کیان دهراب‌پور افزود: همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و سرد شدن هوا شاهد کاهش میزان مراجعت مردم به مراکز در استان برای اهدای خون هستیم و این در حالیست که همچنان بالغ بر ۶ هزار بیمار خاص در بیمارستان‌های استان نیازمند و چشم انتظار دریافت خون هستند.

سرپرست اداره کل انتقال خون اصفهان افزود: علاوه بر نیاز به تمام گروه‌های خونی، در زمان حاضر نیازمند گروه خونی «o مثبت» هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین یکهزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یکهزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان بصورت ماهانه و در مواردی هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

دهراب‌پور افزود: علاوه بر آن با توجه به تنوع و تعدد جراحی‌ها در بیمارستان‌ها و نیز مجروحان ناشی از تصادفات، نیاز به اهدای خون هر روز احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ‌ جایگزینی‌ برای تامین‌ خون جز از طریق‌ انسان وجود ندارد، اهدای خون را اقدامی‌ نوعدوستانه ‌توصیف کرد که با هیچ‌ کار نیکی قابل مقایسه نیست.

سرپرست اداره کل انتقال خون اصفهان افزود: میزان ذخیره خون در استان در شرایط حاضر کمتر از ۱۰ روز است و اگر آمار اهدای خون با توجه به سردی‌ هوا ‌و روند فعلی افزایش نیابد، در تامین‌ نیازهای خونی‌ مراکز درمانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با توجه به اینکه هر واحد خون‌ می‌تواند جان حداقل سه نفر را از مرگ نجات دهد، افزود: اهداکنندگان با هر میزان اهدای خون خود در نجات جان بخش زیادی از همنوعان خود سهیم خواهند بود.