قدرت پیش‌بینی می‌دهد
مهندس وحید صدوقی - مدیرعامل همراه اول در ابتدا لازم می‌دانم که دوازدهمین سالگرد فعالیت روزنامه «‌دنیای اقتصاد» را به همه کارکنان این مجموعه تبریک بگویم. یکی از مهم‌ترین‌ ویژگی‌های این روزنامه گردآوری تیمی حرفه‌ای برای راه‌اندازی و تداوم انتشار یک روزنامه اقتصادی است که همین رویکرد حرفه‌ای موجب تمایز این روزنامه در میان همه رسانه‌ها و به خصوص در عرصه روزنامه‌های اقتصادی شده است. تعامل با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور و نقد منصفانه و تحلیل‌های نسبتا دقیق از اوضاع اقتصادی کشور و فضای بین‌المللی و به خصوص استفاده از نظرات اقتصاددانان بزرگ کشور «دنیای اقتصاد» را به مرجع و منبعی موثق برای تصمیم‌گیری‌های مردم تبدیل کرده است و همان‌گونه که در شعار آن ذکر شده این روزنامه واقعا به مردم قدرت پیش‌بینی می‌دهد و چنین هم کرده است.
از سوی دیگر تثبیت جایگاه مطلوب در بین نشریات اقتصادی موجب شده افراد تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و سیاست در آن، ایده‌ها و افکار خود را به تحریر درآورند و در عین حال منبعی باشد برای رجوع افراد تصمیم‌گیر که طی سال‌های اخیر تاثیر بسزایی در روندها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی داشته‌اند. قطعا فعالان بخش اقتصادی کشور، مدیران دستگاه‌های دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خوانندگان این روزنامه مهم اقتصادی بوده و مطالب و ایده‌های مطرح شده در آن، بر ذهنیت این افراد تاثیر گذاشته است.
اما واقعیت این است که هر جایگاه و منبعی که بزرگ‌تر و تاثیرگذارتر باشد مسوولیتش نیز بیشتر است، زیرا ممکن است در صورت بی‌توجهی و عدم دقت کافی، مطلبی اشتباه، موجبات تصمیم‌گیری‌های نادرست افراد جامعه یا حتی مدیران و افراد تاثیرگذار جامعه را فراهم سازد. از آنجا که روزنامه «دنیای‌ اقتصاد» سهم ویژه‌ای در سبد نشریات جامعه ایرانی دارد؛ به‌نظر می‌‌رسد مسوولیت مدیران، نویسندگان و خبرنگاران آن نشریه نیز از سایر رسانه‌ها بیشتر بوده و دقت نظر بیشتری را می‌‌طلبد. در پایان امیدوارم با پیگیری این دقت نظر درخصوص مطالب اقتصادی حوزه «فناوری اطلاعات» و به‌خصوص «تلفن‌همراه» به بسط، گسترش و پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی این حوزه کمک شایانی شود.