فولاد مبارکه بیش از ۱۰ استاندارد مدیریت را اجرایی کرده است

سیامک شجاعی مدیر استراتژی و تعالی سازمانی فولاد مبارکه با اشاره به یازدهم دی‌ماه سالروز دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱ اظهار کرد: در جهان رقابتی امروز، کیفیت نقش مهم و غیرقابل‌انکاری دارد. هیچ سازمان و نهادی نیست که بدون توجه به موضوع کیفیت و مدیریت آن در سطح فرایندهای خود بتواند نقش تأثیرگذار و مؤثری در حوزه کسب‌وکار ایفا کند، در این میان ماهیت صنعت فولاد به‌گونه‌ای است که کیفیت محصولات دارای نقش حیاتی در جایگاه رقابتی شرکت‌هاست.

وی افزود: استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ISO۹۰۰۱) به‌عنوان استاندارد مادر به همراه سایر سیستم‌های مدیریت به‌عنوان بهترین مدل‌های عملیاتی یکپارچه در سازمان‌های بزرگ و کوچک، کمک بسیاری در این زمینه کرده‌اند.

شجاعی خاطر نشان کرد: گستردگی و تنوع این سیستم‌ها و استانداردها موجب ایجاد راهکارهای اثربخش بهبود مداوم و افزایش کیفیت در تمامی بخش‌های فرایندی و مدیریتی کسب‌وکار شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس سازمان‌های متعالی همیشه به دنبال بهبودهای مداوم بوده و آن را به‌عنوان یکی از خطوط اصلی تصمیم‌گیری انتخاب می‌کنند، گفت: استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی کمک بسیار زیادی در طراحی و پیاده‌سازی ساختارهای مدیریت کیفیت و به دنبال آن بهبود مداوم کرده است.

استفاده از ابزار حل مسئله تلفیقی شش سیگما و تحلیل کسب‌وکار

مدیر استراتژی و تعالی سازمانی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه با استفاده از ابزار حل مسئله تلفیقی شش سیگما و تحلیل کسب‌وکار گام بلندی در زمینه شناسایی و حل مسائل مهم و بزرگ سازمان برداشته و با گسترش نگرش فرایندی و یکپارچه‌سازی داده‌ها با همکاری نواحی مرتبط توانسته اقدام به شناسایی و ارائه راهکارهای بهبود کند.

وی عنوان کرد: فولاد مبارکه مدیریت کیفیت و بهبود مداوم را راهبرد اصلی خود قرار داده و در این زمینه موفق به پیاده‌سازی و اجرای بیش از ۱۰ استاندارد مدیریت شده است و این شرکت در ادامه مسیر تعالی خود کسب گواهینامه‌های استانداردهای سیستم مدیریت بازدهی آب، مدیریت نوآوری، ردپای کربن و تداوم کسب‌وکار را در برنامه‌های خود قرار داده است.

منبع: ایراسین