انتخاب برترین ها از مولفه های رشد در فضای رقابتی است
مدیر عامل شرکت هلدینگ گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تاکید بر اهمیت انتخاب 100 IMI از طرف سازمان مدیریت صنعتی، ارائه تصویری روشن از کسب و کار اقتصادی کشور و کمک به شناسایی ارکان رقابت در بخش های مختلف نظیر ساختار مالی ،اقتصادی و توسعه بازار در صنایع و بنگاه های بزرگ و مطرح کشوررا ارزشمند توصیف کرده و میزان اثر گذاری شرکت های برتر در اقتصاد کلان ملی را گسترده و عمیق عنوان نمود.

وی با تاکید بر عزم جدی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در رسیدن به اهداف استراتژیک تعیین شده و دستیابی به نتایج پایدار در شاخص‌های مورد ارزیابی در ۱۰۰ IMI ،اقدامات صورت گرفته در این شرکت طی سال های اخیر را نشانگر روند رو به رشد و متعالی در بخش فروش ،مدیریت هزینه، بهره وری، توسعه بازارهای صادراتی و بازار سرمایه خواند. فاطمی همچنین با اشاره به پتانسیل‌های شرکت های تحت پوشش شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در فضای رقابتی کسب و کار های مختلف نظیر: بخش ساخت و تولید، بیمه، لیزینگ و سایربخش های خدماتی را فرصتی مناسب در کاهش ریسک های احتمالی تهدید کننده شرکت ها دانسته و مدیریت بهره ور دارایی ها را از عمده سیاست های این گروه عنوان کرد.
همچنین با اشاره به حضور شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در ارزیابی جایزه تعالی سازمانی در سال جاری و کسب گواهینامه تعهد به تعالی، بکار گیری الگو های موثر شرکت های موفق را از اصلی ترین ویژگی های سازمان های برتر عنوان کرده و به عنوان مولفه رشد سازمان ها در فضای رقابتی امروز توصیف نمود.

ماموریت شرکت
• بکارگیری تمام تلاش و توان خود به منظور بهبود و ارتقاء منابع در اختیار و خروج از فعالیت های کم بازده.
• ارتقاء بهره وری و سودآوری شرکت های زیر مجموعه به منظور تأمین رضایت مشتریان و رشد ارزش دارایی سهامداران.
• افزایش درآمد از طریق ایجاد ارزش افزوده در فعالیت های مالی و اقتصادی
• بهره گیری از فرصت های جذب منابع از بازار پول و سرمایه
• تأکید بر نخبه گرایی، اشتغال بهره ور و مشارکت جویی عزم آفرین

ایکیدو موفق به کسب نشان
گواهی تعهد به تعالی سازمانی گردید
گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در اولین حضور خود در ارزیابی جایزه تعالی سازمانی در سال جاری موفق به کسب گواهینامه تعهد به تعالی بر اساس ارزیابی توسط تیم مرکز مطالعات بهره وری و نیروی انسانی سازمان مدیریت صنعتی گردید. بانک صنعت و معدن، بانک دی، بانک قرض الحسنه، شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب از دیگر هم دوشان گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در سطح گواهینامه تعهد به تعالی بودند. در این دوره برای اولین مرتبه در کشور، مجتمع فولاد مبارکه پس از حضور نه ساله در این ارزیابیها موفق به دریافت تندیس زرین گردید.
مدیر عامل گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، هدف از شرکت در این دوره ارزیابی جایزه تعالی سازمانی را ایجاد بستر مناسب توسعه همدلی و مشارکت کارکنان و همچنین ایجاد زیرساخت مناسب رشد سازمانی به منظور دستیابی به رشد پایدار مورد انتظار سهامداران توصیف کرد.

به دستور مهندس نجم الدین صورت گرفت
تشکیل کمیته بازنگری در قیمت محصولات ایران خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دستور داد کمیته ای از مدیران و کارشناسان این گروه تشکیل شود و قیمت محصولات تولیدی این شرکت را مورد بازنگری قرار دهند.
دستور مهندس جواد نجم الدین پس از تاکیدهای رئیس جمهوری ووزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازنگری در قیمت خودرو و در راستای تاکید بر تنظیم بازار و احترام به حقوق و تکریم مصرف کنندگان صادر شده است.
براین اساس پیش بینی می شود قیمت گذاری محصولات تولیدی ایران خودرو با توجه به تنوع محصولات و افزایش تولید و عرضه به شیوه ای جدید صورت پذیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دستور خود بر عرضه مستمر و فراوان مدل های مختلف خودرو برای بهبود شرایط بازار تاکید کرده است.
گروه صنعتی ایران خودرو در اسفندماه بیش از 80 هزار دستگاه انواع خودرو تولید و تکمیل وبه بازار عرضه می کند .

شرکتهای تابعه
نمایندگی بیمه فردا
بانک پارسیان
بیمه پارسیان
رینگ سازی مشهد
الکتریک خودرو شرق
مهرکام پارس
ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو
تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو
سرمایه گذاری توسعه صنعتی اردکان
صنایع تولید و تجهیزات خودروهای گازسوز
نایل ایران
پلاستیک های مهندسی درخشان ساز
سرمایه گذاری توسعه و عمران خمین گستر
توسعه و عمران نائین
نیرو گستران خراسان
شیشه های ایمنی به نور
مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو
صنایع ریخته گری ایران خودرو
فنرسازی خاور
خدمات بیمه ایران خودرو
لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی
حمایت گستر ایران خودرو
لیزینگ خودروکار
سرمایه گذاری سمند
لیزینگ ایران خودرو
محورسازان ایران خودرو
نیرو محرکه