«وسپهر»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات از پذیرش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فرابورس خبر داد. براین اساس شرکت مذکور عنوان کرد که درخواست پذیرش سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فرابورس، در جلسه مورخ ۲۹آذرماه ۱۴۰۱ هیات پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش مشروط آن در بازار دوم فرابورس ایران موافقت شده است. بنابراین درج نماد و متعاقبا عرضه سهام شرکت مذکور منوط به تایید امیدنامه نهایی و سایر اقدامات مربوطه توسط هیات پذیرش بوده که «وسپهر» با جدیت در حال پیگیری آن است.

«وتوکا»: شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد از انحلال دوشرکت فرعی خود خبر داد. بر این اساس با توجه به مصوبه هیات‌مدیره این شرکت مقرر شده است تا اقدامات لازم در خصوص شروع فرآیند انحلال دوشرکت فرعی، شامل شرکت مهندسی ساخت و توسعه و مدیریت صنایع توکا (EPC)  و شرکت توکا بتن صورت پذیرد.

«غگیلا»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان قصد برگزاری یک‌مناقصه را دارد. شرکت مذکور در نظر دارد نسبت به خرید یک‌دستگاه لیدگذار پرتابل از طریق برگزاری مناقصه عمومی به صورت دومرحله‌‌‌ای اقدام کند. بنابراین متقاضیان می‌‌‌توانند از تاریخ ۲۰دی تا اول‌بهمن ۱۴۰۱ برای اطلاع از شرایط به واحد تدارکات این شرکت مراجعه کنند. تاریخ بازگشایی مناقصه مذکور ۱۱بهمن‌ماه ۱۴۰۱ و سپرده شرکت در مناقصه مبلغ ۲۰میلیون تومان است.

«وبصادر»: بانک‌صادرات ایران از واگذاری تعداد ۱۵۰میلیون برگه سهم که معادل ۸۷/ ۱درصد از سهام شرکت بیمه اتکایی امین است، در تاریخ چهارشنبه ۱۴دی ۱۴۰۱ خبر داد و اعلام کرد که در راستای تکالیف مقرر در ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، مبلغ هر سهم به قیمت ۴۵۰تومان عرضه شده که معادل ۵میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان سود برای بانک صادرات بوده و در دفاتر این بانک شناسایی شده است.

«سیتا»: سرمایه‌گذاری سیمان تامین از برگزاری فروش یک باب ساختمان خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور قصد دارد یک باب ساختمان واقع در خیابان سید جمال‌‌‌الدین اسدآبادی، نبش خیابان ۲۵ را به متراژ ۶۷۲مترمربع عرصه و ۱هزار و ۶۷۴مترمربع عیان واگزار کند. مزایده مذکور در تاریخ ۲بهمن ۱۴۰۱ برگزار می‌شود که متقاضیان می‌‌‌توانند تا ۱بهمن ۱۴۰۱ با واریز مبلغ ۱میلیون تومان اسناد مزایده را دریافت کنند.

«حشکوه»: دلیجان طلایی شکوه پارس در خصوص نوسان قیمت سهام خود شفاف‌سازی کرد. بر این اساس شرکت مذکور اطلاع داد که از تاریخ گزارشگری قبلی در صورت‌های مالی و گزارش تفسیری دوره مالی منتهی به ۳۱شهریور ۱۴۰۱ تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین می‌‌‌توان گفت نوسان قیمت سهام «خشکوه» طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است.

«شپاس»: شرکت نفت پاسارگاد از وصول بخشی از مطالبات خود خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور عنوان کرد طی نامه مورخ ۲۹آذر ۱۴۰۱ در خصوص وصول بخشی از مطالبات سنواتی شرکت نفت پاسارگاد از وزارت راه و شهرسازی بابت فروش قیر تهاتری از محل تبصره «یک» قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اطلاع داد. آثار مالی ناشی از این موضوع احتساب مقدار ۵۲هزار تن وکیوم‌باتوم تهاتری از محل وکیوم تحویل‌شده طی سال‌جاری در مرحله اول منجر به شناسایی سود ناخالص به مبلغ ۲هزار و ۹۳۰میلیارد تومان می‌شود. بر این اساس مابه‌التفاوت سود در فرآیند عملیاتی شرکت شناسایی شده و در خصوص مانده مطالبات از وزارت راه و شهرسازی، پس از حصول نتیجه نهایی مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«پلاست»: کارخانه‌های تولیدی پلاستیران از عدم‌حصول نتیجه شرکت در مناقصه خرید یک‌دستگاه ماشین‌آلات تزریق پلاستیک در تاریخ ۷دی ۱۴۰۱ خبر داد. بر این اساس به دلیل تعداد کم شرکت‌کنندگان در مناقصه مذکور، به‌منظور اتخاذ تصمیم مناسب‌‌‌تر در کمیسیون معاملات مقرر شد مناقصه عمومی برای نوبت دوم تجدید و پیشنهاد‌‌‌های مناقصه اول و دوم یکجا بررسی و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

«کیسون»: شرکت کیسون از انعقاد یک قرارداد مهم خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور با شرکت پالایش نفت اصفهان قراردادی با موضوع طراحی، تهیه، تامین مصالح و تجهیزات، نصب، انجام کلیه تست‌‌‌ها، راه‌اندازی و تحویل موقت و دائم یک‌دستگاه برج خنک‌کننده هیبریدی به‌صورت EPC در پالایشگاه شمالی شرکت پالایش نفت اصفهان منعقد کرده و تاریخ موثر اجرایی قرارداد اول‌بهمن ۱۴۰۱ است. پیمانکار مطابق قرارداد و متناسب با پیشرفت کار، صورت‌وضعیت ماهانه ارائه می‌‌‌کند و کارفرما خالص صورت‌وضعیت را به پیمانکار پرداخت کرده و کارکرد تسویه می‌شود.