اجرای دو طرح گردشگری در سنندج

سیدانور رشیدی در جلسه بررسی دو طرح سرمایه‌گذاری سد وحدت و قشلاق ـ گریزه، با اشاره به احاله مدیریت ۱۴۳ هکتار از اراضی سنندج از سوی منابع طبیعی به شهرداری سنندج در محدوده سد وحدت، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت سد وحدت اجرای طرح گردشگری در قالب چند فاز در این محدوده تعریف شده و بسته‌‌‌های سرمایه‌گذاری تدوین شده است. وی افزود: سد قشلاق از منابع جایگزین آب شهر سنندج در صورت نیاز است و معتقدیم اجرای هر نوع طرحی در این محدوده باید با رعایت الزامات کمی و کیفی آب باشد. وی گفت: سد وحدت و قشلاق گریزه می‌تواند در حوزه رونق تولید و اشتغال‌زایی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌‌‌های مدنظر دولت تاثیرگذاری جدی داشته باشد از این رو پای کار بودن همه بخش‌‌‌ها برای دستیابی به اهداف در این حوزه امری ضروری است.

به گفته وی، توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌‌‌های قابل‌توجه در استان کردستان و به‌ویژه در شهر سنندج همواره مورد توجه و تاکید مسوولان ارشد استان بوده و در همین راستا شهرداری و شورای شهر سنندج در این دوره توجه به این مهم را به عنوان یکی از برنامه‌‌‌های اولویت‌‌‌دار مدنظر قرار داده‌‌‌اند. وی افزود: در اجرای طرح گردشگری در اراضی احاله شده به شهرداری در محدوده سد قشلاق معتقدیم کار باید با رعایت تمام الزامات به‌ویژه حفظ کیفیت آب و تخصیص برابر قانون باید انجام گیرد. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: طرح گردشگری محور قشلاق ـ گریزه سنندج با توجه به ظرفیت طبیعی بالقوه به‌‌‌عنوان بزرگ‌ترین طرح گردشگری غرب کشور به طول ۶ کیلومتر می‌تواند فرصتی بسیار مناسب برای توسعه زیرساخت‌‌‌ها و خدمات‌‌‌رسانی هرچه بهتر به گردشگران در استان باشد.

رشیدی استفاده از ظرفیت طرح‌‌‌های مطالعاتی و گردشگری شرکت آب منطقه‌‌‌ای کردستان را در اجرای این طرح‌‌‌های عظیم گردشگری در محدوده سد قشلاق مورد تاکید قرار داد و گفت: یک کاسه شدن طرح‌‌‌های شرکت آب منطقه‌‌‌ای و شهرداری ضمن تسریع در فرآیند کار مسیر دستیابی به اهداف توسعه‌‌‌ای استان را در حوزه توسعه صنعت گردشگری فراهم می‌‌‌سازد. شهردار سنندج با تاکید براینکه در حوزه کارشناسی تمام دستگاه‌‌‌ها باید یک همگرایی داشته‌‌‌ باشند، اظهار کرد: اجرای طرح گردشگری سد وحدت و قشلاق ـ گریزه تحول عظیم در حوزه رونق تولید و اشتغال‌زایی را در مرکز استان رقم خواهد زد.

رشیدی در ادامه با بیان اینکه با تقدیر از تلاش‌‌‌های تمام مدیرانی که در گذشته در حوزه ایجاد ظرفیت‌‌‌های گردشگری و توسعه فضای سبز در استان فعالیت کرده‌‌‌اند، گفت: در هیچ دوران و مقطعی به اندازه ۲ سال اخیر در این حوزه کار نشده است، کمتر مسوولی حاضر به ریسک اجرای ۱۴۰ هکتار فضای سبز به معنای واقعی در شهر سنندج بود اما با کمک و پشتوانه همه دوستان و همدلی و وفاق بستر تحقق این مهم فراهم شد. وی با بیان اینکه بیش از ۴۰‌درصد کار در قالب اجرای پارک‌‌‌ها بزرگ مقیاس با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر جامه عمل پوشانده شده و فرآیند بقیه کار نیز با سرعت قابل قبولی در حال انجام است، اظهار کرد: معتقدیم اگر مسوولیتی در این نظام قبول کرده و خود را خدمت گذار مردم می‌‌‌دانیم، نباید کارها روی کاغذ بماند.

شهردار سنندج اضافه کرد: محله-محوری در خدمات در کنار اجرای طرح‌‌‌های بزرگ عمرانی و رفاهی در مدیریت شهری طی دو سال اخیر به صورت ویژه و برنامه‌‌‌ریزی شده با توجه به ظرفیت و نیازهای هر منطقه دنبال شده و خوشبختانه رضایتمندی خوبی را در بین شهروندان به دنبال داشته است. رشیدی توزیع عادلانه خدمات را زمینه‌‌‌ساز رضایتمندی شهروندان و رونق و توسعه شهر دانست و گفت: توسعه شهر به معنای واقعی به عنوان مطالبه بحق مردم با اعتبارات قطره‌‌‌چکانی ممکن نمی‌شود بهره‌‌‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی با ایجاد انگیزه مولفه اصلی در تحقق اهداف در این حوزه است.

وی با بیان اینکه بسترهای توسعه‌‌‌ای خوبی به‌ویژه در بخش گردشگری در استان و شهر سنندج وجود دارد که فریز کرده‌‌‌ایم، گفت: بلاخره کی قرار است مردم از این ظرفیت‌‌‌ها بهره بگیرند بستر برای کار با وجود مدیران ریسک‌‌‌پذیر و پای کار در نقطه راس استان فراهم است باید از این فرصت به نحو احسن بهره بگیریم.