جیرینگاه، خرید الکترونیکی را متحول می‌کند
امروزه با استفاده از تلفن‌های همراه که مجهز به تکنولوژی‌های کاربردی شده‌اند افراد می‌توانند بسیاری از کارهای روزانه خود را انجام و خدمات منتوع و مختلفی را نیز دریافت کنند.

حالا شرکت‌های مختلف با ارائه سرویس‌های متنوع روی این دستگاه‌ها، به نیازهای گوناگون کاربرانشان از سلامت و آموزش گرفته تا بانکداری و سرگرمی پاسخ می‌دهند. یکی از سرویس‌هایی که حالا به کمک تلفن‌های همراه به راحتی ارائه می‌شود خدمات مالی و اقتصادی است. با این سرویس‌های مالی دیگر کاربران از داشتن کیف پول خود بی‌نیاز می‌شوند. در ایران نیز چند سالی است اپراتورهای همراه به ارائه سرویس در بخش مالی روی آورده‌اند. یکی از این سرویس‌ها «جیرینگ» متعلق به اپراتور اول کشور است.

مهرداد خطیبی، مدیرعامل شرکت جیرینگ، در خصوص مزیت ارائه سرویس‌های مالی توسط اپراتورهای همراه می‌گوید: «با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن‌همراه، یکی از کاربردهای وسوسه برانگیز برای اپراتورها، ورود به حوزه خدمات ارزش‌افزوده پرداخت روی موبایل است.» وی در ادامه می‌افزاید: «کاربران تلفن‌همراه،‌اندک‌اندک به یکی از مهم‌ترین مشتریان خرید الکترونیکی خدمات و کالا از طریق فروشگاه‌های مجازی تبدیل شده‌اند و از این‌رو تامین خواسته‌ها و نیازهای آنها، برای تمامی صاحبان کسب و کار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

وی با اشاره به اینکه جیرینگاه جدیدترین سرویس ارایه شده توسط جیرینگ در حوزه پرداخت از طریق تلفن همراه است، تصریح می‌کند که جیرینگ با توجه به ارزیابی این روند رو به رشد، تمرکز خود را در شانزدهمین نمایشگاه ایران تلکام روی پرداخت از طریق تلفن‌همراه گذاشته است. براساس اظهارات خطیبی، جیرینگ با مشارکت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و فروشگاه‌های اینترنتی و با ترکیب قابلیت‌های بسترهای اینترنت و تلفن همراه، نسبت به ایجاد درگاه امن پرداخت با نام جیرینگاه، اقدام کرده است.

وی در خصوص ویژگی‌های این سرویس جدید می‌گوید: «جیرینگاه با حذف ضرورت ورود اطلاعاتی نظیر CVV2 و تاریخ اعتبار کارت و تکرار شماره کارت بانکی، ضمن رفع دغدغه‌های امنیتی خریداران، خریدی آسان و سریع را به کاربران هدیه می‌دهد.» از مزایای جیرینگاه می‌توان به نبود نیاز به اینترنت در مرحله پرداخت، امکان پرداخت بهای محصول در هر نقطه تحت پوشش شبکه همراه اول با قابلیت تله‌پرداز، رفع نگرانی امنیتی ناشی از سرقت اطلاعات کارت بانکی و سوء استفاده مالی از این اطلاعات و نیز سهولت و سرعت در پرداخت وجه و سفارش محصولات اشاره کرد. مدیرعامل جیرینگ با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 35 میلیون مشترک همراه اول، اقدام به ثبت نام کیف پول جیرینگ کرده‌اند، می‌گوید: «از این تعداد تاکنون 24 میلیون نفر از طریق سرویس‌های جیرینگ تجربه خرید شارژ، دریافت موجودی، پرداخت قبوض، خرید اینترنتی، انتقال پول و سایر امور مالی روزمره را داشته‌اند.»

وی با اشاره به سرویس همبانک جیرینگ نیز تاکید کرد که در حال حاضر با بانک‌های پارسیان، ملت، رفاه کارگران، مسکن، صادرات، سینا، آینده، انصار و حکمت ایرانیان طرف قرارداد این شرکت هستند که مشترکان از این طریق می‌توانند تنها با شماره‌گیری یک کدکوتاه USSD مختص هر بانک، وارد منوی همبانک شده و خدمات مالی مورد نظر خود را دریافت کنند.
همچنین جیرینگ کارت یکی دیگر از سرویس‌هایی است که جیرینگ با مشارکت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت همراه (PSP) بر بسترUSSD ارایه داده و به دارندگان کارت‌های عضو شبکه شتاب، خدمات پرداخت همراه مورد تایید بانک مرکزی ارایه می‌دهد.

خطیبی در ادامه اعلام می‌کند: در حال حاضر با شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان، آسان پرداخت پرشین، پرداخت نوین آرین، مبنا کارت آریا، پرداخت الکترونیک پارسیان، به پرداخت ملت، فناوری اطلاعات پاسارگاد، داده‌ورزی سداد، کارت اعتباری ایران کیش و فن‌آوا کارت در حوزه پرداخت همراه مشارکت داریم.
به گفته وی، سرویس‌های رمز یک‌بار مصرف (OTP)، ارایه سرشماره پیامک اختصاصی با برچسب نام (Mask)، پرداخت قبوض خدماتی (#707*) و خرید شارژ فوق‌العاده سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول (#777*) از دیگر سرویس‌هایی است که توسط جیرینگ به مشترکان همراه اول ارایه می‌شود.

براساس اعلام مدیرعامل شرکت جیرینگ، در حال حاضر فروشگاه‌های مجازی دارای جیرینگاه شامل فروشگاه مجازی شهروند، زنبیل، مدیسه، شیکسون، 909 کالا، گلدان، تیوال، شهر کتاب آنلاین، ایران سرور، گوشی شاپ، رند، شادیاب، شبکه مترجمین ایران و رایا 24 می‌شود.
اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سرویس‌های جدید جیرینگ هستید می‌توانید در شانزدهمین نمایشگاه ایران تلکام به سالن 7 و غرفه‌های فضای آزاد جنب سالن‌های، 25A 25B مراجعه کنید.