استراتژی‌های حل مشکلات و ارتباطات جولیا هرتز از شرکت Eventbrite

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

جولیا هارتز می‌گوید او معتقد است که متحد کردن افراد می‌تواند یک راه میانبر برای تغییرات واقعی باشد. این فلسفه‌ Eventbrite است، پلتفرم جهانی فروش بلیت که جولیت به اتفاق همسرش کوین و ریناند ویسیج آن را تاسیس کردند. پس از یک دهه حضور در کسب‌و‌کار به‌عنوان رئیس شرکت، در آوریل ۲۰۱۶ هارتز به سمت مدیرعاملی دست یافت. سال اول او به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی شامل یک نقطه عطف قابل‌توجه می‌شد؛ بزرگترین رخدادی که ایونت‌برایت برگزار کرده است:

راهپیمایی زنان در ۲۱ ژانویه. هارتز می‌گوید این شرکت بیش از یک میلیون ثبت‌نام از سراسر دنیا در ۱۵۰ رخداد داشته است. هارتز می‌گوید؛ «زمانی که این چیزها در زندگی شما اتفاق می‌افتد، قطعا می‌فهمید که پلتفرم درستی را برای دلایل درست ساخته‌اید. در نهایت، این دلیلی است که چرا ایونت‌برایت را تاسیس کردیم.» «الهام‌دهنده من و کوین این بود که بلیت‌فروشی را برای همه آسان‌تر کنیم و ایجاد یک جنبش یا یک رخداد یا یک تجربه زندگی حول هر موضوع، علاقه، کنجکاوی یا علت را ممکن‌ سازیم. قطعا از برگزاری راهپیمایی زنان خوشحالم و از اینکه نقش کوچکی در آن ایفا کردیم، بسیار راضی هستیم.»

علاوه بر توسعه یک پلتفرم پرطرفدار که توانایی سازماندهی قریب به سه میلیون رخداد را در سراسر جهان دارد، بین دو و سه میلیون بلیت را در هر هفته پردازش می‌کند و بیش از ۸ میلیون ارزش ناخالص فروش بلیت را از سال ۲۰۰۶ جمع‌آوری و نیروی کاری بالغ بر ۵۰۰ نفر در ۱۰ کشور نیز ایجاد کرده است. ۵۰ درصد تیم رهبری اجرایی از زنان تشکیل شده است و این یعنی نیمی از کارمندان این کسب‌و کار جهانی زن هستند. بیش از ۲۰ درصد نقش‌های فنی از سوی زنان پر می‌شود که ۳۳ درصد صندلی‌های هیات مدیره این شرکت است. هارتز می‌گوید که هر شروعی الزامی برای ایجاد فرهنگی است که به بسیاری از صداهای مختلف توانایی شنیده شدن را می‌دهد. گفت‌وگو با هارتز پیرامون دیدگاه‌های او در ایجاد خطی برای رهبری شرکت، چگونگی ارتباط با دیدگاه او و هدایت چالش‌های جدید را در ادامه می‌خوانید.

به نظر شما چه چیزی فرهنگ شرکت ایونت‌برایت را متمایز می‌کند؟

هدفی از روز اول وجود داشته است و آن این است که سودآوری به اندازه ایجاد یک فرهنگ قدرتمند و یک میراث ماندگار از یک شرکت بزرگ برای ما اهمیت دارد. ما این محیط فراگیر را ایجاد کرده‌ایم؛ محیطی که در مورد چگونگی ایجاد اتحاد، چگونگی ایجاد مشاوره و اینکه چه صداهایی شنیده می‌شوند، بسیار متفکر است. برابری جنسیتی چیزی است که برای ایونت‌برایت از زمان ایجاد یک تیم، بسیار مهم و اساسی بوده است. تنها علتی که می‌توانم به آن اشاره کنم داشتن یک موسس زن است. کوین در این زمینه بسیار نقش داشت. اگر کوین مشاور و مربی من در همه این سال‌ها نبود، من نمی‌توانستم مدیرعامل این شرکت باشم. به نظر من این نوعی از برنامه مدلسازی است که شما می‌توانید در آن زنانی را در موقعیت رهبری سازمان ببینید و می‌توانید خودتان را در این موقعیت مشاهده کنید؛ چرا که قادر به مدلسازی خودتان بعد (از زنان) هستید و ما این رویه را در سراسر هیات مدیره شاهد هستیم.

به چه مسائل کاری علاقه و اشتیاق دارید؟

در آمریکا، میزان استعدادهای زن در حوزه مسائل فنی ۲۹ درصد و در جهان ۲۴ درصد است. به نظرم این حوزه‌ای است که باید بیشتر رشد کند. این یک چالش جالب است؛ در حالی که استعدادهای زن جوان بیشتر و بیشتری ظهور می‌کنند؛ اما تیم‌های فنی زن ارشد کمتر و کمتری وجود دارند.

چالش اخیر شما چه بوده است؟ چگونه با آن برخورد کردید؟

به نظر من دستیابی به سودآوری قطعا یک چالش است. مسیر سودآوری ما به جایی که امروز هستیم و در ناحیه سودآوری قرار داریم، این بود که از راه سالم وارد شدیم. ترکیبی از ثبات و سرسختی بود که شرکت را با ما همراه کرد. تبدیل شدن به شرکتی قوی و مستقل یک چالش بود. به نظر من می‌توانستم با ارتباطات همدلانه و ارائه محتوا و چشم‌انداز به شرکت، بر این چالش فائق بیایم. ما یک شرکت جهانی با ۱۴ دفتر در سراسر جهان داریم. این ارتباطات با یک جلسه با حضور کلیه پرسنل اتفاق نمی‌افتد. این واقعا یک تمرین بود. من درس خوبی گرفتم و آن این است که اگر می‌خواهید مردم چیزی را بشنوند، باید بیش از یک بار آن را به آنها بگویید و باید ثابت‌قدم باشید.

کارآفرینی برای شما به چه معناست؟

به نظر من کارآفرینی ترکیب اشتیاق و علاقه با سرسختی در حل مشکلات و نترسیدن از شکست است. نکته‌ای که می‌خواهم به افرادی که مشتاق کارآفرینی و شروع کسب‌و‌کار هستند بگویم این است که یک کارآفرین موفق بودن تمرینی از لحظات مختلف آزمون و خطا و شکست‌هاست. باید فرض کنید که همه چیز همیشه در مسیری که می‌خواهید پیش نمی‌رود. اما باید با یک حس خوشبینی مصمم و استوار به پیش بروید.