در آستانه هفته گردشگری برنامه‌هایی از سوی سازمان میراث بعضی از استان‌ها اعلام شده است که برخی از این برنامه‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات این استان‌ها به شرح زیر است:
گلستان، افتتاح 12 پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری در گلستان
میراث آریا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ۱۲ پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری همزمان با هفته ملی گردشگری در استان گلستان افتتاح خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد: در هفته ملی گردشگری و با برپایی هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین درگلستان، نسبت به معرفی هرچه بیشتر فرهنگ‌های اقوام ایرانی و احیای خرده فرهنگ‌ها و همچنین توسعه ورونق گردشگری استان اقدام می‌شود.

زنجان، هشتمین جشنواره ملی آش ایرانی افتتاح می‌شود
میراث آریا- مسعود بیات ضمن اعلام این خبر گفت: 5 مهرماه در اولین روز از هفته گردشگری برنامه‌هایی شامل استقرار سقا در بناهای تاریخی، افتتاح هشتمین جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه نقاشی قهوه خانه‌ای در موزه مردم‌شناسی، رختشویخانه، حضور در نماز جمعه، خاموش کردن آب نمای مرکزی شهرها و برگزاری تورهای رایگان، در استان زنجان اجرا می‌شود.
به همین ترتیب برای روزهای بعد هم متناسب با نامگذاری انجام شده برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

آذربایجان شرقی، تخفیف 40 درصدی هتل‌ها در هفته گردشگری
میراث آریا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی و متنوع به استقبال هفته گردشگری سال جاری می‌رود که برخی از آنها به شرح زیر است: نشست تخصصی و هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران کارآفرین در عرصه گردشگری، برگزاری جشن راهنمایان گردشگری استان، بازدید رایگان خانواده‌ها از موزه ها، برگزاری مسابقه سفر در قاب تصویر به همراه نمایشگاهی در خانه پروین اعتصامی و برگزاری مسابقه بازی‌های محلی بین روستاهای هدف گردشگری با هدف حفظ و احیای بازی‌های محلی بخشی دیگر از این برنامه‌ها هستند.
این مقام مسوول تهیه پکیج و بروشور استان و توزیع و تخفیف ۲۰ الی ۴۰ درصدی هتل‌های استان را از دیگر برنامه هایی خواند که در هفته گردشگری در آذربایجان شرقی به اجرا در می‌آید.

گیلان، هتل‌ها در هفته گردشگری از ۴۸ تا ۱۲۰ هزار تومان می‌شوند
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ «جواد عباسی»، دبیر و مدیر عامل جامعه هتلداران گیلان با اعلام ارائه تخفیف 10 تا 40 درصدی هتل‌های این استان در هفته گرشگری به CHN‌ گفت: «با توجه به آنکه اعمال تخفیف در هفته گردشگری یک اقدام داوطلبانه است، جامعه هتلداران گیلان از 5 تا 11 مهرماه برای مسافرانی که حضوری اقدام به اسکان در هتل‌ها می‌کنند از 10 تا 40 درصد تخفیف در نظر گرفته است.»
عباسی در ادامه افزود: «با توجه به این تخفیفات می‌توان گفت اقامت مسافران در هتل‌های گیلان از هتل 2 ستاره با بیشترین تخفیف گرفته تا اقامت در هتل 4 ستاره با کمترین تخفیف اعمال شده، حدود 48 تا 120 هزار تومان هزینه خواهد داشت.» همچنین مسوول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هم اعلام کرد: برگزاری مناظره علمی و تخصصی با حضور استادان و کارشناسان خبره پیرامون کارکرد فرهنگی گردشگری از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی گیلان در هفته
گردشگری است.

یزد، اعلام برنامه‌های شهر دارالعباده
در هفته گردشگری
روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی- بهرام رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی یزد در شرح برنامه‌هایش گفت: برگزاری نشست تخصصی با محوریت شعار هفته گردشگری با همکاری مرکز بین‌المللی قنات و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و بازدید گردشگران خارجی از قنات در دستورکار این برنامه قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی گردشگری توسط منطقه نمونه گردشگری نارین قلعه میبد با رویکرد ارائه صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، رونمایی از تابلوهای اطلاع‌رسانی و کتابچه دوزبانه راهنمای گردشگری خبر داد.

بوشهر، تقدیر از خادمان و پیشکسوتان
حوزه گردشگری
میراث آریا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از برگزاری برنامه‌های متنوع هفته گردشگری در این استان خبر داد و گفت: از خادمان و پیشکسوتان بوشهری حوزه گردشگری در این هفته تقدیر می‌شود.
وی اطلاع رسانی و تعامل با آحاد مردم جامعه و فرهنگ دوستان را رمز توسعه در بخش صنعت گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: سیاست اداره‌کل فراهم کردن بستری مناسب جهت ایجاد مشارکت عمومی در بخش‌های سه گانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی است.

کردستان، خانه تشکل‌های گردشگری افتتاح می‌شود
میراث آریا - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: به مناسبت هفته گردشگری و روزجهانی جهانگردی برنامه‌های متنوعی همزمان با سراسر کشور در سطح استان کردستان برگزار خواهد شد. وی علاوه بر ارائه برنامه هفته پیش رو، از افتتاح خانه گردشگری در این استان خبر داد.