تولید کیسه پلاستیکی خوراکی

این شرکت از بالی سعی دارد تا به‌جای منتظر ماندن برای تغییر در رفتار مصرف‌کنندگان، با طراحی بهتر مشکل آلودگی ناشی از پسماند پلاستیک را حل کند. وقتی در مورد بالی فکر می‌کنیم احتمالا تصاویر بکر و دست‌نخورده از سواحل همراه با درخت‌های نخل جلوی چشممان می‌آید. اما متاسفانه واقعیت متفاوت است. این سواحل دیگر بکر و دست‌نخورده نیستند؛ آنها مملو از زباله هستند. زباله‌هایی که اکثر آن را مواد پلاستیکی تشکیل می‌دهند. این مواد پلاستیکی یا از سبک زندگی تجاری شده منطقه بالی ناشی شده است یا از جریان‌های اقیانوسی که زباله‌های خارجی را وارد می‌کنند. محیط‌زیست‌شناسان (از جمله خودم) در مورد نیاز به تغییر عادات، تشویق مواد قابل ‌استفاده مجدد، اجرای بهتر تسهیلات بازیافت و دریافتن روش‌هایی از بازیافت زباله‌ها و تبدیل آن به چیزی که ارزشی بیشتر از آنچه که بود داشته باشد صحبت کرده‌ایم؛ اما این نوع از تغییرات اساسی در سبک زندگی، زمان زیادی طول می‌کشد.

یک شرکت در بالی به نام Avani می‌گوید ما نمی‌توانیم بیش از این برای متقاعد کردن مردم در تغییر روش‌های خود زمان تلف کنیم؛ در عوض باید سعی ‌کنیم با طراحی یک محصول بهتر که نیاز به تغییر قابل‌توجهی در رفتار ندارد، با مردم روبه‌رو شویم. Avani خطی از محصولات غذایی تجزیه‌پذیر شامل ظرف‌ها، کارد و چنگال و فنجان بیرون‌بر، به علاوه کیسه‌های خرید از خواربارفروشی و بارانی را تولید می‌کند؛ اما این کیسه‌ها به شدت توجه من را جلب کردند، چرا که آنها یکی از متهمان اصلی آلودگی با پلاستیک هستند. هر دقیقه بیش از یک میلیون کیسه پلاستیکی در سراسر جهان استفاده می‌شود و صدها سال طول می‌کشد تا این زباله‌ها تجزیه شود که به معنای تجزیه به ذرات کوچکی است که سرانجام توسط حیوانات خورده خواهند شد. در حقیقت، تخمین زده می‌شود که یک میلیون حیوان در سال به علت خوردن کیسه‌های پلاستیکی می‌میرند. کیسه‌های Avani از ریشه درخت مانیوک یا کاساوا (cassava) و دیگر صمغ‌های طبیعی ساخته شده است و هیچ محصول نفتی در آن به‌کار گرفته نمی‌شود. آنها ظرف ۳ تا ۶ ماه کاملا تجزیه می‌شوند و به‌طور طبیعی به دی‌اکسیدکربن و زیست توده تبدیل می‌شوند و هیچ پسماند سمی ندارند.

این فرآیند می‌تواند با انحلال در آب گرم، نرم شدن در آب سرد و سوختن و باقی گذاشتن مقدار اندکی خاکستر تسریع یابد. این کیسه‌ها برای خورده شدن توسط حشرات و حیوانات (هم خاکی و هم دریایی) ایمن هستند و ظاهرا خوش‌طعم نیز هستند. به گفته Avani زمانی که در آب گرم حل می‌شوند، حتی برای آشامیدن توسط انسان‌ها نیز مشکلی ندارند. به گزارش Fast Company این کیسه‌ها دو تا سه سنت بیش از یک کیسه عادی هزینه دارند و دو برابر قیمت آن کار می‌کنند. اما کوین کومالا، یکی از موسسان Avani این مقدار قیمت را خیلی اندک می‌داند. او می‌گوید « دو سنت چه ارزشی دارد، وقتی می‌توانید به کاهش زباله‌های پلاستیکی که سراسر سیاره ما را پر کرده‌اند، کمک کنید». این کیسه‌ها قطعا گزینه بسیار خوبی به‌جای پلاستیک‌های غیرقابل تجزیه‌ هستند که در حال حاضر استفاده می‌شوند. این شرکت به استفاده‌کنندگان از محصولات خود می‌گوید «با وجدانی آسوده کیسه‌ها را دور بیندازید.»