دشت برم و جنگل بلوط کازرون
بخشی از مردم ایران، پیرو کمپینی که آنها را به دیدن ایران در نوروز پیش‌ رو به جای ترکیه و دبی دعوت می‌کند تصمیم دارند به سفرهای داخلی بپردازند؛ اما مساله این است که بسیاری از جاذبه‌های ایران برای آنها ناشناخته است. از این ‌رو «دنیای اقتصاد» تصمیم دارد تا نوروز 60 جاذبه عمدتا ناشناخته کشور را معرفی کند.

کازرون فارس چهارمین مقصدی است که معرفی می‌کنیم؛ مقصدی که بیشتر به نرگس‌زار، دشت‌های وسیع، غار بیشاپور و دریاچه پریشانش شناخته می‌شود. این شهرستان که از نظر جغرافیایی به شیراز نزدیک است، به تنهایی قابلیت دارد که با حجم زیادی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش مقصد مجزایی برای گردشگران باشد. نرگس‌زار روستاهای جره و بالاده کازرون تا نیمه‌های بهمن جذابیتی بی‌نظیر دارد و بی‌شباهت به تابلو نقاشی نیست. از اسفند تا اردیبهشت بهترین زمان برای گشت و گذار در این شهرستان است که در بخش گرمسیری استان فارس قرار دارد.

دشت برم و جنگل بلوط کازرون یکی از جاذبه‌های طبیعی دل‌انگیز است که می‌تواند با جاذبه‌های تاریخی - طبیعی اطرافش یک بسته کامل گردشگری برای نوروز شما باشد. این دشت در ۳۰ کیلومتری شرق کازرون و در مسیر کازرون به شیراز، در منطقه‌ای مرتفع و در ارتفاعی از ۱۵۰۰ تا ۲۴۰۰ متر از سطح دریا واقع شده و بخشی از رشته کوه‌های جنوب غربی زاگرس را با جنگل‌های متراکم بلوط پوشانده است. علاوه بر درختان بلوط، گونه‌های دیگر از درختان همچون بادام کوهی،‌کیالک و ارژن نیز در این دشت وجود دارد که این پوشش متنوع و متراکم در خنکی و رطوبت هوای منطقه تاثیر بسزایی دارد. نقش‌برجسته تیمور میرزا (یل آبگینه) در فاصله ۱۸کیلومتری، غار بیشابور (مجسمه شاپور) در ۶۰کیلومتری، غار بله‌زار در ۷۶کیلومتری، روستای زیبای دوان در ۴۳ کیلومتری و تنگ چوگان در ۵۵ کیلومتری این دشت وسیع و زیبا قرار دارند که تمام آنها می‌توانند در برنامه سفر شما تعریف شوند.