سایه افشار درحالی‌که به‌دلیل ترجیح توسعه‌دهندگان برای تولید اپلیکیشن مخصوص سیستم‌عامل‌های ios و آندروید، ‌این حوزه روز به روز با تغییرات گسترده همراه است؛ اما فضای وب و اینترنت بدون کوچک‌ترین تغییر و تحولی به‌کار خود ادامه می‌دهد.
پس با این حساب می‌توانید در کمال آرامش منتظر سرویس‌های اینترنتی و آپ‌هایی باشید که در حال ساخت هستند. البته اگر فکر می‌کنید سال ۲۰۱۳ فضای وب با کوچک‌ترین نوآوری همراه نبوده است پس باید در ادامه این گزارش را بخوانید. نگاهی به سرویس‌های اینترنتی که سال گذشته میلادی توسط برخی توسعه‌دهندگان پا به این عرصه گذاشته‌اند قطعا شما را حیرت زده خواهد کرد. در ادامه بهترین سرویس‌های وب و آنلاین که در سال ۲۰۱۳ پا به عرصه گذاشته‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- Postach.io
pic۱
درحالی‌که این روزها راه‌اندازی یک وبلاگ توسط سرویسی مانند ووردپرس کار اصلا سختی نیست سرویس Postach.io امکانات کاملا متفاوتی را در این زمینه در اختیار شما می‌گذارد. در واقع همان‌طور که از نام این سرویس مشخص است؛ یعنی «پسته» وبلاگ‌نویسی برای شما به راحتی پوست کردن و خوردن پسته خواهد بود. با کمک این سرویس شما می‌توانید اپلیکیشن Evernote خود را به پلت‌فرم وبلاگ‌نویسی تغییر دهید. همچنین Postach.io یک ابزار قدرتمند است که این امکان را به شما می‌دهد که راحت‌تر ویدئوهای یوتیوب را دریافت و آن را توییت کنید یا در سرویس‌هایی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید. همچنین بسیار رضایت‌بخش است که شما به کمک این سرویس می‌توانید تمام داده هایتان را روی اپ Evernote نیز ثبت شده داشته باشید.

۲- nextly.com
pic2
این سرویس از شما می‌خواهد تا سرویس RSS یا همان خبرخوان‌های معروف را به فراموشی بسپارید و خبرهای آنلاین را به راهی مشابه با برنامه‌های تلویزیونی دنبال کنید.فیس‌بوک، توییتر، Reddit و دیگر منابع شناخته شده خبری هدف Nextly هستند. این سرویس سرخط اخبار این نوع منابع خبری را دریافت و از طریق راهی کاملا جدید در اختیار کاربران می‌گذارد. درست مانند اینکه شما در حال مشاهده یک کانال تلویزیونی در مرورگر هستید. شما می‌توانید بین منابع گوناگون خبری به آسانی جابه‌جا شده یا به سادگی از یک موضوع عبور کنید. این سرویس برای افرادی مناسب است که زیاد وقت ندارند در بین منابع خبری مختلف وقت سپری کنند و نیازمند به یک خبرخوان سریع هستند که آخرین به روز رسانی‌های خبری سایت‌ها یا دوستانشان را در شبکه‌های اجتماعی در اختیارشان بگذارد.


۳- canva.com
pic3
اگر از طراحی و موضوعات مربوط به زیبا‌شناسی سر در نمی‌آورید؛ اما گاهی اوقات نیاز به طراحی در محیط وب دارید این سایت دقیقا برای شما مناسب است.
با این ابزار به سادگی قادر به طراحی‌ به شکل حرفه‌ای خواهید بود بدون اینکه در این زمینه مهارت خاصی داشته باشید. این سایت به شما امکان می‌دهد تا از میان انواع مختلفی از پیش زمینه، قالب، برچسب و دیگر جزئیات، طرح و سایر جزئیات مورد نیازتان را انتخاب و آنها را در کنار یکدیگر قرار داد. کاربران می‌توانند با کمک Canva به سادگی به هدف خود دست پیدا کنند. برای استفاده از این سرویس و امکاناتش حتما باید در آن عضو شوید. همچنین در سایت فیلم‌های آموزشی وجود دارد که به شما در طراحی یک موضوع و اینکه چگونه باید با سایت کار کنید نیز کمک می‌رساند.

