مهمی در مسیری که زندگیمان را می‌سازیم، ایفا می‌کنند.بنابراین، در حالی که روی کاناپه خود دراز کشیده‌اید و طرح پیشنهادی کسب‌وکارتان را می‌نویسید، لوگوی آن را روی نیمکت پارک طراحی می‌کنید و بررسی خرید و فروش‌ها را در استخر هتلتان انجام می‌دهید، بدانید پیروز شده‌اید.
شما قصد دارید سال آینده کسب‌وکارتان را چگونه پیش ببرید؟
منبع: Forbes