سید رضا مرتضوی که روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان اصفهان سخن می گفت، تصریح کرد: همه اعتبار کشور به میدان آمده است تا وضعیت بهم ریخته مسکن مردم سامان بگیرد؛ شورای عالی مسکن به صورت ماهانه با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود و در این جلسات درباره پشتیبانی های مالی، زیرساختی و تسهیلگری فرایندها تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: پشتیبانی‌هایی که باید از اقشار متفاوتی که در نهضت ملی مسکن هستند صورت گیرد، روی میز شورای عالی مسکن است؛ با توجه به استمرار و پیگیری رئیس جمهور در این حوزه امید است چالش‌های کلان در ساخت مسکن در آینده‌ای نزدیک رفع شود. مرتضوی اضافه کرد: بر این اساس باید ظرف یک هفته، کمیته‌ای با محوریت اداره کل راه و شهرسازی اصفهان تشکیل شود و پیشنهاد کارشناسی شده برای تعیین تکلیف مسکن مهر تحویل داده نشده مورد بررسی و ارائه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کسانی که در شرایط تورم در اجرای تعهدات اهمال می‌کنند و از طریق تصاحب سرمایه مردم برای خود انباشته‌ای جمع می‌کنند بایستی به گونه‌ای نقره داغ شوند تا آخرین نفر در اینگونه سوءاستفاده ها باشند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در این کمیته باید برای مقابله با فرد یا افرادی که با سوءاستفاده تعهدات خود را انجام نداده و از شرایط تورم و بهره‌مندی از سرمایه مردم نفع شخصی می‌برند تصمیم‌گیری شود و در جلسه‌ای با حضور مسئولان قضایی استان مطرح و پشتیبانی‌های لازم برای برخورد با این بی‌قانونی‌ها اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: هدف این است که امکانی که در حوزه مسکن مهر بوده و به سرانجام نرسیده است در چرخه تولید و ارائه مسکن قرار بگیرد.

در این جلسه گزارش‌هایی از بانک مسکن درباره تسهیلات فروش اقساطی نشده پروژه‌های باقیمانده مسکن، گزارش شرکت عمران فولادشهر در موضوع پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر و شرکت عمران بهارستان درباره پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ارائه شد.