۴- popuparchive.org
این سایت یک آرشیو کامل و کاربردی برای گروه خبرنگاران، رسانه‌ها، گروه‌های بایگانی، تاریخ‌نویسان و.. است که به گردآوری و استفاده از صدا می‌پردازد. وقتی که صدایی ضبط می‌کنید، کافی است آن را روی Pop-up Archive آپلود کنید. با این کار به‌طور خودکار از روی آن رونوشتی تهیه شده و در اختیار ضبط‌کنندگان قرار می‌گیرد. در عین حال همراه با صدای ضبط شده، فهرستی هم ارائه می‌شود که به کسانی که در جست‌وجوی مواردی مشابه باشند از طریق ارائه داده‌هایی همچون تاریخ، شرکت‌‌کنندگان، مکان و اطلاعاتی از این دست کمک می‌رساند. همچنین روی این سایت در حال حاضر صداها و نواهای گوناگون و تاریخی از افراد مختلف وجود دارد که می‌تواند برای افرادی که در حال انجام کار تاریخی هستند کمک رسان خوبی باشد. همچنین شما در بین این صدا‌ها امکان جست‌وجو نیز دارید.


۵-۳d.si.edu
pic4
سایت Smithsonian X ۳D یکی از جالب و البته جذابترین سایت‌هایی است که سال گذشته در فضای وب راه‌اندازی شد. در واقع این سایت یک پروژه جاه‌طلبانه است که از سوی موسسه اسمیت سونیان راه‌اندازی شده است. هدف این پروژه خلق اسکن سه‌بعدی کامل از اشیا و مواد مصنوعی است.
به کمک این سایت حتی کاربران معمولی نیز می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که سایت در اختیارشان می‌گذارند هر شیئی را که دلشان می‌خواهد به صورت سه‌بعدی بازسازی کنند.
برای مثال می‌توانید یک خرچنگ آبی یا یک ماموت را بازسازی کنید و نتیجه کار خود را ببینید. البته برای استفاده بهتر از امکانات این سایت بهتر است در ابتدا از «تور راهنما» استفاده کنید.

۶- TorSearch
pic5
این سایت که به آدرس عجیب و غریب
www. kbhpodhnfxl۳clb۴.onion.to قابل دسترس است در واقع یک سرویس جست‌وجوگر است که مسوولان آن معتقدند در گمنامی به سر می‌برد.
براساس ادعای این سایت، کاربران به کمک این جست‌وجوگر می‌توانند در اینترنت به جست‌وجوی مطالبی بپردازند و اطلاعاتی را به دست بیاورند که موتورجست‌وجوگرهایی مانند گوگل، یاهو، بینگ و.. قادر به انجام آن نیستند.
TorSearch می‌خواهد امکان جست‌وجو در اینترنت را برای گروهی از کاربران که توانایی زیادی در جست‌وجوی حرفه‌ای در فضای وب ندارند آسان کند. این سایت تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار لینک را ایندکس کرده است.

۷- phraseum.com
pic6
Phraseum یک ابزار ساده و کاربردی برای مرور در وب و یادگیری زبان است.
با کمک این سرویس می‌توانید عبارات و اصطلاحاتی را که در مراحل جست‌وجو دراینترنت با آنها مواجه می‌شوید را جمع‌آوری و ذخیره کنید یا برای آنها برچسب مخصوص تهیه کنید تا بتوانید در آینده راحت‌تر به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. از این طریق کاربر قادر است یک پایگاه اطلاعاتی کاربردی در زمینه اصطلاحات موردنیازش فراهم کند. کارکردن و استفاده از امکانات این سرویس واقعا لذت بخش است.


۸- culturalist.com
pic7
این سایت در واقع سرویسی است که از طریق کمک کاربرانش می‌تواند اطلاعاتش را به روز و گسترده کند. شما در این سایت به جمع‌آوری مقالات و اطلاعات مختلف می‌پردازید و هرکدام از آنها را فهرست بندی می‌کنید و به نوعی به آنها نظم می‌بخشید تا دیگران به آسانی به آن دسترسی داشته باشند. Culturalist در تلاش است تا کاربران را مجبور کند تا فهرست‌های خود را به صورت موضوعی دسته بندی کرده و در عین حال از دیگران هم دعوت کنند تا دانسته‌ها و اطلاعات خود را به فهرست دیگران بی‌افزایند. تشکیل این فهرست‌ها برای شبکه‌های اجتماعی بسیار ضروری است.

۹- iversity.org
pic8
این سایت یک مدعی جدید در بخش آموزش‌های آنلاین است. با کمک این سرویس و البته اگر زبان انگلیسی قوی داشته باشید می‌توانید به ۲۴ دوره آموزشی که در حدود ۱۰۰ هزار دانشجو را تحت پوشش خود قرار می‌دهد به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. فلسفه، فیزیک، مهندسی، معماری، اقتصاد، سیاست و ... از جمله دوره‌هایی است که به کمک این سایت می‌توانید آموزش ببینید.

۱۰- sketchfab.com
pic9
یک سایت دیگر برای ساخت طرح‌های سه‌بعدی یا ویرایش آن‌ها. در این سایت به شما این امکان داده می‌شود که طرح‌های سه‌بعدی خود را آپلود کنید و به کمک ابزارهایی که در اختیارتان گذاشته می‌شود تغیراتی نیز در آن ایجاد کنید کار با این سایت بسیار ساده است
شما می‌توانید با کمک حرکات ماوس طرح‌های سه‌بعدی خود را بچرخانند، روی آنها زوم کنید یا تراز آنها را تغییر بدهید و در نهایت طرح سه‌بعدی خود را به آن چیزی که مدنظر دارید تبدیل کنید.

۱۱- nextstories.com
pic10
این سایت با مشاهده و بررسی آنچه هم‌اکنون در حال خواندن آن هستید، فعالیت می‌کند. یعنی این سایت با توجه به جستوجوهای شما و خواندن مطالب مختلف به شما فهرستی از مقالاتی مشابه که ممکن است بعدا تمایل به خواندن‌شان داشته باشید را پیشنهاد می‌کند. همچنین از طریق این سایت شما می‌توانید سایت‌هایی را پیشنهاد داده یا بر اساس دسته بندی‌های خاص به دنبال اپلیکیشن‌های مورد نظرتان بگردید، اما به‌طور کلی عملکرد اصلی این سایت در جست‌وجوی هوشمندانه سایت به سایت و دنبال کردن علایق معمول شما شکل می‌گیرد.

۱۲- forecast.io
pic11

به کمک این سایت و اپلیکیشن مخصوص آن می‌توانید یک تجربه عالی از به دست آوردن وضعیت آب و هوایی منطقه زندگیتان داشته باشید.
آنچه که این سرویس در تلاش برای اثبات آن است، ارائه اطلاعات آب و هوایی در قالب اپلیکیشنی زیبا وجذاب است. این اطلاعات با طراحی باشکوه و اطلاعات مورد نیاز با کمک یک کره زمین انیمیشنی که گرد خود می‌چرخد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با مراجعه به این سایت می‌توانید از سرویس‌های مشابه این زمینه نیز آشنا شوید.

۱۳-meetings.io
pic12

Meetings.io یک سرویس آنلاین برای انجام چت به صورت گروهی است. این سرویس امکان چت ویدیویی همزمان بین ۵ فرد را به کاربران می‌دهد. Meetings.io برای ویدیو کنفرانس‌های آنلاین چند بخشی ایده‌آل است؛ یعنی شما می‌توانید یک کنفرانس را از قبل با ثبت یک عنوان، تنظیم تاریخ، ساعت و مدت جلسه برنامه‌ریزی کنید. دوستان‌تان را به شرکت در کنفرانس آنلاین ویدیویی دعوت کنید. افراد دعوت شده می‌توانند هر زمان که خواستند به کنفرانس بپیوندند یا آن را ترک کنند بدون آنکه این رفت و آمد‌ها تاثیری روی کنفرانس بگذارند. دقیقا مانند برگزاری یک کنفرانس در یک فضای فیزیکی. اتاق جلسه یک URL خاص دارد و می‌توانید اتاق کنفرانس‌تان را به‌طور عمومی یا خصوصی تنظیم کنید. همچنین می‌توانید یک دفترچه یادداشت را بین شرکت‌‌کنندگان به اشتراک بگذارید تا وقایع یا هر نوشته دیگری در آن ثبت شود.

۱۴- enthuse.me
pic13

با کمک این سایت دیگر لازم نیست افراد به سراغ گزینه‌های کسل‌کننده‌ای همچون LinkedIn بروند. با کمک Enthuse.me می‌توانید رزومه‌ی خود را در قالبی متفاوت و ساده طراحی کنید و توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را از این طریق در اختیار روسا و کارفرمایان قرار دهند. کار با این سرویس بسیار ساده است و نتیجه بهتری نیز به دنبال دارد.