کشاورزی،شاه بیت اقتصاد مقاومتی است
دنیای اقتصاد- جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های این وزارتخانه در مشهد برگزار شد. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی است و در نظر داریم تا پایان برنامه، تحولی اساسی در آن ایجاد کنیم و بهره‌وری را به سطح مطلوب برسانیم. جوادی افزود: در آینده جذب سرمایه در بخش کشاورزی از طرق فاینانس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد. وی ادامه داد: استان خراسان رضوی یکی از استان‌های پایلوت در برنامه الگوی کشت خواهد بود. وی در ادامه بر توجه به سرمایه نیروی انسانی که از ابزارهای اصلی تحول بخش کشاورزی است، تاکید کرد.
تلاش برای عینیت مدیریت جهادی
همچنین به گزارش ایسنا مجتبی مزروعی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه خود اظهار کرد: باید به تبعیت از برنامه‌های کلان دولت جدید با مدیریتی مبتنی بر اصول علمی و هدفمند، مشارکت تمامی بدنه سازمان و توجه خاص به کرامت انسانی در رده‌های سازمانی در راستای شعار سال جاری در مجموعه‌ای که به نام جهاد مزین شده مدیریت جهادی را عینیت بخشیم.رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه بخش کشاورزی در اجرای اقتصاد مقاومتی لازم است. در مسئولیت خود امنیت روانی، پیشگیری از شیوع شایعه، فضای ناامن کاری و پرهیز از گروه‌گرایی را مورد تأکید قرار دهم و برای شرایط بهتر تلاش کنم.مزروعی عنوان کرد: بهره‌وری نیروی انسانی، توسعه بخش کشاورزی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، توجه به بازرگانی محصولات کشاورزی، مسئله آب، امور دام و دامپروری و افزایش ضریب مکانیزاسیون و تکنولوژی در کلیه محصولات گیاهی، باغی و زراعی از اولویت‌های برنامه‌های سازمان خواهد بود.
خشکی ۳۳ دشت از ۳۷دشت استان
رئیس سابق جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با توجه به مشکل جدی آب در استان و خشکی 33 دشت از 37دشت استان ما قانون بهروری در آب را اجرای کردیم.سید محمد طباطبایی یزدی عنوان کرد: 2 هزار کیلومتر آب با لوله، 20مورد استخر دو منظوره کشاورزی از جمله اقداماتی بود که در زمینه آب استان انجام شد.مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی نیز در این مراسم گفت: مسئولان باید از فرصت‌های ایجاد شده برای خدمت‌گزاری استفاده لازم را ببرند. حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی گنابادی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به نیروی انسانی بخش دولتی تاکید کرد: توجه به خصوصی‌سازی نباید مسئولان را از وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان بخش دولتی غافل کند.