ساخت ۴۷ هزار خانه خودمالکی در استان اصفهان پیش‌بینی شده است

علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه سهمیه این استان برای دریافت تسهیلات خودمالکی در چهار سال پیش بینی شده است، افزود: همه متقاضیان این طرح در اصفهان در ۲ سال موفق به دریافت تسهیلات شدند و مراحل اخذ پروانه و ساخت و ساز واحدها شروع شده است. وی اضافه کرد: دولت، زمین را در طرح‌های مسکن حمایتی تامین می‌کند و برای ساخت و ساز در شرایط مختلف در اختیار مردم قرار می‌دهد اما بخش دیگری از این طرح که بعنوان هدف اصلی نهضت ملی محسوب می‌شود ساخت و ساز در بافت فرسوده و داخل شهرهاست که به آن مسکن خودمالکی گفته می‌شود. مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: متقاضیان در طرح مسکن خودمالکی، زمین را تامین و ساخت و ساز را انجام می‌دهند و دولت به آنها تسهیلات ارائه می‌دهد یا ضوابط را برای متقاضیان تسهیل می‌کند. وی خاطرنشان کرد: مقرر است در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن، ۳۵ واحد مسکونی در چهار سال در بافت فرسوده مناطق شهری استان اصفهان ساخته شود که تاکنون برای حدود ۱۷ هزار واحد پروانه اخذ شده است.

قاری قرآن تصریح کرد: دولت کمترین دخالت را در این طرح‌ها (خودمالکی و بافت فرسوده) دارد و مردم روند ساخت و ساز را با شیوه مرسوم در شهرها انجام می‌دهند.

«نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح، برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال و در افق چهار ساله، دولت مصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است. طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: ایرنا