تازه‌های انتشارات دنیای اقتصاد - ۲۳ اسفند ۹۳
چین چگونه سرمایه‌داری شد رونالد کوز و نینگ وان ترجمه پیمان اسدی قیمت: 22000 تومان اصلاحات اقتصادی بعد از مائو در طول چند دهه گذشته عمیقا اقتصاد و جامعه چین را تغییر داده است. در زمان مرگ مائو در سال 1976، چین یکی از فقیرترین کشور‌های جهان با درآمد سرانه کمتر از200 دلار آمریکا بود. در سال 2010، چین به دومین اقتصاد بزرگ دنیا با درآمد سرانه بالغ بر 4000 دلار تبدیل شد. در همین محدوده زمانی، سهم چین در اقتصاد جهانی از کمتر از 2 درصد به 9 درصد افزایش یافته است. کارآفرینی خصوصی در دوران مائو به شدت منع شده بود. اما حالا در سراسر کشور گسترش یافته و به پایه و اساس اقتصاد چین تبدیل شده است. با دارا بودن بیشترین جمعیت کاربر تلفن همراه و اینترنت در جهان و بزرگ‌ترین بازار خودرو، جامعه چین باز، پر انرژی، متحرک، آگاه، پر از پویایی و امید است.

جنگ‌های ارزیروایت حیرت‌انگیز جنگ اقتصادی کشورها با ابزار پول و طلا
جیمز ریکاردز / ترجمه حسین راهداری
قیمت: ۲۰۰۰۰ تومان
راهی که دلار در پیش گرفته است، پایدار نیست و به همین دلیل، دلار به ثبات نخواهد رسید. دیر یا زود، دلار به جماعت زیادی از ارزهای ذخیره چندگانه ملحق خواهد شد: زیردست حق برداشت مخصوص خواهد شد، با طلا نو خواهد شد، به هرج و مرجی قابل بازگشت دچار خواهد شد، یا دست‌ آخر با هرج و مرجی لاعلاج خاتمه خواهد یافت. سقوط دلار می‌تواند یا فقط فاجعه‌ای مربوط به خودش باشد، یا اینکه به عنوان بخشی از سقوط تمدن رخ دهد. سقوط دلار ممکن است راه بازگشتی از پول کاغذی باشد که زیاده از حد چاپ شده است یا می‌تواند نشان‌دهنده فاصله ناچیز ما با نابودی و نیستی باشد. هیچ‌کدام از اینها اجتناب‌نا‌پذیر نیستند و رخ دادن همه سناریوها نیز ممکن است.


نظم سیاسیِ مردمان آزاد
جلد سوم از مجموعه سه‌جلدی«قانون، قانون‌گذاری و آزادی»
فردریش فون هایک
ترجمه مهشید معیری و موسی غنی‌نژاد
قیمت: 15000 تومان
هایک در جلد سوم «قانون، قانون‌گذاری و آزادی» با عنوان فرعی «نظم سیاسی مردمان آزاد» توضیح می‌دهد که «انسان به علت هوشمندی‌اش قواعد جدید رفتار را اتخاذ نکرد. او با اطاعت کردن از قواعد رفتار جدید هوشمند شد. مهم‌ترین بینشی که هنوز باید مورد تأکید قرار گیرد و بسیاری از خردگرایان در مقابل آن جبهه‌گیری می‌کنند و حتی بدشان نمی‌آید به آن انگ خرافات بزنند این است که انسان نه تنها هیچ‌گاه سودمندترین نهادهایش را، از زبان گرفته تا اصول اخلاقی و قانون، ابداع نکرده بلکه حتی امروز هم نمی‌فهمد چرا باید این نهادها را حفظ کند در حالی که نه غرایز او را ارضا می‌کنند و نه عقل او را متقاعد می‌کنند. ابزارهای بنیادین تمدن ـ زبان، اصول اخلاقی، قانون و پول ـ همگی نتیجه رشدی خودجوش هستند و نه طراحی عامدانه. قدرت سازمان‌یافته بر این دو ابزار آخری دست‌یافته و آنها را کاملا خراب کرده است.
دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر