photo_2023-06-16_15-23-32 copy

 متاسفانه عرضه این پلاستی‌سایزر کاربردی طی این مدت تنها 10 درصد افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد این محدودیت در عرضه پلاستی‌سایزر DOP به دلیل کمبود ماده اولیه (دی اتیل هگزانول) مورد استفاده در تولید آن است. در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نه تنها اقدامی برای حل معضل کمبود این ماده اولیه را صورت نداده، بلکه با انتخاب آسان‌ترین راه ممکن بخشنامه 54824/ 60 مورخ 21/ 02/ 1398 مبنی بر عدم تخصیص مواد اولیه و تامین آن از طریق واردات با محدود کردن واحدهای متقاضی تولید DOP محدودیت در تخصیص دو اتیل هگزانول (2-Ethylhexanol) را ابلاغ نموده است. اساسا به نظر می‌رسد ایجاد محدودیت در عرضه و تخصیص مواد اولیه به صورت سهمیه‌ای منجر به شکل‌گیری فضایی تبعیض‌آمیز میان واحدهای تولیدی می‌شود و فرصتی برای ایجاد رانت و ویژه‌خواری فراهم می‌کند و بدین شکل واحدهای تولیدی را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد.

شایان ذکر است بخشنامه‌ی مذکور به طور مقطعی در اواخر سال 97 و اوایل سال 98 التیام‌بخش وضع نابه‌سامان آن روز بود و توانست اختلاف قیمت بورس و بازار را کنترل کند؛ اما به تدریج کارایی خود را از دست داده و ایجاد رانت نمود.

امید است تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور با ایجاد تعاملی سازنده با فعالان حوزه PVC راهکاری برای مساله مذکور پیاده‌سازی کنند تا فضای کسب‌وکار را برای فعالان هموار کنند و با تسهیل شرایط تولید، موجبات رونق روزافزون این صنایع، توسعه اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال را فراهم سازند.

ما در شرکت طراحی مهندسی سامان پلیمر با بیش از ۲۰ سال پشتوانه علمی و تجربه عملی در تولید انواع گرانول و کامپاند PVC در راستای تحقق شعار کیفیت، ثبات و رضایت مشتری فعالیت خود را در عرضه PVC متمرکز کردیم. آمیزه‌های خاص این شرکت برای تحقق اهداف تعیین‌شده خود را مجهز به برترین خطوط ماشین‌آلات اروپایی در زمینه آمیزه‌سازی PVC نموده؛ که درحال حاضر توانایی تولید با ظرفیت اسمی ۲،۰۰۰ تن در ماه از انواع کامپاندهای PVC - مورد استفاده در صنایع خودرویی، ساختمانی، لوازم خانگی و... - باکیفیتی مشابه و بالاتر از نمونه‌های اروپایی را دارد. چشم‌انداز شرکت این است که با به کارگیری پرسنل مجرب و همراه با امکانات و تجهیزات به روز جهت گام نهادن در مسیر توسعه اقتصادی و فعالیت در بازارهای جهانی گام برداشته و نقش قابل‌توجهی در صادرات ایفا نماید. امید است با تلاش بی‌وقفه پرسنل شرکت در مسیر تحقیق و توسعه بتوانیم روز به روز بر تنوع محصولات افزوده و در جهت رفع باور مصرف‌کنندگان مبنی بر برتری محصولات خارجی بر محصولات ایرانی گامی موثر برداریم.